Permalänk

Ok, men är det bara en slot så du måste byta till ett 2GB minne och ta ut det andra?
Eller är det två slots så du kan trycka i en gb till ?
Tack för alla svar

Permalänk
Medlem

En plats. Tyvärr.

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem

Nån som kör med D-link DKT 410 ??
funderar på att slå till på en sådan istället för 655:an, för med 410:an så medföljer en usb sticka...
.
Så dom gångerna jag sitter nära routern så kan jag köra med 1000H's inbyggda kort o använda usb'n till en annan dator, medans om jag vill surfa på längre avstånd så stoppar jag i usb stickan i Eee'n istället det borde ju var en vettig o billigare lösning...
----------------------------------------------------------------------------
EDIT:
läst nu på D-link's sida om 410:an att den innehåller:
Wireless N router (DIR-635) och en Wireless N USB 2.0-adapter (DWA-140)

Men det e grymt bra pris 799kr på tex Elgiganten/pc-city inkl frakt.
Bara 635:an ligger ju på ca 750kr plus usb'n över 400kr..
.

Permalänk

Nån som känner någon skillnad på bytet till 2gb i XP ?
Om det är värt 250 kr..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CokeLight
Nån som känner någon skillnad på bytet till 2gb i XP ?
Om det är värt 250 kr..

Det beror väl på vad du gör med datorn. Slösurfar du bara så blir det nog ingen större skillnad. Använder du datorn lite mer så märker du nog. Jag har beställt 2gb från dustinhome. Blev 200:- ink frakt (studentrabatt 25:- + fri frakt). Det kändes så billigt så jag slog till

Visa signatur

Sqwee

Permalänk

Hmm, jag köpte ju en från ebay för några månader sen och har såldedes det amerikanska tangentbordet. Är det någon som beställt hem ett nordiskt tangentbord? Asusparts.eu hade det nordiska listat förr, men då jag mailade så sa dom att dom inte visste när det skulle komma in på deras lager. Och nu finns det inte ens på deras hemsida.

Permalänk

Datorn sätt i viloläge då jag slår ihop den, funkar perfa och det är så jag vill ha det. Dock, om jag har igång VLC då datorn försätts i vänteläge återhämtar den sig inte utan det blir någon grafisk bugg, systemet svarar över huvudtaget inte och jag måste hålla inne powerknappen tills den startar om.
Är det någon mer än jag som har detta problem? Går det att fixa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HulkHogan
Datorn sätt i viloläge då jag slår ihop den, funkar perfa och det är så jag vill ha det. Dock, om jag har igång VLC då datorn försätts i vänteläge återhämtar den sig inte utan det blir någon grafisk bugg, systemet svarar över huvudtaget inte och jag måste hålla inne powerknappen tills den startar om.
Är det någon mer än jag som har detta problem? Går det att fixa?

Skumt. Jag använder VLC ibland när jag t ex kollar film. Ofta ser jag ju inte klart en hel film om jag sitter och väntar på något eller så. Då minimerar jag VLC och trycker på vänteknappen och sen behöver jag bara trycka på valfri tangent för att den skall gå ur och funka felfritt. Låter det som samma scenario? Funkar för mig iaf. Jag har Win XP Pro Swe SP3 och VLC 0.9.4.

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem

SÅÅÅ! Japp fick en 1000h i julkklapp, det var inte bara en myt Fick med 2gb ram också. Fungerar ypperligt, fick lite hjärnblödning på trådlösa uppkopplingen men tillslut löste det sig. Köpte en d-link 655 och helv.. vad det springer på, gjorde en mätning från vardagsrummet 3-4 meter från routern som står i sovrummet bakom betongvägg och innerdörr:

Hade blivit förvarnad om att nätverkskortet skulle kunna sätta krokben för uppkopplingen men detta var över förväntan för trådlöst. Känns som att uppgradering av nätverkskortet inte skulle göra så stor skillnad kanske pga linans begränsning men överföring mellan datorer kanske skulle gå att få bättre?

Har spanat på en ny maus också, känns som att Microsoft notebook mouse 5000 är väldans prisvärd OCH blåtand

MVH

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk
Medlem

Felvänd bildskärm ASUS 1000H

Det gick så att jag inte förstod vad jag gjorde, trycke på runt knapparna trl,Fn,verktyh,Alt+home,pgDn,end,Pgup och vips stod bildskärmen på horisontal läge, dvs texten löper uppifrån ned!!!
Hur får jag den rättä tilbaka? Inget hjälp hittade jag på bildskärminställningarna

[IMG]

Kanske för enkel fråga för denna tråd - men hjälp!!! nån som kan!

Permalänk
Medlem

Testa CTRL+Piltangenter

Permalänk

Re: Felvänd bildskärm ASUS 1000H

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tapanim
Det gick så att jag inte förstod vad jag gjorde, trycke på runt knapparna trl,Fn,verktyh,Alt+home,pgDn,end,Pgup och vips stod bildskärmen på horisontal läge, dvs texten löper uppifrån ned!!!
Hur får jag den rättä tilbaka? Inget hjälp hittade jag på bildskärminställningarna

[url]

Kanske för enkel fråga för denna tråd - men hjälp!!! nån som kan!

Jag råkade göra precis samma sak, det finns en ikon nere till höger för bildskärmsegenskaper, där man kan gå in på en meny och välja "rotation" minns jag. I samma meny kan man även stänga av hotkeys för att rotera bilden.. förstår inte vem som skulle ha nytta av dessa hotkeys som sagt, rätt lätt att göra det av misstag..

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt men ...

tack för svarbums! Men tyvärr jag hittar inte ikonen du menar, bara Tray Utility och en för grafikintsällningar - hur skulle den se ut? Nåt sätt att hitta via kontrolpanelen osv.?

Redigerad:
Ctrl+piltangenterna vände det hela! Tack för tipset! Jag hadde försökt redan innan olika versioner till det samma, men uppenbarligen inte på det Ctrl som är närmast till piltangeterna. Felet uppstår då säkert att man trycker de båda i misstag samtidigt, inget ovaligt för mig med 3-5 fingrar i farten-sytemet.
Bestlld massör på onsdag slipper med ett besvär mindre!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan

Asus 13000ma batteri

Idle. 12h 52m.

Screen Brightness Low, WIFI on. 8h 5m.
Screen Brightness Low, WIFI off. 11h 47m.

Screen Brightness Full, WIFI on. 6h 49m.
Screen Brightness Full, WIFI off. 9h 34m.

Full power (2x SHE, Youtube, Fullest Brightness, Fullest Sound) 5h 9m.

http://i34.tinypic.com/avq2hv.jpg

Woohooo har fått mitt 13000ma batteri

Jag beställde den från http://www.gpsforless.co.uk/ 20 december fick den idag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Woohooo har fått mitt 13000ma batteri

Jag beställde den från http://www.gpsforless.co.uk/ 20 december fick den idag

Aha.. det var därför min fråga inte fick ett svar

Försöker igen: verkar det som om den får plats i fodralet som följde med om du använder det nya batteriet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
Aha.. det var därför min fråga inte fick ett svar

Försöker igen: verkar det som om den får plats i fodralet som följde med om du använder det nya batteriet?

Inga problem den får plats

Fick leta ett tag efter den, jag använder Targus 13.3” Top Loading Notebook case

Permalänk
Medlem

Bild på den med det batteriet?

MVH

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk
Medlem

jag har själv tänkt köpa en 1000H om några veckor. Men jag har lite frågor.

Är där något nytt på G som kanske kommer sänka priserna på 1000H inom snart framtid? Eller kommer det någon bättre produkt för samma peng (runt 4000 kr). Tycker inget som finns ute nu är bättre. Inte vad jag har hittat i alla fall.

Mvh MrE

Visa signatur

En spontan tanke, Planerad in i minsta detalj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Woohooo har fått mitt 13000ma batteri

Jag beställde den från http://www.gpsforless.co.uk/ 20 december fick den idag

Vad ungefär blev slut priset med frakt, tull, moms osv ?

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att få USB2 hastighet på min 1000h? nu när jag kopierar över saker till mitt USB-minne så säger windows åt mig att det inte går i full hastighet, och det märks av :S

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Hur gör jag för att få USB2 hastighet på min 1000h? nu när jag kopierar över saker till mitt USB-minne så säger windows åt mig att det inte går i full hastighet, och det märks av :S

Du har inte installerat om den och skippat SP paketen? Då kan det vara fallet i så fall. Annars så prova alla portar. Har för mig att någon strular för mig också faktiskt när jag tänker efter lite.
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Du har inte installerat om den och skippat SP paketen? Då kan det vara fallet i så fall. Annars så prova alla portar. Har för mig att någon strular för mig också faktiskt när jag tänker efter lite.
//Club01

Nej jag har precis köpt datorn med förinstallerat XP så man tycker det ska fungera direkt, hittar ingen med liknande problem heller men ska ta och prova andra USB-ingången!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Urq
Vad ungefär blev slut priset med frakt, tull, moms osv ?

Har du hittat hur mycket totalkostnaden blir?

Btw, hur scrollar man med touchpaden? Får den bara att markera texten hela tiden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Har du hittat hur mycket totalkostnaden blir?

Btw, hur scrollar man med touchpaden? Får den bara att markera texten hela tiden...

Du scrollar genom att sätta ned två fingrar (horisontellt) och dra upp eller ner, dvs som på macbook

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk

Är mycket sugen på att köpa mig en sådan här manick nu när jag snart tagit min masterexamen (som belöning). Dessutom kan den vara mycket användbar när jag börjar doktorera snart...

För vanligt windowsanvändande (surf, skriv, film etc) funkar den således mycket bra? Ingen seghet?

Kul också om det går att spela nåt äldre spel, men det är bara en sekundär bonus!

ÖVERTYGA MIG OM ATT KÖPA EN 1000H!!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk

Har kört in Windows 7 på den och det smider på riktigt bra. Upplever inte att den är seg när jag använder den vanligt, Photoshop CS3 var lite segare fast det gick att använda

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Är mycket sugen på att köpa mig en sådan här manick nu när jag snart tagit min masterexamen (som belöning). Dessutom kan den vara mycket användbar när jag börjar doktorera snart...

För vanligt windowsanvändande (surf, skriv, film etc) funkar den således mycket bra? Ingen seghet?

Kul också om det går att spela nåt äldre spel, men det är bara en sekundär bonus!

ÖVERTYGA MIG OM ATT KÖPA EN 1000H!!!

JUST DO IT

Funkar perfekt till det du nämnde även spela äldre spel. Det enda minuset som jag kan komma på är webcamen som behöver en ljus omgivning om du ska synas så bra så möjligt, annars så är datorn perfekt (för mig iaf), batteritiden är bra, musen, skärmen, tangentbordet, vikten, ljudnivån ....allt samt priset

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPT0R
Du scrollar genom att sätta ned två fingrar (horisontellt) och dra upp eller ner, dvs som på macbook

Ah, tackar.

Nån som hittat en axelväska modell mindre där dator+laddare+lite till går i? Har i dagsläget en 15.4"-väska som är lite för stor.

Permalänk

Jag kör med orginal fodralet som jag har i ryggsäcken. Får plats med laddaren, datorn och putsduken...

Visa signatur

Sqwee

Permalänk

Angående en "skraltig" webbkamera så är det inget jag bryr mig om, eftersom jag inte har någon användning av en sådan....

Angående en smidig väska så har Claes Olsson en schysst axelväska som jag köpte för att ha på universitetet. Den slukar både en dator och lite krafs i ett fack, o så finns det ett annat för papper etc samt småfack för USB-minnen eller annat...

Jag hoppas bara att datorn kan sjunka liiiite i pris...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)