Permalänk
Avstängd

Nya Datorbutiken?

Är det nån som vet när nya Datorbutiken startar igen. Tycker att det är fel att det kommer igång igen men ska bli roligt att se om dem lyckas bättre nu eller att dem nästan bara får ettor på prisjakt igen.

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är det fel att de vill starta om och rätta till de brister och fel som fick det att gå utför?
Kan inte se något negativt med det. Det är väl bara att inte handla av dem om det är så du känner?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutikenkonkurs.se/
Citat:
"I Januari så öppnar vi på nytt en välfylld butik för alla er kunder som uppskattar en riktig datorbutik med bra service.

Vårt arbetsnamn är "Datorklippet", det återstår att se vad det blir... "

Här är en inte riktigt färdig sida, kan det vara deras?
http://datorklippet.webmercs.com/

Borde vara den men de har inte "startat" ännu.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Datorklippet och "nya" datorbutiken.com är inte samma sak.
Läs mer här: http://www.idg.se/2.1085/1.198256/tokrea-nar-datorbutiken-sta...

Permalänk
Avstängd

Jag menar Datorbutiken.com och inte Datorklippet. Nån som vet?

Permalänk
Medlem

Fanns några sjukt låga priser på datorklippet, nån som vet när denna butik kommer igång och om priserna som specifieras där nu kommer gälla?

Permalänk
Medlem

Jasså, visste inte att de skulle starta igen.
Blir roligt att se hur det går, då kanske man beställer från Datorbutiken i januari!

"Tokrea när Datorbutiken startar om"
Alltså, kommer det vara rea på mycket produkter osv. Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eaz
Jasså, visste inte att de skulle starta igen.
Blir roligt att se hur det går, då kanske man beställer från Datorbutiken i januari!

"Tokrea när Datorbutiken startar om"
Alltså, kommer det vara rea på mycket produkter osv. Någon som vet?

Läs artikeln. Rean gällde datorklippet, utförsäljning av inventarier.

Sweclockers skrämmer mig nu för tiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Läs artikeln. Rean gällde datorklippet, utförsäljning av inventarier.

Sweclockers skrämmer mig nu för tiden.

Det är bara snål-svensson som kryper ur sina hålor. Som vanligt här i framtiden Micke

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Nästan så att man skulle ta en sväng dit med de sjukt bra priser som det lär vara. Men det blir inte så.:(

Behöver ju en uppgradering.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför man fortsätter handla hos en butik som skiter i sina kunder och sedan kursar?

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscra
Fattar inte varför man fortsätter handla hos en butik som skiter i sina kunder och sedan kursar?

Det har de väöl inte gjrot? konkuransen är svårt och kunderna sviktar. utan kunder kan man inte köpa in lika nya grejor för ett bra pris så det är en ond cirkel.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscra
Fattar inte varför man fortsätter handla hos en butik som skiter i sina kunder och sedan kursar?

vilken butik handlar det om?
datorbutiken?

det är ju inte samma butik, bara samma namn, dra inte allt över en kant

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Håller med oscra till fullo.

Permalänk
Medlem

För att de som handlar där kanske inte har samma uppfattning som ni har?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Inaktiv

Precis, ni vet inte hur "nya" Datorbutiken kommer att ta hand om sina kunder ännu.

Någon som vet exakt när dom öppnar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bushman18
Precis, ni vet inte hur "nya" Datorbutiken kommer att ta hand om sina kunder ännu.

Någon som vet exakt när dom öppnar?

Det vet de nog inte själva. Tror man jobbar för fullt för att få upp allting och få en bra och stabil start för att bygga upp ett bra rykte från början. De öppnar när de öppnar, bättre lite senare och bättre än tidigt och dåligt så det går utför igen.

Take a chill pill.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Avstängd

bushman18-

Nej, det vet jag inte. Sen är jag inte säker på att Niklas "vågar" öppna "nya" Datorbutiken. Jag kommer att vara kvar länge på sweclockers så problem lär han få.

Permalänk
Inaktiv

När du säger problem, vad menar du då? Problem att svara på frågor eller problem i verkliga livet med butiken osv...?

Permalänk
Avstängd

bushman18-

Har ett dåligt rykte från tiden då Datorbutiken var ett"blufföretag". Folk glömmer inte så fort som du verkar att göra. Problem med att svara på fråger har dem redan eftersom dem inte svarar.

b0bzor-

Tur inte att dem jobbar för fullt. Tro mer att dem väntar tills jag slutar att skriva. Tro att det kommer att ta väldigt lång tid. Ser mig kanske som det stora hotet?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
bushman18-

Har ett dåligt rykte från tiden då Datorbutiken var ett"blufföretag". Folk glömmer inte så fort som du verkar att göra. Problem med att svara på fråger har dem redan eftersom dem inte svarar.

b0bzor-

Tur inte att dem jobbar för fullt. Tro mer att dem väntar tills jag slutar att skriva. Tro att det kommer att ta väldigt lång tid. Ser mig kanske som det stora hotet?

Ha-ha, jag är då inte den som glömmer i första taget. Jag förstår att alla som förlorat pengar hos Datorbutiken och att de är arga och förmodligen inte kommer handla på den "nya" Datorbutiken. Tycker bara att man inte ska ha fördomar mot de nya ägarna. Låt dem visa vad de går för, kanske blir det till och med bättre än det var tidigare. Vem vet?

Sen att de inte svarar på frågorna, det är nog snarare att de inte har tid eftersom de har fullt upp med att få igång butiken. Det kommer nog en dag snart då de har tid att diskutera med dig Niklas90 också, så bli inte ledsen för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
bushman18-

Nej, det vet jag inte. Sen är jag inte säker på att Niklas "vågar" öppna "nya" Datorbutiken. Jag kommer att vara kvar länge på sweclockers så problem lär han få.

Menar du att nya o gamla datorbutiken är samma företag? jag trodde det var helt nya ägare. när var de ett blufföretag? De var väl seriösa fram till månaden innan konkursen?

rätta mig gärna om jag har fel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
Menar du att nya o gamla datorbutiken är samma företag? jag trodde det var helt nya ägare. när var de ett blufföretag? De var väl seriösa fram till månaden innan konkursen?

rätta mig gärna om jag har fel.

Jo det är ett helt nytt företag med nya ägare.
Det där med blufföretag, är nog sista månaden/erna han menar. Är det inte det, så vet jag inte vad han menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90

Tur inte att dem jobbar för fullt. Tro mer att dem väntar tills jag slutar att skriva. Tro att det kommer att ta väldigt lång tid. Ser mig kanske som det stora hotet?

Ironi??

Permalänk
Avstängd

bushman18-

Önskar att det skulle vore tidsbrist men jag tror tyvärr att det är därför att dem inte kan försvara sig mot min misstankar som dem vet stämmer. Inte 100% säker men hög % säkerhet. Jag menar dem sista månerderna när dem visste att konkursen inte gick att undvika.

Har man kvar Trygg-Ehandelmärket fast man vet att man kommer att gå i konkurs så är det att lura sin kunder i falsk trygghet. Att man sen har kvar förskottbetalning fast man visste att dem som betalade in i förskott inte kommer att få sina beställningar gör inte saken bättre. Står väldigt tydligt att ENBART företag med sund och stabil ekonomi får ha märket. Betalar man in i förskott till företag med det märket så ska det vara 100% säkert. Att dem sen skulle gå i konkurs innan garantitiden gå ut är en annan sak men beställningen ska man få.

rullekorn82-

Det nya ägaren en en f.d. chef på Datorbutiken som var ansvarig för dem beslut som gjorde att Datorbutiken gick i konkurs. Att han sen får ärva avtal så kan man inget annat än att misstänka att alla beslut dem sista månerderna gjordes för att han ska få så stor fördel som möjligt i konkursen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
bushman18-

Önskar att det skulle vore tidsbrist men jag tror tyvärr att det är därför att dem inte kan försvara sig mot min misstankar som dem vet stämmer. Inte 100% säker men hög % säkerhet. Jag menar dem sista månerderna när dem visste att konkursen inte gick att undvika.

Har man kvar Trygg-Ehandelmärket fast man vet att man kommer att gå i konkurs så är det att lura sin kunder i falsk trygghet. Att man sen har kvar förskottbetalning fast man visste att dem som betalade in i förskott inte kommer att få sina beställningar gör inte saken bättre. Står väldigt tydligt att ENBART företag med sund och stabil ekonomi får ha märket. Betalar man in i förskott till företag med det märket så ska det vara 100% säkert. Att dem sen skulle gå i konkurs innan garantitiden gå ut är en annan sak men beställningen ska man få.

rullekorn82-

Det nya ägaren en en f.d. chef på Datorbutiken som var ansvarig för dem beslut som gjorde att Datorbutiken gick i konkurs. Att han sen får ärva avtal så kan man inget annat än att misstänka att alla beslut dem sista månerderna gjordes för att han ska få så stor fördel som möjligt i konkursen.

Foliehatt på, ta dina piller och sen ber du din mor att gömma TP-kabeln så ska du se att det ordnar sig för dig med så småningom.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Hahaha! Är det här nya humortråden? Jag måste säga att Niklas90 är väldigt rolig, för visst driver han med oss?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusS
Foliehatt på, ta dina piller och sen ber du din mor att gömma TP-kabeln så ska du se att det ordnar sig för dig med så småningom.

Jag använder förvisso en Borsalino, men anser att skeptisism på gränsen till cynism är sunt. Betydligt färre hade blivit lurade på det sättet, inklusive datorbutikens GAMLA kunder. Den nya vet vi inte mycket om än, annat än att det finns klara kopplingar till den gamla, vilket givetvis är intressant och relevant i sammanhanget.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
text

Kan förklara hur du löser din okunskap.

Steg 1:
Lär dig läsa.

Steg 2:
Gå klart grundskolan, där får du lära dig grundläggande logik med mera.

Steg 3:
Läs lite lagar som företag faktiskt måste följa i konkurssituationer (eller be din mor läsa dem för dig om det blir för svårt).

Steg 4:
Snyt dig och väx upp.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
bushman18-

Nej, det vet jag inte. Sen är jag inte säker på att Niklas "vågar" öppna "nya" Datorbutiken. Jag kommer att vara kvar länge på sweclockers så problem lär han få.

Med vilka avsikter har du reggat dig här förutom att trakassera Niklas?
Du reggade dig här i samband med att "nya" datorbutiken blev känt,
och har i stort sett ägnat alla dina inlägg åt detta.

Det förstår vem som helst att du har nåt personligt emot honom.
Har du jobbat där eller nåt? Nåt måste det ju vara.
Mycket av det du skrivit räknas om förtal och trakasseri,
har du grunder för detta?.

Har du konkreta uppgifter så kom fram med dem!
Lämna uppgifterna till polisen.
Men förmodligen har du inga såna uppgifter utan bara rent skitsnack du håller på med, och skall
du hålla på länge till med detta? Börjar redan blir jobbigt.