Permalänk
Medlem

FPS problem!

Jo, det är såhär att de senaste månadena har jag upplevt lagg i många spel, allt från Sins of a Solar Empire till Dead Space. När jag sätter på Dead Space och lirar det i ett par minuter flyter det på hur bra som helst, men sedan är det som om datorn inte orkar med mer, och spelet laggar asmycket. FPS droppar rejält alltså. Detsamma händer när jag spelar Sins of a Solar Empire. Först flyter spelet å perfekt, men sen efter ett tag börjar det lagga. Varför händer detta? Snälla hjälp mig

Blir jättetacksam för svar

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem

Låter som värmeproblem. Ladda ner till exempel Everest och mät temperaturen.
Du kan testa och ta av sidan och sätta en bordsfläkt mot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ligerius
ATi äger sönder Nvidia för tillfället. Mycket bättre prestanda och snyggare grafik än Nvidia!

Förstår inte att du har problem, hade inte du ett ATI kort? ATI kanske ägde sönder de åt dej

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Kasta den där 2900XT i soptunnan, POS card som ju..!

Till ditt problem, verkar det dock som att det är något som sätts igång möjligt vis hårddisk, CPU eller GPU problem men jag gissar mest på GPUn faktiskt..Har du något extra att kolla, alltid fint att kunna göra så.

Permalänk
Medlem

you dudes, jag lade upp det här inlägget för snart ett år sedan, ofta ni svarar på det, haha! Bara så ni vet och så att vi kan avsluta den här tråden på ett bra sätt så har jag inget problem med mitt grafikkort längre.

Ha de

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x