Utverdering av hemsida, skolarbete

Permalänk
Medlem

Utverdering av hemsida, skolarbete

Hej, fick i uppgift att utverdera en hemsida. Vilken som helst så valde då sweclockers.com

Nu är problemet, vet inte hur jag skall gå tillväga. Har aldrig gjort en utverdiring så vet inte hur jag skall lägga upp det, vad den skall inehålla etc. Så skulle uppskatta lite hjälp Tack på förhand MvH Nagel.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Borde detta inte vara något som ni har lärt er i skolan? Man brukar ju få lite kött på benen innan de delar ut någon uppgift?

Annars så kan det kanske vara en start att bestämma vad med/på hemsidan du ska utvärdera. Det kanske också kan vara intressant att ha någon annan liknande sida att jämföra med.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

joo, men var sjuk den veckan så missade det totalt. Och måste ha inne det imorn. =/

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagel
joo, men var sjuk den veckan så missade det totalt. Och måste ha inne det imorn. =/

Men du har la ändå fått ett uppdrag? Ni måste ju fått ett papper som klart säger vad uppdraget är.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Är det inte lite onödigt att välja SweCs hemsida om du får välja vilken sida som helst? Jag menar det finns ju i vart fall lite lättare hemsidor du kan värdera än en så pass omfattande och varierande sida som SweCs?

Kontakta dina klasskompisar och be att få se deras anteckningar från lektionen kanske vore en idé?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagel
joo, men var sjuk den veckan så missade det totalt. Och måste ha inne det imorn. =/

Är man borta en vecka så får man väl ändå ta reda på vad som gicks igenom på lektionerna, som nämnts redan, t.ex. genom klasskamraters anteckningar.

Att du är ute i sista sekunden gör ju inte det hela mycket bättre heller. Men men... ett till tips längs vägen är att det stavas "Utvärdering", alltså med Ä.

Lycka till!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Kanske ska titta på?

- Layout/design
- Funktionalitet
- Innehåll

etc. Jag bara gissar

Permalänk
Medlem

Jag skulle göra något liknande på gymnasiet och var precis som mrc sa:

Layout/design
Funktionalitet
Innehåll
Kod
...
...

Tips är att ta någon stor sida du tycker är riktigt bra eller riktigt dålig och sen berätta varför den är bra/dålig, hur den kan göras bättre, vad du skulle vilja förändra och så vidare. T.ex. google.com som har väldigt clean hemsida med reklam som inte stör men är relevant eller aftonbladet.se som har skrämmande mycket reklam rakt i ansiktet på än samt en väldigt smal layout (som gör att deras sjukt korta artiklar ser längre ut?).

Gör några egna rubriker helt enkelt och skriv ner lite text. Det är förmodligen inte så jätteseriöst med tanke på var IT-nivån allmänt ligger på skolor nuförtiden... Vår webdesignlärare visste knappt vad CSS var!

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin