dustinhome, student ?

Permalänk
Medlem

dustinhome, student ?

Haj , vet ej om man kan lägga detta inlägget här men ändå ett "köp råd"
Ska köpa q6600. Var finner ja den billigast och på ett #bra. snabb leverans" ställe? Dustinhome har något student sak. Fattar ej den redigt, någon som vet hur man får de ? Är de sånt Csn kort, gult ? och isf hur blir man student på dustinhome ? =/
Mvh

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Permalänk
Medlem

har försökt men de går verkligen inte o trycka på order@dustinhome.se. För när jag ska skicka sen så kommer det bara upp Windows mail stödjer inte längre HTTP-servrarna som används av hotmail och andra webbaserade e-postleverantörer..... Blir så arg

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Är du redan registerad som kund? Använd då valfritt mailprogram och skicka till den där adressen.

Annars trycker du på knappen där det står:"Registrera dig som kund"

Permalänk
Medlem

Jag gick in på min hotmail och skrev till den adressen order@dustinhome.se Personnummer: ******-****
Kundnummer: ******
Studentkorts nummer: ***** ***** ****
De va ett tag sen och jag e kund där

Och var ska man isf skriva in sitt studentkortsnummer ? Finns ingen plats o fylla i om man trycker på registrera dig som kund

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Står även att man kan välja att betala den 31:a januari, för att göra det ska man klicka på delbetalning. När jag gör det står det inget om att betala den 31:a januari. Någon som vet något om det?

Permalänk
Medlem

man har studentpris på misco med. Fattar inte heller hur de funkar där. Vet var man skriver in det men priset sjunker inget ändå :@

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
man har studentpris på misco med. Fattar inte heller hur de funkar där. Vet var man skriver in det men priset sjunker inget ändå :@

Det är inte nedsänkt på alla produkter, inte på dustin iaf.

Sen, som någon skrev ovan, så skickar du ett mail till supporten, med dina personuppgifter och studentkortsnummer, dem registrerar sedan dig.

Alternativt kan du registrera dig, skicka ett mail med med studentkortsnumret och att du reggat ett konto.. så lägger dem till att du är student.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

har skickat de dom men det går ju ändå inte. hur vet man att de e rabbat på dom prudokterna då som gäller för student ?

finns de någonstans man kan få studentrabatt på intel quad q6600??

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Inaktiv

Orkade inte starta en ny tråd..

Ville med fråga lite här, vilka dator butiker ger rabatt till studenter med CSN kortet ?

Dustinhome?
Misco ?
Inet ?
Komplett?

Samt hur ser man om det blir rabatt ?
Måste man maila dom eller lägga till något.

Jätte snällt med svar.

EDIT:

Misco är dom enda som ger 5% vid användning av CSN-Kortet.
Loggar in genom CSN-kortet.se och sen länkas vidare genom dator, sen lite längre ner Misco.se

Har mailat runt till alla andra, ingen verkar ge förutom dom.
Fast jag hörde nått om dustinhome ?
Ska kolla närmare

// André

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Dustin Home ger rabatt till studenter som studerar vid universitet eller högskola.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=888...

Citat:

Recall: För att kunna ta den av rabatten så krävs det att man studerar vid universitet eller högskola. Vid eventuella frågor kring det hela kan du kontakta order@dustinhome.se

Gymnasiestuderande är ju inte studenter då de inte tagit examen ännu. Mecenatkortet brukar väl alla universitet/högskolestudenter få, istället för CSN-kortet? Jag fick visseligen ett CSN-kort när jag gjorde utlandsstudier så kanske andra "eftergymnasiala utbildningar" får CSN-kortet.

Att sitt konto är aktiverat som student ser man enkelt för man kommer till en speciell studentstartsida när man loggat in.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

men hur många % är det på rabatten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RazerZone_Fidde
men hur många % är det på rabatten?

Det är ingen fixerad rabattsats, den varierar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RazerZone_Fidde
men hur många % är det på rabatten?

Som föregånde säger så beror det på, finns inget "fast rabatt" utan det är några kronor på en sak, en hundring på en annan och på vissa inte en krona, det som inte brukar vara rabatt på är redan prissänkta produkter typ kampanjer och liknande.

Permalänk
Medlem

Men man har alltid gratis frakt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizze_Trial
Men man har alltid gratis frakt!

Ja.

Men högskola eller universitet stämmer ju inte. Kan vara vanlig KY eller komvux också.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ja all eftergymnasial utbildning verkar vara ok.

Permalänk
Medlem

Kjell & Company ger 5% rabatt på hela sortimentet med CSN eller Mecenatkort.
I butikerna alltså.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

för att kolla hur mycket rabatt jag får så brukar jag vara inloggad på DH med firefox och kolla priser, sen kontrollerar jag med internet explorer där jag inte är inloggad. då kan du se hur mycket det skiljer.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
för att kolla hur mycket rabatt jag får så brukar jag vara inloggad på DH med firefox och kolla priser, sen kontrollerar jag med internet explorer där jag inte är inloggad. då kan du se hur mycket det skiljer.

Och jag kör med IE tab-pluginet i firefox så jag klickar på en knapp så laddar den om sidan fast med IE som renderingsmotor och alltså ingen session (inloggning). Det är smidigast

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Största rabatten som studentkund på dustin är ju på billiga saker som tangentbord, möss, kablar osv, som det annars traditionellt är väldigt höga marginal på. T.ex. kostar det billigaste tangentbordet 28kr som student och 95kr som vanlig kund, vilket ju blir några hundra procent om man vill räkna så

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Jag tror nog att rabatten på denna produkt är ännu mer sänkt rent procentuellt sett :P.

http://www.dustinhome.se/pd_5010095778.aspx
231kr med studentrabatten och 495kr utan.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Jag tror nog att rabatten på denna produkt är ännu mer sänkt rent procentuellt sett :P.

http://www.dustinhome.se/pd_5010095778.aspx
231kr med studentrabatten och 495kr utan.

nej det var ju bara 50% sänkning finns ju betydligt bättre^^ men mer kronor var det ju i sänkningen;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

http://www.dustinhome.se/pd_5010081435.aspx
620kr -> 188kr , både mer procentuellt och i kronor räknat
Överhuvudtaget verkar DVI-HDMI kablar kosta ungefär lika mycket som vanliga HDMI kablar om man är student, men betyyydligt mer än vanliga HDMI kablar om man inte är student. Vad är logiken bakom det ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Intressant! Det kanske vore läge för en tråd med bara bra studentrabatter? Fler tips?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro