Permalänk

Ett tillräckligt nättagg

Behöver hjälp och eftersom mitt kunnande är begränsat så söker jag hjälp hos er som kan.
Ska köpa till ett nytt grafikkort till min dator och är därför i behov av ett nytt nätagg. Det mesta i datorn är äldre och detta är därför bara en tillfällig lösning.

Det nya grafikkortet är ett Raedon 4850, http://www.pricerunner.se/pl/37-1120238/Grafikkort/Sapphire-R...

Med detta kommer då datorn se ut som följande:

Inklusive 4x512 TwinMos DDR-DIMM

Det nätagg som nu sitter är datorn är ett Linkworld LPJ2-23 350W och det fungerar fint med mitt nuvarande kort, X800XL.

Eftersom min dator kommer att sega ner grafikkortet tillräckligt så vill jag inte att nätagget ska göra samma sak.

Så vilket nätagg är tillräckligt till detta "monster" ?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Vet tyvärr inget om det nätagget men har för mig att X800XL drar ganska mycket ström så det kan gå med det du har.
Annars klarar ett 350W eller 400W FSP av datorn utan problem och de kostar inte för mycket.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Okej, då ska jag göra ett försök! Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk

Bör nog köpa åtminstone 400 och se till att det inte är nå skit märke, och se till att du har 120 mm fläkt i den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrummDoktorn
Bör nog köpa åtminstone 400 och se till att det inte är nå skit märke, och se till att du har 120 mm fläkt i den.

Agg med 80mm fläkt och designade för att luften ska strömma rakt genom är Minst lika bra. Men ja, nytt agg är en bra ide alltid då sämre kondingar och saker blir trötta med åren ibland. Och X800XL drar väl en bit mer än hälften av ett HD4850 om jag minns rätt. Hur Många Ampere är ditt nätaggs +12V lina på?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

X800XL har ju inte ens uttag för ström? Du klarar dig på ett bra 300-350w agg tex FSP.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/400w-fsp-at...

Tror inte man kan hitta ett bättre agg för dom pengarna.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

Vill man ha ett modernt aggregat av hög kvalitet så är Corsair 400W det man skall ta men det kostar även lite mer.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=344723

Man får en 12V lina på 30A som klarar allt idag förutom det allra värsta i grafik väg.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

roxkz: Det nätagg som sitter i nu är 16A på +12V. Så det blir nog ett nytt aggregat.

Just nu så lutar det åt FSP som skruvis länkar.

Tack för hjälpen allesammans.

Permalänk
Medlem

FSP är bra saker, har ett sådant i min ena server och röstar absolut på det.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/400w-fsp-at...

Tror inte man kan hitta ett bättre agg för dom pengarna.

Det där är inget att hänga i gran. Du får säker inte ut full effekt ur det där agget häller. Du bör satsa på ett aggregat med en känt märke som corsair.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrummDoktorn
Det där är inget att hänga i gran. Du får säker inte ut full effekt ur det där agget häller. Du bör satsa på ett aggregat med en känt märke som corsair.

fanboy

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrummDoktorn
Det där är inget att hänga i gran. Du får säker inte ut full effekt ur det där agget häller. Du bör satsa på ett aggregat med en känt märke som corsair.

Vad baserar du det på?D u får full effekt ur agget. Det är ett känt märke, mer känt och etablerat än Corsair inom nätaggens värld. Corsair låter andra tillverka nätaggen åt dem precis som Antec, Zalman och BeQuiet gör. FSP är en nätaggstillverkare som tillverkat nätagg åt bl a OCZ, Zalman samt många andra. Men ja, det är mycket agg för pengarna även om det inte håller samma standard och ljudnivå som de bättre nyare aggen.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Jag har kört min amd x2 5000+ med ett x1950pro och 2 hdd i över ett år med hjälp av ett hp original 250watts nätagg. Så jag tror inte du får några problem med ditt nuvarande nätagg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erixzzon
Jag har kört min amd x2 5000+ med ett x1950pro och 2 hdd i över ett år med hjälp av ett hp original 250watts nätagg. Så jag tror inte du får några problem med ditt nuvarande nätagg.

Det är garanterat stor skillnad på HPs och ett Linkworld, Linkworld har jag aldrig hört talas om och märkesdatorer brukar ha vett att fixa OEMs som tex FSP så dom slipper få massa trasiga datorer skickade till sig stup i kvarten. Sen drar ett 4850 lite mer ström än ett x1950pro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrummDoktorn
Det där är inget att hänga i gran. Du får säker inte ut full effekt ur det där agget häller. Du bör satsa på ett aggregat med en känt märke som corsair.

Behagar du skämta med oss, FSP är ett känt & beprövat märke....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

Det man kan klaga på hos FSP är att dom ofta visar pik Watt istället för max Watt på en del agg men håller gör dom.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM