Snälla hjälp! XFX GEFORCE GTX 260 problem

Permalänk
Medlem

Snälla hjälp! XFX GEFORCE GTX 260 problem

Hej! Det vore otroligt snällt om någon vänlig skäl visste svaret på detta problem.

Min vän och jag har precis byggt ihop datorn med två st XFX GEFORCE GTX 260 896MB DDR3 PCI-E DVI, när vi ska sätta på den så fungerar allt förutom skärmen. Fläktarna på grafikkorten snurrar inte och skärmen får ingen signal.

Vi har även testat med mitt gammla grafikkort och då snurrade fläkten men skärmen fick ändå ingen signal.

Övriga datorn ser ut såhär:

INTEL CORE I7 920 2.66GHZ 8MB S-1366
ASUS P6T DELUXE OC PALM X58 S-1366 2XGBLAN FW A
CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 PC10666 1333MHZ
WESTERN DIGITAL VELOCIRAPTOR 300GB 3.5# 10K RPM
CORSAIR TX 750W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V
2 st XFX GEFORCE GTX 260 896MB DDR3 PCI-E DVI
ANTEC P182B GUN METAL BLACK MIDITOWER ATX
SEAGATE BARRACUDA 7200.11 1TB 7200RPM SATA/300
CREATIVE SOUND BLASTER AUDIGY SE BULK 1-PACK
OPTIARC DVD±R/RW/RAM DL LS 20X AD-7201S SATA BU

Vad kan vara fel? Snälla hjälp oss!!

Visa signatur

Losers always whining about doing there best, winners go home and fuck the promqueen

Permalänk
Medlem

Kopplat sladdarna rätt till grafikkorten? Fel på skärmen?

Permalänk

om inte fläktarna snurrar på korten så har ni troligtvis inte kopplat in pci-e sladdarna på korten.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom_Avesta
om inte fläktarna snurrar på korten så har ni troligtvis inte kopplat in pci-e sladdarna på korten.

Japp, antagligen där problemet ligger eller testa en reset cmos... (fan va jag tjatar om mitt cmos)

Permalänk
Medlem

Börjar med att gissa på att ni kan ha pajjat något, statisk elektricitet är inte direkt ovanligt.

Sen undrar jag lite rent allmänt hur ni kan spendera massa pengar på en dator och sedan välja ett Creative kort? Kör du/ni vista har ni massa dåligt ljud framför er i framtiden

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Börjar med att gissa på att ni kan ha pajjat något, statisk elektricitet är inte direkt ovanligt.

Sen undrar jag lite rent allmänt hur ni kan spendera massa pengar på en dator och sedan välja ett Creative kort? Kör du/ni vista har ni massa dåligt ljud framför er i framtiden

Ljudet tycker jag är bra men det är alla dessa förbaskade buggar som driver en till vansinne...

Kan inte se någon anledning till varför datorerna inte skulle fungera så länge som allt är kopplat som det skall.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Börjar med att gissa på att ni kan ha pajjat något, statisk elektricitet är inte direkt ovanligt.

Sen undrar jag lite rent allmänt hur ni kan spendera massa pengar på en dator och sedan välja ett Creative kort? Kör du/ni vista har ni massa dåligt ljud framför er i framtiden

skador PGA statisk elektricitet brukar inte märkas för än efter ibland flera års användande, har man riktigt otur märks det direkt, så att man pajjar datorn så kraftigt av det är ganska ovanligt.

troligtvis har ni glömt något, satt något fel, missat någon detalj. ibland händer det där och man letar i timmar som en vansinnig efter fel för att sen se att man glömt en ström kabel eller liknande... en klassiker är att plocka isär allt och sätta ihop det igen. har ni en annan dator kan ni testa tex minnena och graffe korten där så ni vet att dom fungerar iallafall.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vi löste problemet, newbies som vi är hade vi bara kopplat en el-kabel i moderkortet, det skulle visst vara två, en 20 pin och en 6 pin som man var tvungen att ta bort en grej för att se

Visa signatur

Losers always whining about doing there best, winners go home and fuck the promqueen

Permalänk

den lilla sladden är lömsk! xD

Permalänk
Avstängd

Haha jaa det där gjorde jag också ibland, jag tänker alltid "en sladd till varje del"

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Den e en riktig plåga ibland...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem

Så länge som allt löste sig så kan man inte bli annat än glad.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom_Avesta
om inte fläktarna snurrar på korten så har ni troligtvis inte kopplat in pci-e sladdarna på korten.

Kan kortet gå söder ifall man inte kopplar in pci-e sladdarna (ström sladdarna)? Kör SLI men mitt nätagg orkar inte med två kort (Har beställt ett nytt). Vill avaktivera ett av dem så länge utan att riva upp allt..