Vill få tillbaka paket från datorbutiken

Permalänk
Medlem

Vill få tillbaka paket från datorbutiken

Hej!

Har skickat in mitt söndriga moderkort på lagning, den 20 oktober. Sen så gick datorbutiken i konkurs. Enligt hemsidan skulle man maila hamilton, om man vill få tillbaka sitt paket. Har skickat 3 mail angående att få tillbaka mitt paket. Hamilton som har hand om det svarar inte...! blir så trött!

vad ska man nu göra?

Permalänk
Medlem

Kortet försvann säkert när dom hade utförsäljning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Kortet försvann säkert när dom hade utförsäljning

i sådana fall så handlar det väl om stöld rent ut sagt

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Det hoppas ja verkligen inte! då ska ja klaga så jävla mycket, men antagligen e dom efterblivna på Hamilton eftersom de inte skickar. Vem köper ett söndrig moderkort?!

Permalänk
Medlem

lol dom kanske laga det först XD

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Hedersmedlem

Inget vettigt svar än..

Trixaan: Troligtvis har de enormt mycket att göra. Säg att 1000 kunder har skickat in grejor. Om varje kund mailar tre gånger blir det 3000 mail.. och det är bara från de som skeppat in saker.

Gissar att de löser problemet (skickar tillbaka ditt defekta kort) efter hand men du kan ju alltid prova att ringa dem om det betyder så mycket för dig.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

förvänta dig inte alltförmycket från en konkad firma, vad glad du inte skicka in en dyr laptop eller liknande.

Permalänk
Medlem

Ge dig på f.d huvudansvarig och gör anspråk på hans lyxiga tillgångar vet jag

Permalänk
Medlem

antar att du kan lägga en polisanmälan samt fortsätta maila hamilton.

Jag hade gett upp och köpt ett nytt moderkort. För de har kappast lagat det tror jag.

Permalänk
Medlem

LOL för polisanmälan! Kommer med största sannolikhet inte att ge ett skit på grund av den flata poliskåren som jagar fortkörare och rattfyllerister.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
LOL för polisanmälan! Kommer med största sannolikhet inte att ge ett skit på grund av den flata poliskåren som jagar fortkörare och rattfyllerister.

Ja. att stoppa rattfyllerister borde rimligtvis vara högt prioriterat.

Permalänk
Medlem

tack för alla svar

Blir att jag får ringa dom igen nu under veckan som kommmer. Förra veckan var konkursförvaltaren inte inne på sitt kontor när jag ringde... dags att köpa nytt antar jag.

Permalänk

Problemet du står inför är att konkursboet ger blanka fan i om du har skickat in ett trasigt kort, dom försöker bara se till så att alla som har prio fordingar ska få så stor del ur boet som möjligt.
Det kan ta vääldigt lågt tid att reda ut ett konkursbo och de hjälper inte att polisanmäla eller gå till fogden. Sen ska du veta att driver dom inte vidare företaget har dom ingen skyldighet att repa dina saker. Så då kan du får skicka tillbaka de till tillverkaren eller svenska generalagenten.

Visa signatur

Nu vill jag understryka att alla homosexuella är inte pedofiler, och alla homosexuella är inte perversa - Pastor Åke Gren

Permalänk
Medlem

Jag fick tillbaka min trasiga hårddisk efter 2 veckor:P

Permalänk

Har en polare som fick hem sitt trasiga grafikkort för några veckor sedan. För att få det behövde han mailat och ringt dem flera gånger. Känns inte så seriöst...

Hoppas det löser sig.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Ringde precis konkurs förvaltaren och hon sa att dom inte hittade mitt paket, men att det kunde finnas kvar bland 100 osorterade paket! Detta skulle såklart ta flera veckor att göra, och om ja inte skulle höra något måste jag köpa nytt.

Hur svårt kan det vara å veta vems paket som tillhör vem?! man har ju skrivit STORT på paketet "retur nummer". Sen kolla vem som hade det retur numret å skicka tillbaka paketet. TRÖTT BLIR JAG

Permalänk
Medlem

Hur mycket folk tror du att en advokatfirma har som sorterar paket

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
LOL för polisanmälan! Kommer med största sannolikhet inte att ge ett skit på grund av den flata poliskåren som jagar fortkörare och rattfyllerister.

Stöld av moderkort borde ju gå före eller? Fortkörare och rattfyllerister förstör familjer. moderkort kanske tär lite på familjer...

Permalänk
Medlem

men det verkar ju inte svårt nu verkar dom ha en efterbliven som tror paketen är till han! Aja får la dunka ut 3k nu! yessssssss

Permalänk

Skulle inte datorbutiken öppna igen? Då kan du gå till deras lager/butik och ta ett moderkort av samma standard och Betala när du går ut ur affären ^^

Citat:

Inlägg redigerad av MaLo: Laglydighet varar längst!

Permalänk
Medlem

Ja vilken bra idé, då kan du ju köpa något annat företagsnamn och så kan alla andra hämta varor av dig.... gratis så klart.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskingevär
Skulle inte datorbutiken öppna igen? Då kan du gå till deras lager/butik och ta ett moderkort av samma standard och Betala när du går ut ur affären ^^

Citat:

Inlägg redigerad av MaLo: Laglydighet varar längst!

Korkad kommentar, shoppingsajterna AB 's Datorbutiken.com finns inte längre. Prodat AB köpte rättigheterna till namnet och resterna av verksamheten öppnade en helt ny Datorbutiken.com .

Det du säger är att han borde gå och stjäla ett moderkort av ett annat företag, en annan datorbutik. Sen så kommer inte några butiker att öppnas heller av vad jag vet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
LOL för polisanmälan! Kommer med största sannolikhet inte att ge ett skit på grund av den flata poliskåren som jagar fortkörare och rattfyllerister.

Hoppas dessa två nämda inte orsakar ett helt liv av helvete för dig då=)