Sänkt pris 2 dagar efter beställning

Permalänk
Medlem

Sänkt pris 2 dagar efter beställning

Hej.
Kan Inet sänka priset på BenQ E2200HD från 1990 kr till 1895kr utan att jag får ut mellanskillnaden på 95kr? Har inte fått hem skärmen ännu och har ju en ångerrätt på 14 dagar.

Tror ni att jag har någon chans att få ut dessa 95 kr?

EDIT: Har inte sagt att jag ska ångra köpet utan att de bara betalar tillbaka pengarna.
Jag bryr mig inte egentligen. Men det skulle vara trevligt

EDIT 2: Se min sista post

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Har den inte skickats så kan du ju alltid avbeställa. Annars måste du nog krångla och skicka tillbaka den osv för att få ut dom 95 kronorna och det är ju inte direkt värt.

Visa signatur

<Insert datorsystem here when you have strength to do it>

Permalänk
Hedersmedlem

Hade du gnällt lika mycket om de hade höjt priset istället?

Permalänk

Men för helvete. Du tänker alltså ångra köpet för att sedan beställa skärmen igen för att tjäna 95 kr? Du är ganska snål va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Hade du gnällt lika mycket om de hade höjt priset istället?

Nej.

Men har hört någon stans att det inte får sänka priset eller att man ska få det för det nya priset...

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Hedersmedlem

Självfallet får du INTE ut någon mellanskillnad om du gjort beställningn vid en tidpunkt då priset var x och det senare sänks. De driver ett företag och ingen välgörenhetstjänst.

Men som sagt, så kan du ångra ditt köp. Har de inte skickat varan så kan du beställa igen. Annars krävs det lite mer jobb med att returnera den vara som kommer på opsten snart.
Kommer fömodligen att kosta dig mer än en timme allt som allt och den timmen kan du spara in på att jobba en timme extra och tjäna en extra hundring som täcker för prisskillnaden...

EDIT: Lägg ägg människa. Läste precis ditt svar. Ska företag inte få sänka priset på sina produkter? Berätta gärna för mig var du hört detta ifrån. Hahahaha!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Självfallet får du INTE ut någon mellanskillnad om du gjort beställningn vid en tidpunkt då priset var x och det senare sänks. De driver ett företag och ingen välgörenhetstjänst.

Men som sagt, så kan du ångra ditt köp. Har de inte skickat varan så kan du beställa igen. Annars krävs det lite mer jobb med att returnera den vara som kommer på opsten snart. Kommer fömodligen att kosta dig mer än en timme allt som allt och den timmen kan du spara in på att jobba en timme extra.

Om jag måste skicka tillbaka och hålla på så skiter jag i det. Men ville bara veta om någon visste om det.
Fick ju ändå gratis frakt och är ändå nöjd.
Vill ju börja lira på den nya skärmen så fort som möjligt

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Avstängd

Skärp dig.

Permalänk

Skicka iväg ett mejl och kolla med dem om det finns möjlighet att du kan få ditt pris sänkt med motsvarande, är det precis i hugget på prissänkningar burkar de aldrig motsätta sig.
Är man själv trevlig brukar de vara trevliga tillbaka

Om det nu skulle vara så att du inte får tillbka de 95kr tänk då vad det egentligen handlar om så inser du att 95kr inte är mycket att orda över.

Permalänk
Medlem

Ibland har man osis...Det är bara att svälja...Det har hänt mig med.....

Permalänk
Avstängd

Men butikerna är snabba med att höja priset på varor som är beställda men ej skickade

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv

95kronor? är du go i huvet eller, om dom hade höjt priset med 95 spänn hade du velat betala då? efter beställning...lagt kort ligger

Permalänk
Medlem

äsch tullis skicka tillbaks och köp för nya priset om 95 pänn spelar stor roll! Men fan va jag skulle garva ifall dom höjer priset högre än 1990 innan du hinner beställa den nya:P

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Hoppas även du inser att DU får pröjsa frakten vid ångerköp, så att skicka tillbaka är nog inget sunt alternativ hursomhelst.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Hade summan varit större hade frågan kanske varit befogad, men för 95:- skulle jag personligen inte kunna skicka ett mail och fråga om pengarna tillbaka.

Jag kommer ihåg en kompis farsa som beställde två nya lastbilar till sitt åkeri i början av 90-talet, i dessa skulle monteras mobiltelefoner, på denna tid kostade en telefon ca 20.000:-, veckan efter sänkte dom priset till drygt 10.000:-.....han klagade på detta och fick mellanskillnaden tillbaka....men då handlade det ju om liiiite mera pengar...

Permalänk
Medlem

Innan jag skapade denna tråden had ejag redan skickat ett mail.
Nu fick jag ett svar och fick ett presentkort på 100 kr helt okej

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Men butikerna är snabba med att höja priset på varor som är beställda men ej skickade

? hänger inte med riktigt. Har du beställt varan så ändras ju inte ditt pris bara för att det inte är skickat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tullis
Innan jag skapade denna tråden had ejag redan skickat ett mail.
Nu fick jag ett svar och fick ett presentkort på 100 kr helt okej

haha nu blir alla tysta

Permalänk
Inaktiv

haha oväntat men man får väl säga grattis då

trodde aldrig att dom skulle gå med på det

Permalänk

Ganska typiskt att alla medelsvenssons gnäller till sig allt.
Hade du inte fått nått presentkort hade jag rekomenderat att ringa Sverker och skicka insändningar till tidningar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
? hänger inte med riktigt. Har du beställt varan så ändras ju inte ditt pris bara för att det inte är skickat.

Har hänt flera gånger på webhallen, kommer inte ihåg (beställer inte från dom längre) men det var någon vara som jag beställde men skickades inte på en vecka, när det väl skickades hade priset "rättats" till med en ökning på 100kr

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Har hänt flera gånger på webhallen, kommer inte ihåg (beställer inte från dom längre) men det var någon vara som jag beställde men skickades inte på en vecka, när det väl skickades hade priset "rättats" till med en ökning på 100kr

Därför du betalar när du beställer. För då kan de ej höja priset.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla gnäller och är otrevliga.

Om han beställer en ny skärm och avbeställer den gamla samtidigt har han plötsligt sparat 95kr på ca. 4 mins arbete.

Sen att det är en fråga om ifall han kan lägga ut de pengarna medans han väntar på att få tillbaka de redan betalade och hur bråttom det är att få skärmen.

Trevligt löst av de han beställt av - goodwill ftw.

Inget fel med att vara ekonomisk av sig.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Hedersmedlem

nu har jag inte tid att sitta här mer. Ska äta upp min mössa till lunch och skämmmas för mina bittra ord tidigare i tråden
Men jag är verkligen förvånad fortfarande att företaget faktiskt gav med sig. Hade jag själv aldrig gått med på precis som att jag inte hade höjt priset i efterhand på en vara någon redan köpt. Men verkligen goodwilll från Inet. Verkligen bra reklam!
Och mest av allt, grattis tilll dina pengar tilllbaka. Måste gå och äta upp hatten nu...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Jobbigt att gnälla över 95kr? det är ju ändå vad du gör av med på stan när du köper lördagsgodis ju

När jag köpte min dator för flera år sedan så 'förlorade' jag ca 750kr på 4dagar. men vad gör det liksom bara hålla ut med datorn en extra månad och man ligger på samma nivå igen. sen finns det säkert andra utgifter du kan spara in dina 95kr på;) fast du fick ju 100kr i presentkort.

jag har fått gratisfrakt och delar från Gtek för ca 200kr (reklamation som jag lade ett köp på samtidigt)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Du har ju ett avtal med inet om att köpa skärmen för ett visst pris, avtal skall hållas. Ingen mellanskillnad till dig

Permalänk

är det gratis frakt på inet för sweclockers fortfarande? Och om det är så undrar jag hur man fixar detta rent praktiskt?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
är det gratis frakt på inet för sweclockers fortfarande? Och om det är så undrar jag hur man fixar detta rent praktiskt?

Ja det är det. Det är bara lägga till det i sin kundvagn

https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers/61...

Bara att lägga till inget behövs fyllas i. Är ytterst nöjd med min senaste beställning

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tullis
Ja det är det. Det är bara lägga till det i sin kundvagn

https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers/61...

Bara att lägga till inget behövs fyllas i. Är ytterst nöjd med min senaste beställning

ok men det är mao vissa utvalda varor av inet.se och inte hela sortimentet?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
ok men det är mao vissa utvalda varor av inet.se och inte hela sortimentet?

Fraktfritt Sweclockers0 kr Passa på och lägg din order hos oss!
Vid "köp" av denna artikel blir hela din order fraktfri!