Permalänk
Inaktiv

Det råkar vara vetenskapligt bevisat att varje gång någon använder uttrycket vetenskapligt bevisat så hittar den på.

Permalänk
Medlem

Det var bättre förr när det fanns en piket a'la "Baseballigan" i varje större stad som agerade samhällsbärare. Då fick buset och dom missanpassade i förorterna regelbundet urinera blod tills dom inte orkade få mer stryk och valde att antingen knarka ihjäl sig eller bli laglydiga medborgare.

Synd att polisen har flummat bort sig så totalt som dom har gjort. Dialog och annat tajkon kajkon, som om det handlade om skolkuratorverksamhet.

Nåväl, låt dom få göra bort sig. Det kommer en massiv folklig motopinion som kräver hårdare tag. Som det har varit med allt annat i det här landet när velourmetoderna gått i stöpet.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk

Blir så trött på dessa försök till integrering. Det bästa är att skita i att vi råkar vara olika folkslag, ha olika modersmål etc, acceptera skillnaderna, umgås med de man gillar OAVSETT URSPRUNG och låta integreringen komma naturligt.

Permalänk
Medlem

Om man nu ska vara så inställsam mot invandrarkidsen då Aina tydligen är allt annat än positivt så kan man ju vara det mot svensson som betalar polisens lön o skriva Grisjävel på dörren också.

Permalänk
Medlem

Jerzy Sarnecki säger ju även att automateld mot polisstationer är ett "pojkstreck".

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Jerzy Sarnecki säger ju även att automateld mot polisstationer är ett "pojkstreck".

?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=461169

"- Det här handlar om busungar som tycker att polisen har varit taskiga och så ska de visa sig på styva linan "

Och:

"Att skjuta på polishuset är ett sätt att visa sig tuff inför kompisarna."

Det har onekligen ändrats mycket sedan jag var liten och nog var jag bråkig och ibland kallade värre än "busunge" men jag har aldrig funderat på automateld mot en polisstation i alla fall.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=461169

"- Det här handlar om busungar som tycker att polisen har varit taskiga och så ska de visa sig på styva linan "

Och:

"Att skjuta på polishuset är ett sätt att visa sig tuff inför kompisarna."

Det har onekligen ändrats mycket sedan jag var liten och nog var jag bråkig och ibland kallade värre än "busunge" men jag har aldrig funderat på automateld mot en polisstation i alla fall.

Där ser man.

Men jag må vara nyvaken och lite efter för tillfället, men hur hade den där 3 år gamla händelsen koppling till den här tråden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Där ser man.

Men jag må vara nyvaken och lite efter för tillfället, men hur hade den där 3 år gamla händelsen koppling till den här tråden?

Kopplingen är att båda nyheterna är mer än två år gamla!

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Kopplingen är att båda nyheterna är mer än två år gamla!

Ja vad kan man säga...

Game, set and MATCH.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Jag frågar inte bara dig, utan var en generell fråga riktad till alla

För att vara kunna maskiner har du ändå rätt bra funderingar kring människor med

Jag tänkte själv på att fler patrullerande poliser som ägnar mer tid åt att skapa kontakter kanske vore något. Om man känner en eller flera poliser som är hyggliga och trevliga så blir det svårare att se dem som fiender.

Men för det behövs givetvis mer pengar

WORD!