Handla från 24 och Prispress?

Permalänk

Handla från 24 och Prispress?

Hej jag undrar om nån här har handlat från 24.se eller prispress.com verkar vara seriösa sidor men vad tycker ni?

Det här är vad jag ska köpa från sidorna

http://www.24.se - SanDisk Memory Stick Micro M2 2GB

http://prispress.com - Sony Ericsson G900i / http://www.prispress.com/article/article.asp?ArticleId=9261

(Gick inte å länka till 24.se produkten.)

Tack så mycket

MVH
Johan

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Avstängd

24.se är 100% seriösa.

Har handlat massor från dom och alltid lika nöjd, oftast kommer varorna dagen efter.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
24.se är 100% seriösa.

Har handlat massor från dom och alltid lika nöjd, oftast kommer varorna dagen efter.

ok vad skönt, många har kommenterat bra om prispress vet nån hur seriösa dom är?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tell
Köpte mig en mobil från prispress för några månader sen, la en beställning på förmiddagen och hade mobilen i handen dagen därpå alltså bara positiva erfarenheter för min del.

ok, men verkar vara seriösa båda två då

Tack för hjälpen

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

ja på prisspress har jag köpt 2 telefoner, smärtfritt och billigt,
mobilen tog väl 1-2 dagar att få båda gångerna

och 24.se har jag handlat 1 gång och även den gången utan problem

Permalänk

ok, Beställde i lördags borde skickas iväg idag (måndag) kmr väl på tis elr ons

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Även jag har beställt 2 telefoner från prispress, igår.

Vart lite orolig efter att ha tittar omkring lite,
https://www.flashback.info/showthread.php?t=497626

Dock är jag ganska ny på detta, ser dock att detta är två olika Org nummer.

Detta är från prispress hemsida:
Prispress Ehandel i Sverige AB Uddevalla
Org.nummer: 556725-2902

Vilket inte är samma som är skrivet i flashback tråden.

Någon som kan hjälpa mig att klara ut dessa frågetecken?

Visa signatur

outdated.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat fattar jag inte hur ni vågar? Är det värt att spara någon hundring och riskera att bli av med hela beloppet?

Nu är det tuffare på många år för företag rent ekonomiskt, flera har redan gått under och det kommer garanterat fortsätta. De som ryker först är nystartade bolag och företag med låg soliditet m.m.

Permalänk
Medlem

Jag har avbeställt och deras support var inte trevlig av sig.

Visa signatur

outdated.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elsmurfo
Även jag har beställt 2 telefoner från prispress, igår.

Vart lite orolig efter att ha tittar omkring lite,
https://www.flashback.info/showthread.php?t=497626

Dock är jag ganska ny på detta, ser dock att detta är två olika Org nummer.

Detta är från prispress hemsida:
Prispress Ehandel i Sverige AB Uddevalla
Org.nummer: 556725-2902

Vilket inte är samma som är skrivet i flashback tråden.

Någon som kan hjälpa mig att klara ut dessa frågetecken?

Det folk har upptäckt är att det är samma kille som är inblandad i båda bolagen. Sedan vad det betyder är oklart. Däremot så var det lite mysko att allabolag inte fått in prispress bokslut än. Kanske någon som är medlem i näringslivsregistret och har lust att kollla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Det folk har upptäckt är att det är samma kille som är inblandad i båda bolagen. Sedan vad det betyder är oklart. Däremot så var det lite mysko att allabolag inte fått in prispress bokslut än. Kanske någon som är medlem i näringslivsregistret och har lust att kollla.

Troligtvis p.g.a att de är nystartade. Bokslutet ska först in i april om de har vanligt kalenderår (om jag inte minns fel).

Permalänk
Avstängd

Prispress.com har funnis i många år så jag antar att dem gör samma som Microstore och Datorbutiken, byter ägarare mellan anställda. Bör vänta tiils man kan se ett bokslut innan du handlar där om du nu vill ha någon garanti i framtiden? 24.se vet jag inget om.

Permalänk
Medlem

Prispress.com har både trygg e-handlare och årets e-handlare telefoni 2008 från prisjakt resp. pricerunner. Känns som sidan borde vara pålitlig då.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Hade inte Datorbutiken.com Trygg-Ehandel också? Nu vet vi att Trygg-Ehandelmärket är rena skämtet. Står väldigt klart att man måste ha trygg ekonomi för att få ha det men det gällde inte i Datorbutiken.comfallet så varför skulle det gälla i Prispress.com?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Hade inte Datorbutiken.com Trygg-Ehandel också? Nu vet vi att Trygg-Ehandelmärket är rena skämtet. Står väldigt klart att man måste ha trygg ekonomi för att få ha det men det gällde inte i Datorbutiken.comfallet så varför skulle det gälla i Prispress.com?

Datorbutiken.com blev av med sitt trygg-ehandel märke lite innan dom gick i konkurs. Sen behöver man ju inte betala innan man får sakerna om man inte vill

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Dem blev av med märket några dagar innan konkursen. Finns det märket på sidan så ska man kunna betala in i förskott och inte vara rädd att dem går i konkurs innan man får sina varor. Det är en sak om dem går i konkurs efter några år och går miste om sin garanti men varan ska man ha innan konkursen. Står väldigt tydligt att företagen som har Trygg-Ehandelmärket MÅSTE HA TRYGG EKONOMI. Något som Datorbutiken inte hade fast dem gjorde reklam för det. Själv anser jag att det är att lura sina kunder i falskt trygghet. Vad anser du?