Dojor på Bush kan kosta dig massor

Permalänk
Medlem

Dojor på Bush kan kosta dig massor

Tja

Såg denna nyhet nyss med reportern som sular sina dojor på Bush, och riskerar nu 15 års fängelse. Umm... 15 år?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4052854.ab

Nog för att det är ett annat samhälle i irak, men att norge har liknande straff? haha

Jag tycker det är helt galet! Nån månad i buren kanske eller nåt lindrigare.
Reporten gick över gränsen, men för tusan, dojor i pallet hade gett blåmärke eller som värst näsan bruten.
Reportern fick däremot en jävla massa skador.

Jag tycker det är helt fel.

Jag skulle vilja trycka en stor bytta gräddris med apelsiner rätt i nyllet på Reinfeldt, eftersom det är juletider. Det skulle vara så skönt!
Eller kanske inte. Det är han inte värd, det är för gott att slösas bort.

*bort* //§ 8 Uppmaning till brott

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk
Medlem

Hade inte varit fel att mosa lite gräddris i ansiktet på vår prins. Tycker han bara slösar bort våra skattepengar på bl.a. bilracing, där han för övrigt har en liten dålig ovana att krascha bilarna.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Hade inte varit fel att mosa lite gräddris i ansiktet på vår prins. Tycker han bara slösar bort våra skattepengar på bl.a. bilracing, där han för övrigt har en liten dålig ovana att krascha bilarna.

Om du vill mosa grädde i ansiktet på prinsen är det bara att smeta in dina privata delar i grädde och han lär komma flygandes.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Om du vill mosa grädde i ansiktet på prinsen är det bara att smeta in dina privata delar i grädde och han lär komma flygandes.

HAHAHHAHAHAHAHA klockrent

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk

Glöm nu inte
§ 8 Uppmaning till brott

Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till olika sorters brott.

§ 1.2 Det är förbjudet att skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Fick inte killen som slängde en tårta på kungen ganska högt straff också?

Hittade inget om hur länge han fick om han nu blev straffas men här står lite. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article35575.ab
Upp till 6 år är ganska saftigt...

Detta kan förövrigt bli en jobbig tråd för moderatorerna att städa i.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Om du vill mosa grädde i ansiktet på prinsen är det bara att smeta in dina privata delar i grädde och han lär komma flygandes.

Hahaha ja då får jag väl ta och testa det :D:D

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Sedan får man tänka på att i den irakiska kulturen verkar (jag spekulerar) skokastning vara väldigt kränkande. Minns vad de gjorde när de rivit ner statyn av Saddam Hussein - de slog på den med sina skor! Om det var den värsta symbolhandlingen de kunde göra mot statyn, så kan det säkert vara duktigt laddat att kasta sina skor efter GWB.

Permalänk

Vet inte om ni kommer ihåg det men jag fick i alla fall lära mig en gång i tiden att alla människor är lika värda, dock så motbevisas detta allt för lätt och detta är bara ännu ett exempel på hur det uttrycket inte stämmer.

Sjukt om ni frågar mig, hade jag gjort en polis anmälning för att någon kastat den sko på mig skulle inte ens personen bakom disken lyfta på pennan för att skriva ner det.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Sjukt om ni frågar mig, hade jag gjort en polis anmälning för att någon kastat den sko på mig skulle inte ens personen bakom disken lyfta på pennan för att skriva ner det.

Nu beror väl inte det så mycket på dig som person utan snarare på att du inte är statschef eller liknande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nu beror väl inte det så mycket på dig som person utan snarare på att du inte är statschef eller liknande.

Men om alla människor ska vara lika värda varför är då en statschef mer värd än mig?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Men om alla människor ska vara lika värda varför är då en statschef mer värd än mig?

Dock borde man nog skilja på personers värde, personers betydelse och allmänhetens intresse av personer. Inför lagen är det meningen att alla skall vara lika, folk läser hellre om kändisar än om till exempel mig och personer som Bush har betydligt större möjligheter att påverka världen än de flesta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Inför lagen är det meningen att alla skall vara lika

Hur kommer det sig då att han riskerar 15 års fängelse?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Hur kommer det sig då att han riskerar 15 års fängelse?

Nu var det ju just en statschef han valde att attakera, vilket har stort symbolvärde och kan ses som en attack mot själva staten.

Se även http://sv.wikipedia.org/wiki/Majest%C3%A4tsbrott
eller brottsbalkens 18:e kapitel:
https://lagen.nu/1962:700

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Glöm nu inte
§ 8 Uppmaning till brott

Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till olika sorters brott.

§ 1.2 Det är förbjudet att skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.

Jaha. Ok det var inte menat så, men ok.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC