Permalänk
Medlem

Kontakta Zepto.

Hej hej hallå.

Jag har en zepto 6625 som CD/DVD läsaren har laggt av på. Har försökt att komma i kontakt med zepto ang. en reparation. Dock så har dom varit omöjliga att kontakta på den senaste tiden. Jag skickade ett mail till dom den 8e december och fick bara ett auto-svar som sa att dom hade en lång kö just då men att dom skulle kontakta mig så fort dom hade möjligheten.

Jag har väntat och väntat, storhelgen kom och jag tänkte att dom kanske hade semester... dom är ju danskar och ska dricka sin pilser ju...

Men nu har jag provat att sitta i deras telefonkö ett par dagar i flera timmar utan att få prata med någon, inte ens en telefonist har jag pratat med.

Någon som har några råd? Någon som har en faster/kusin/mormor som har fått pratat med någon eller hjälp av dom den senaste tiden? Eller känner som jobbar där? Någon som vet om dom har gått i konkurs? Livechaten har jag nu köat i snart en timme som nummer 1 i kö... utan resultat.

Vänligen ChidoZz, desperat och inte längre så glad

Permalänk
Medlem

Zepto verkar onekligen ha ballat ur den senaste tiden.
När jag köpte min, numera trasiga, laptop från dem för ett år sen var de mycket effektiva att ge hjälp och svara på frågor på mail snabbt. Nu verkar de försöka gömma sig och undvika all kundkontakt.

Jag skickade ett mail nån gång i början på november som jag fortfarande väntar på svar ifrån.
Under den tiden har jag hunnit köpa mig en ny laptop jag verkligen gillar. Zepto kommer jag att undvika i framtiden och köpa från mer seriösa företag isället.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Även jag sitter och väntar i chatt-kön, låg på 8onde plats före fönstret stängdes ner.. Får jag inte svar idag kan jag bara hoppas att mitt första mail kommit fram trots att jag inte fått svar på det då de 14 dagarna jag hade på mig att reklamera tillverkningsfel tagit slut..

Mer personal till supporten skulle behövas, eller så bättre kontroll av datorerna före de skickas iväg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

JesperT: Tidigare har jag inte haft några problem alls med dom. Okej... grafikkortet ballade ur, men dom fixade det snabbt och det va inga problem att komma i kontakt med dom då, det va i april/maj förra året. Men nu, dom har ju till och med tagit bort mailformuläret från hemsidan sin. =/ och timmar i telefon verkar inte göra någon nytta.

Tangentbord: Vilken mail adress skickade du till? Fick du något auto-replay medelande tillsvars med ett ärende nummer? och när skickade du det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChidoZz
Tangentbord: Vilken mail adress skickade du till? Fick du något auto-replay medelande tillsvars med ett ärende nummer? och när skickade du det?

Till deras kontaktformulär och till säljaren som sålde datorn till mig, inte fått något autosvar, skickade nyårsveckan.

För övrigt krashade livechat kön igen..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tangentbord: Det verkar som att deras kontaktformulär har blivit borttaget från deras hemsida, eller så har jag blivit blind för jag hittar det inte. Och deras "gamla" faxnummer går numera till ett annat företag. Och mail har jag skickat till massor av @zepto.se och @zepto.dk utan att fått några svar. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChidoZz
Tangentbord: Det verkar som att deras kontaktformulär har blivit borttaget från deras hemsida, eller så har jag blivit blind för jag hittar det inte. Och deras "gamla" faxnummer går numera till ett annat företag. Och mail har jag skickat till massor av @zepto.se och @zepto.dk utan att fått några svar. =/

När livechatten är stängd finns det en knapp "maila" då får man upp deras address, känns som om hela företaget tänker gå under jorden och skita i supporten på sina grejer.. :/

Visa signatur
Permalänk

e detta nå varning inför nå ala "datorbutiken" kanske?

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Jag har nu lyckats komma i kontakt med dom... efter att ha givit upp telefonkön, så började jag röja runt på deras olika hemsidor zepto. se/dk/com etc. Jag va riktigt nära på att ringa deras danska support
+45 47371030 men jag övergav den iden när jag tänkte på telefon räkningen...
I vilket fall så upptäckte jag att deras livechat på zepto.dk inte är kopplad till samma som från deras andra sidor (zepto.se t.ex) Så jag ställde mig i kö för "salg" (försäljning) och kom till en hygglig dansk person som kunde ringa dom svenska nissarna och ta det på telefon med dom, samtidigt som han/hon chatade med mig.
Men precis som jag givit min adress/e-mail och fått mitt RMA-nummer så stängde certifikatet ner chaten. >.< Men jag tog samma chat-kö igen, kom till kundeservice 5, som just nu kopplar mig till nummer 4a så jag kan fortsätta prata med han/henne.

TurboFinnen: Jag vet inte vad dom håller på med. Tydligen så är det den Svenska avdelningen som strular, för de olika kundsystemen Svenska/Danska är skilda åt och dom kommer inte åt varandra... Om detta är ett strukturfel i företaget eller ett tecken på att den Svenska delen ska läggas ner, låter jag vara osagt. Men just nu så är servicen under all kritik från den Svenska delen.

Permalänk
Medlem

Gjorde en chansning med den danska chatten. Kom fram efter 10 sekunder. Dock var det, såklart, att dem ej kunde kolla upp svenska ärenden, och det enda "Kundservice 5" nu kunde göra var att: "Du bliver nu stillet videre til International 3. Vent venligst!"

Visa signatur

Intel 9700K // EVGA RTX 2080 XC // Corsair LPX 16GB 3200MHz // Samsung 860 EVO 500GB // GIGABYTE Z390M // Corsair RM750X // Noctua NH-U12S // Asus 27" ROG PG278QR // Logitech G Pro // Ducky One 2 TKL

Permalänk
Hedersmedlem

Känns mer som snack om en speciell butik än snack om bärbara datorer.

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

ok kanske vart mera zepto som företag än datorer i denna tråd.
Man vet aldrig riktigt vilken form en diskussion tar vägen innan man har börjat den....
Ursäkta Ursäkta.

I vilket fall så kan vi fortsätta här i lugn och ro.

Nakazato: tråkigt att höra... =/ Han jag fick prata med va väldigt hjälpsam mot mig i vart fall. Hoppas att det ordnar sig för dig och att du inte hinner bli nerkopplad innan certifikatet för chaten säger att den inte går att lite på längre (spelar ingen roll om du klickar på "nej" eller "ja jag vill fortsätta att använda sidan ändå")
Föresten Nakazato jag lirkade som attans för att dom skulle "kanske kunna hjälpa/assistera mig" och jag sa uttrycligen att jag inte ville bli kopplad till livechat eller hänvisad till telefon/mail...

Permalänk
Medlem

dem har det lite krångligt, i november 2008 fick jag en faktura från ett TV-kort jag köpte 2007. Det hade en inhyrd "expert" kollat upp och jag skulle minsann betala 595 + förseningsavgifter... På fakturan står det tillochmed Stort och Tydligt Postförskott.

"Hej, jag har gått igenom ditt konto och har noterat att du inte har betalat denna faktura" -namnteckning

Varför hyr man in "experter" för att försöka dra in pengar man missat? Tror att Zepto är på väg dit solen inte skiner... Jag kontaktade dem om detta och jag har inte fått något svar sen i november, men får jag ytterliggare en betalningspåminnelse...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Zepto verkar onekligen ha ballat ur den senaste tiden.
När jag köpte min, numera trasiga, laptop från dem för ett år sen var de mycket effektiva att ge hjälp och svara på frågor på mail snabbt. Nu verkar de försöka gömma sig och undvika all kundkontakt.

Jag skickade ett mail nån gång i början på november som jag fortfarande väntar på svar ifrån.
Under den tiden har jag hunnit köpa mig en ny laptop jag verkligen gillar. Zepto kommer jag att undvika i framtiden och köpa från mer seriösa företag isället.

Du skickade ett mail i början på november och väntar fortfarande svar? Nog snarare dig än Zepto det är fel på då...

Permalänk
Medlem

str8forthakill: Jo men klart att det ska anlitas en expert för att gå igenom fakturor etc. Sånt har dom själva inte tid med när dom alla ( en på halvtid?) jobbar i supporten...

bleet: Vad är det för fel att vänta på svar då? Kanske han har tagit kontakt med dom på andra vägar undertiden.... man kan ju fortfarande vilja ha ett svar från dom per mail, om man har ställt frågor eller uttryckt andra åsikter i det. Jag kommer vänta på det mail som dom har lovat att skicka mig... men sen om jag förväntar mig ett svar eller inte, det låter jag vara osagt.

Fick detta mail av dom nu

------

RMA (bort taget)
Från: Zepto Computers AB (kundservice@kundservice.zepto.se)
Skickat: den 13 januari 2009 14:54:18
Till: (bort taget)

Hello

Your mail has been blocked due to security restrictions.
Please use the webform at the buttom of the page in the link below:

http://uk.zepto.com/Information/Contact.aspx

Best Regards
Zepto Computers AB

------

Så går det när man försöker skicka mail till dom... och inte finns det webform på den sidan häller... utan ett pdf dokument (på danska) som du ska skriva ut och fylla i när du skickar in saker.

Har även försökt kontakta support@zepto.se men den adressen fungerade inte häller...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChidoZz
Tangentbord: Jag har nu lyckats komma i kontakt med dom... efter att ha givit upp telefonkön, så började jag röja runt på deras olika hemsidor zepto. se/dk/com etc. Jag va riktigt nära på att ringa deras danska support
+45 47371030 men jag övergav den iden när jag tänkte på telefon räkningen...
I vilket fall så upptäckte jag att deras livechat på zepto.dk inte är kopplad till samma som från deras andra sidor (zepto.se t.ex) Så jag ställde mig i kö för "salg" (försäljning) och kom till en hygglig dansk person som kunde ringa dom svenska nissarna och ta det på telefon med dom, samtidigt som han/hon chatade med mig.
Men precis som jag givit min adress/e-mail och fått mitt RMA-nummer så stängde certifikatet ner chaten. >.< Men jag tog samma chat-kö igen, kom till kundeservice 5, som just nu kopplar mig till nummer 4a så jag kan fortsätta prata med han/henne.

Får prova det imorn, kom aldrig fram, köade hela dan i chatten.. tror inte firefox är kompatibelt med zeptos sida :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gjorde en beställning från zeptoexperten.se den 22 december, fick orderbekräftelse den 29e och beräknat leveransdatum den 5 januari.
Dom har inte dragit pengar från mitt konto, inte skickat datorn och inte svarat på mina mail heller. Och chattfunktionen ville bara stå i kö för mig med.

Man kanske inte skulle försöka få dom att göra om beställningen trots allt, kanske blir samma som med kameraexperten.se

Permalänk

Tja,
Har en 6615, har varit på reparation 4 ggr nu
De tre första reparationstiderna har varit galna, över en månad, längsta var nästan hela sommarlovet 2 månader. Dock så lämnade jag in den runt 10:e dec då vga kortet hade dött och fick tebaka den veckan efter. Blev helt paff, räknade att få den i januari som tidigast. Först klagade jag via mail, men responsen gick så otroligt långsamt så jag tog upp det med en snubbe på live chatten som kunde hjälpa mig och han fixade i stort sett allting.
Så tummen upp för zepto, iaf december 08...

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

Hej,

Har en 6024W som för första gången är inne på reparation. Det har gått två månader nu och inga svar samt att det inte går att komma fram.

Permalänk
Medlem

Nu är jag näjd att jag inte köpte en Zepto i somras.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Dom kanske lägger ner svenska avdelningen snart. För detta låter ju onekligen skumt.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Står i telefonkö i skrivande stund, snart 3 timmar. Verkar vara helt hopplöst. Har köpt en 32" Zepto på Dustin. Dustin påstår att de inte alls ansvarar för någon support. Någon som vet vad som händer ifall jag vill reklamera köpet hos dustin? De måste väl i något mån ta ansvar för de produkter dom säljer?

EDIT: Nu kopplade dom ner samtalet efter 2 timmar och 58minuter i kö! VILKET SKÄMT!

EDIT 2: Har nu varit i kontakt med Dustinhome av vilka jag köpte tv:n. Känndes skönt att få svar efter ca 10 min i kö :). Pratade med en kvinna där som bekräftade att andra kunder har haft samma problem med zepto och att hon skulle kontakta Zepto åt mig genom deras företagskontakter vilket hon påstod skulle hjälpa. Så nu kommer jag vänta på att Zepto ska höra av sig till mig. Om dom inte gör det kommer jag följa upp ärendet hos dustin igen. Får se vad denna resa kommer leda till! Håller er uppdaterade om vad som händer

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Du köpte varan av Dustin och ska därmed kunna reklamera hos Dustin. Anledningen att de hänvisar dig direkt till Zepto är väl för att det ska gå lite snabbare samt att de ska kunna slippa bry sig. En win-win med andra ord.
Men eftersom detta nu inte fungerar så föreslår jag att du skickar in den till Dustin istället så får dem lösa det åt dig.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Inaktiv

Det verkar som dom har stora problem på Zepto. Zepto i blåsväder: "De fixar inte underskottet"

Tur att man inte köpte en Zepto till företaget, var nära att göra det, men det blev en DELL istället.

Permalänk
Medlem

Ja. Lite orolig är jag nu om jag kommer att få min TV utbytt. Zepto har inte hört av sig än. Hoppas dom gör det under veckan, annars kommer jag att kontakta Dustin igen. Känns som det är många internetbutiker som är i blåsväder nu, eller som inte sköter sig som dom ska. Jag har tre butiker som jag än så länge litar på, DUSTIN, Komplett och Inet...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tänkte bara informera om :

Zepto räddas av miljardär

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Som sagt, jag skickade mail till Zepto i November angående min trasiga Zepto.
Nu är det mitten av Juni och de har ännu inte svarat.
Jag sitter dock givetvis inte och förväntar mig något svar.

Med deras "kvalitet" och "service" kommer jag aldrig handla där igen och jag är inte förvånad över att de var nära konkurs.
Synd att den där miljardären ska slösa sina pengar på något sådant, men man får väl hoppas att han ställer lite krav samtidigt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Har haft problem med min dator från Zepto sedan tidigt 2008, nu har jag fått avi från den andra reparationen, första gången tog det 7 månader innan jag fick någon kontakt.

1½ år senare med en ej fungerande laptop så vägrar de fortfarande ett återköp.

Sämsta skitföretaget någonsin, håller tummarna varje dag för att de ska gå i konkurs.

Permalänk
Medlem

Svenska avdelning har laggt ner men ringde det danska nummer - eftersom dom inte tycker vi svenskar ska betala för att skicka (i mitt fall laddaren) så vill dom bara se några bilder som jag skulle maila till REP@Zepto.DK och så får jag väl en ny snart...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Hejsan

Jag har haft bra erfarenhet av Zepto generellt sett. Min laddare slutade funka och de skickade en nya efter 2 - 3 dagar redan utan kostand med DHL.

Men nu har mitt intryck förändrats radikalt!

Köpte för cirka 2 år sedan en zepto6224w och har inte varit speciellt nöjd men sen jag köpte ens stationär så har jag använt den bärbara mest till surfing och skrivande.

Saken är den för att cirka 2 månader sedan slutade den fungera helt eller snarare att den går igång men skärmen är helt död, inget kommer upp alls på den och windows ljudet går inte igång. Då jag efter många om och med kommer i kontakt med den danska supporten på zepto så säger dom att det bara är 1 års garanti på datorerna och att jag kan skicka in den men då kommer få betala för reparationen. Jag är inte så insatt i hela reklameringsgrejen men är det itne 3 år som gäller?

Vore guld om någon mer kunnande kunde hjälpa mig, känns sådär att behöve betala en reparation för en 11 000 kr datorn som man inte använt så mycket redan efter 2 år.