Var är bäst att köpa sin dator?

Permalänk
Avstängd

Var är bäst att köpa sin dator?

Fundera på att köpa en nya data ifrån Alina. Har själv aldrig köpt nåt av dem så jag undrar om det är nån som har nån erfarenhet ut av dem? Dem verkar att vara serösa enligt prisjakt. Man vill inte göra en miss. Bra support är viktigt.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

p1nGviN-

Har kollat prisjakt. Jag menar mer om det är nån som har fått problem med sin data efter två år. Hur är derras support och hur lång tid tar ett garantiproblem? Vill veta sånt innan jag köper.

Permalänk
Medlem

blev faktiskt rekomenderad av kompisar, och jag köpt nästa hela min dator från alina.
Kan rekomendera dom.

Sen om dom bara ger 1 års garanti, kolla sen vad tillverkaren har för garantitid för prylarna, så är det bara vända sig till dom när alinas har gått ut.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
p1nGviN-

Har kollat prisjakt. Jag menar mer om det är nån som har fått problem med sin data efter två år. Hur är derras support och hur lång tid tar ett garantiproblem? Vill veta sånt innan jag köper.

Om garranti osv är viktigt för dig så titta på att köpa en märkesdator. Där kan du lägga på support-avtal där de kommer hem till dig och reparerar den dagen efter. Köper man delar hos ett mindre företag, eller något ihopsatt av dem så får man nog räkna med att det kan bli lite stök och ta lite tid innan datorn är reparerad.

Permalänk
Medlem

Exakt köp Dell Så kan du välja 3 års garanti.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk

Jag köpte mitt nya grafikkort från Aline veckan innan jul, beställde onsdag kväll, hämtade ut det på fredagen, bra priser och snabba leveranser.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Alinas support är riktigt bra enligt min erfarenhet, punkt:)!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Alina

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Fundera på att köpa en nya data ifrån Alina. Har själv aldrig köpt nåt av dem så jag undrar om det är nån som har nån erfarenhet ut av dem? Dem verkar att vara serösa enligt prisjakt. Man vill inte göra en miss. Bra support är viktigt.

Om du skall fortsätta göra trådar om varje affär du funderar på att handla från kommer folk bli ganska sura på dig så jag ändrar rubriken så att du kan hålla dig till denna tråd i framtiden.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Tycker du ska handla från nya DB eller kanske Inet.

Permalänk
Medlem

Det finns ju en tråd om bästa butiken 2008. Vill minnas att Inet vann och DustinHome kom två så att välja någon av dem är ett bra alt. Jag är själv nöjd med båda butikerna. Om du vill få datorn monterad går det att fixa på Inet.

Permalänk
Medlem

Tycker du skall handla från Siba eller onoff.
De finns till för dig 7 dagar i veckan, och så fort du blir orolig
kan du gå dit och kolla så de inte har nåt fuffens för sig.

Permalänk
Medlem

Inet.se

verkligen bra, mycket bra priser. snabb leverans och bra support. fraktade mitt i natten. kom på morgonen nästa dag.

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Medlem

Jag tycker du bör vänta tills DB öppnar igen, där har du ett bra företag.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Jag tycker du bör vänta tills DB öppnar igen, där har du ett bra företag.

De har inte satt något datum när de tänker slänga upp db igen? Sitter med och funderar på att köpa dator i dagarna, just nu lutar det åt dustinhome (har kollat på Inet med men saknar lite saker där), men skulle helst vilja köpa via db..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Jag tycker du bör vänta tills DB öppnar igen, där har du ett bra företag.

Word

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com när dem öppnar igen

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk
Medlem

Dustinhome kan jag som vanligt rekomendera varmt. Leveranser som kommer fram inom 24 timmar(allt som oftast). Svarar ganska snabbt på mail. Inte haft problem med återbetalningar av ordrar som jag annulerat heller. Dock aldrig behövt skicka något på rma men vad jag har hört så är de inte sämre än andra. Gör ca12+ beställningar om året från dem.

Men allvarligt talat å är det ingen jätteskillnad på de större företagen så köp du där det är billigast om det finns några större pengar att spara.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

ODDNAME-

Eftersom du verkar att vara väldigt ung så får jag som vuxen förklara lite för dig. Datorbutiken gick i konkurs. Det är ett stort misslyckande. Du kan inte påstå att Datorbutiken var ett bra företag i slutet? Supporten var urusel och leveranserna var enromt sena ( om dem sickade nåt alls). Hur nya Datorbutiken kommer att bli är det ingen som vet men jag kommer att vänta minst ett år innan jag gör min första beställning från dem. Dem kommer kanske helt plöstligt att fatta kloka beslut? Tror att jag kommer att göra min första beställning från Inet. Verkar att vara stabila med bra support och bra priser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Jag tycker du bör vänta tills DB öppnar igen, där har du ett bra företag.

Det vet vi ju iofs inte än eftersom det är ett helt nytt företag som bara har köpt namnet datorbutiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Det vet vi ju iofs inte än eftersom det är ett helt nytt företag som bara har köpt namnet datorbutiken.

Om du hade sett Niklas lilla korståg mot DB så hade du förstått hur seriöst menat det var

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Ni är så stygga.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Visste du att "gamla" inet gick i konkurs, och fick namnet och konkursboet uppköpt.
Så jag vet ju, går nog inte att lita på då, tänk om en anställd som gjorde det, nja vet inte.
Anar ugglor i mossen...
</ironi>

Köpte skärm på inet, mycket nöjd med servicen när jag lämnade tillbaka den efter 3v då jag inte var nöjd.
Alla pengar tillbaka, fast jag hade glömt en sladd hemma.

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är om det finns någon butik som vill ha Niklas90 som kund.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Men ska Niklas90 slå till och handla eller väntar han på studiebidraget.
Hur många trådar kan den killen ha på g om tänkta affärer?

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Den stora frågan är om det finns någon butik som vill ha Niklas90 som kund.

Heh betvivlar det. Jag skulle inte vilja ha honom som kund iallafall.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Om du hade sett Niklas lilla korståg mot DB så hade du förstått hur seriöst menat det var

aha då fattar jag

Permalänk
Medlem

Skall du handa eller är du bara en däcksparkare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
ODDNAME-

Tror att jag kommer att göra min första beställning från Inet. Verkar att vara stabila med bra support och bra priser.

Ojdå! Bara för nån dag sedan hette det att Inet tog ut överpriser?

Skämt åsido, Inet har alltid funkat bra för mig. Har haft en och annan reklamation och det har funkat klanderfritt.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!