Quake Live-intresset på SweClockers

Permalänk

Quake Live-intresset på SweClockers

Hallå sveklokkers!

Tänkte kolla vad intresset här är för Quake Live när det nu kommer, samt att kanske försöka tigga till mig en beta-key om någon har en till övers?

Själv är jag råtaggad och kommer börja lira så fort jag bara får möjligheten. Sitter och nöter lite cpma för att komma tillbaks till fps:andet efter denna mmorpg-period.

//tusenlaxxar

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk

Så klart man är intresserad Diggar konceptet som fan, men vi får väl se hur det blir i slutändan. Quake är ju trots allt quake, så man har ju lite krav på prestandan.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Ja jag tycker också det är riktigt bra tänkt. Detta kommer ju troligtvis återuppliva ett nu dött spel, men som enligt mig inte borde vara dött.

Om de får till hemsidan bra och att det blir lätt att fixa matcher mot spelare i sin egen nivå så kommer det nog slå rätt hårt.

För er som inte vet (glömde skriva i första tråden) så är Quake Live en sorts modifikation till Quake III. De har ordnat upp grafiken lite, men det stora med det är att det kommer vara helt gratis och man spelar det via sin browser vilket gör att det blir (förhoppningsvis) väldigt lätt att leta efter matcher och servrar.

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem

kommer man alltså inte behöva köpa quake 3 (på nytt) ? har nämligen slarvat bort det... du sa spela i browser..? alltså spela fps spel i browser i flash... kan ju knappast flyta på tillräckligt bra?
finns det nån info-sida man kan läsa på?
skulle dock vara kul att plocka upp de gamla quake-reflexerna

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

dom släpper lite betanycklar då och då. finns inga för tillfället men pm mig med namn, skillnivå och mail (helst gmail) så skickar jag när jag kan.

Visa signatur

Stationär: E4500, HD4830, BenQ G2200W XP SP3
Bärbar: Acer Travelmate 5730 Ubuntu 9.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
kommer man alltså inte behöva köpa quake 3 (på nytt) ? har nämligen slarvat bort det... du sa spela i browser..? alltså spela fps spel i browser i flash... kan ju knappast flyta på tillräckligt bra?
finns det nån info-sida man kan läsa på?
skulle dock vara kul att plocka upp de gamla quake-reflexerna

Quake Live är helt gratis och id Software vet vad de håller på med. Jag gillar Quake 3 starkt, så jag är rätt så intrsserad av detta

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag är med intresserad. Någon som vet när det ska komma?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Det funkar väldigt bra och jävligt kul med nya vapen osv , men FPSen är ett problem.

det lämnar en del att önska i ett så pass snabbt FPS som quake.

annars är det underbart

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Det funkar väldigt bra och jävligt kul med nya vapen osv , men FPSen är ett problem.

det lämnar en del att önska i ett så pass snabbt FPS som quake.

annars är det underbart

Vad ligger du på för fps? Och är det oberoende av datorn eller hur ligger det till?

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Avstängd

Ja det ser ju ut som något jag garanterat kommer testa.
Undrar om man kommer ha möjligheten att ladda ner det om man vill?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Man laddar ner en liten client på 3-4mb , som gör att man kan komma in i själva interfacet , sen streamas allt annat vartefter det behövs, laddningstiderna är nästan obefintliga.

Väldigt härligt med mycket stats osv beroende på hur bra man är så rankas man in hos folk som är i samma nivå, finns även möjlighet att köra mot bottar och även en liten crash course i quake för färskingen.

Angående FPSsen som tankade jag ner en uppdatering av clienten idag och provspelade och det va bland annat en jävligt stor förbättring av FPSen i just firefox , så jag susar omkring i åtminstone 30-40 nu som är mer en nog för mig.

Game modes är Clan Arena, CTF, Team Deathmatch, Free for all eller Duel.
Finns 35 banor just nu, och det innebär allt från CTF till små duell banor,
Många är helt nya, finns även några klassiker från Q3 som t.ex The Longest Yard eller Demon Keep, dom gamla klassikerna är samma bana men har fått en "moderniserad look" för just quakelive.

Upp till 16 spelare på samma server, finns även 3 nya vapen inlagda
det är den klassiska "Nailgun" som quake spelarna känner igen, även Chaingun och "ProxLauncher" är ett vapen som sätter en sprängladdning på en yta och smäller när någon går nära den.

CTFen är också klassisk ctf med powerups osv.. det ända som saknas är grapling hook tycker jag

Mvh Matte

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Åhh jag kommer ihåg hooken i quake 1. Satan va kul jag hade med den på CTF banor. Det är så synd att dom tagit bort den.

Kan man lira instagibb förresten?

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk

Jag vill ha det nu

Permalänk
Inaktiv

Vad coolt det låter Jag lirade q3dm17 på professionell nivå haha, den enda noob banan fastnade jag för ^^ som en tennisbana med rocketlaunchern.

När ska det komma då ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Vad coolt det låter Jag lirade q3dm17 på professionell nivå haha, den enda noob banan fastnade jag för ^^ som en tennisbana med rocketlaunchern.

När ska det komma då ?

Det är en trevlig bana helt klart

Ingen som vet riktigt när det ska släppas, det enda utvecklarna har sagt är "When it´s done!", men det kanske finns någon här med lite mer inside-info?

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Inaktiv

Millionare om dm17 finns så kanske vi får utmana varandra i en 1vs1 duell på q3dm17?

Permalänk
Medlem

Dags att börja hänga på en riktig Quakesida om ni är intresserade av QL: www.esreality.com , bara hardcoreskrapet från quakescenen. Där kan ni även hitta all info och lite till om QL. SyncError ( http://www.esreality.com/?a=users&user_id=23456 ) från id software som är lite av lead designer på spelet hänger där dagligen och ber om tips och härjar.

Dessutom är det inga nya vapen alls i spelet. De vapen ni pratar om fanns i tilläggspaketet Team Arena. Inte för att någon spelade det för att det sög, men ändå.

Vet inte heller vad matte54 babblar om för dålig FPS. Det rullar på hur bra som helst i 125 FPS vilket är maxcap. Spelet är inte direkt mer krävande än vad Q3 var som orginal.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk

Jag har nog ett par invites övers

Skickar de som PMar sina emails! Först till kvar dock -.o

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

kom in i betan för ett par dagar sen och jag är sjukt imponerad över hur bra det funkar, det där med fps problem förstår jag inte då min ligger på 125 hela tiden... =D sjuuuukt nöjd med det...(ska bara ändra det här med att jag är så inihelvetes dålig efter ett par års avbrott från quake 3)

Permalänk

Ser väldigt roligt ut, måste testas!

Permalänk
Medlem

Jag är helt klart intresserad av det

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

quake är enda spel jag spelat med hög fov.. och fysatan va jag saknar det när man ser bilder på det... Finns det några betanycklar över?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Okej, alla invites är tyvärr slut nu. Gick åt snabbt.

Låt oss hoppas kanske att de själar som fick invites bjuder in lite fler Swecl

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

jaha.. det är så det fungerar.. man får invite.. och man får därefter ett ex antal egna invites?
om nån har några invites kvar skriv ett PM till mig så svarar jag med min email.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Millionare om dm17 finns så kanske vi får utmana varandra i en 1vs1 duell på q3dm17?

You´re on!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av paranoiid
Okej, alla invites är tyvärr slut nu. Gick åt snabbt.

Låt oss hoppas kanske att de själar som fick invites bjuder in lite fler Swecl

Crap Att man alltid ska vara ute i fel tid. Letar som en tok överallt efter invite men kommer alltid försent

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoCK
Dags att börja hänga på en riktig Quakesida om ni är intresserade av QL: www.esreality.com , bara hardcoreskrapet från quakescenen. Där kan ni även hitta all info och lite till om QL. SyncError ( http://www.esreality.com/?a=users&user_id=23456 ) från id software som är lite av lead designer på spelet hänger där dagligen och ber om tips och härjar.

Dessutom är det inga nya vapen alls i spelet. De vapen ni pratar om fanns i tilläggspaketet Team Arena. Inte för att någon spelade det för att det sög, men ändå.

Vet inte heller vad matte54 babblar om för dålig FPS. Det rullar på hur bra som helst i 125 FPS vilket är maxcap. Spelet är inte direkt mer krävande än vad Q3 var som orginal.

Jo hörde nått om att vapnen hade funnits, spelade inte team arena något så där ser man

hade jätte dålig FPS i just firefox när jag provade det första gången, sen efter nån uppdatering så var det inga problem.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Tackar paranoiid för invite

Fast jag har inte fått igång det än. Att fixa konton och ladda ner mjukvaran gick bra, men nu när man ska ställa in allt så strular menyerna. Kan tex inte välja karaktär eller använda några rullnings-listor i inställningarna. Även själva installationen står på "Checking Game Data, 243 minutes left", weee. Får prova igen imorgon.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Tackar paranoid för invite också

Jag kom in utan större problem..
Är beta testing bara offline? hur kommer man in i multiplayer annars?

Permalänk

någon av er som fick invite av paranoid, fick ni också invites att ge ut?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael159
någon av er som fick invite av paranoid, fick ni också invites att ge ut?