Inet - återköp (och byta till lite dyrare dator)

Permalänk

Inet - återköp (och byta till lite dyrare dator)

Någon som vet hur Inet:s återköp fungerar? har köpt en bärbar dator via Internet på deras hemsida som jag inte är nöjd med, de 14 dagar har precis gått ut.
Jag har inte använt datorn mycket utan bara testat att spela the Sims 2 på den. Men det har inte fungerar så smidigt som jag trodde. Spelet hackar och enligt specifikationerna så skulle datorn klara det bra.

Det jag skulle vilja är att välja en snabbare dator på Inet och lämna tillbaka denna.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

Det smidigaste är att ringa Inets support och höra med dem.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Det är ju inget som du kan kräva iaf, chansen att du lyckas ökar ju om ni kompromissar, t ex att du accepterar att bara få tillbaka 85-90% av laptopens pris samtidigt som du köper ny av dom. Antagligen rätt ok deal för er båda.

Permalänk
Inaktiv

Du kan inte ens kräva att det ska bli ett återköp eftersom dina 14 dagar precis har gått ut som du säger.

Permalänk
Medlem

Dock så betyder det inte att dom inte får göra återköp. Är det bara ett seriöst och bra ställe så finns det ju chans
En nöjd kund är ju mycket värt

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Dock så betyder det inte att dom inte får göra återköp. Är det bara ett seriöst och bra ställe så finns det ju chans
En nöjd kund är ju mycket värt

Seriösa och seriösa, nog är dom seriösa alltid men dom måste ändå se till sitt eget intresse i detta fallet och inte köpa tillbaks datorn.

Kan nog tänka mig scenariot om en tråd här på SweC.
Varning för Inet, har fått en begagnad dator!

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Vad ska inet göra med din dator sen? Kasta?
Dom kan ju inte sälja den till full pris igen.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad* - Tog bort en diskussion om Inets fraktpriser då det faller utanför ämnet för tråden.

Visa signatur
Permalänk

Dom flesta återförsäljare tar nog inte emot en dator vars operativsystem är startad då exempelvis licensnyckeln är använd.
Detta oavsett om det har gått 1 dag eller 17 dagar efter köpet.

Som teejee sa, du kan ju alltid försöka komma överens med deras kundtjänst angående byte till en annan dator samtidigt som du inte får hela summan tillgodo för detta köp, men givetvis kan du inte kräva något i detta fall!

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"