Permalänk

PSP - The Thread

Eftersom den gamla PSP-tråden stängdes pga. allt piratkopieringssnack, vill jag starta en ny. Jag vill inte ha något sånt snack här inne, för det bryter mot reglerna och tråden kommer låsas.

Här kan vi snacka om konsolen, spelen, skriva smårecensioner och diskutera kommande lir.

Jag har nyligen köpt en PSP 3000 och Final Fantasy VII: Crisis Core. Jag måste säga att jag ÄLSKAR denna lilla leksak. Stor spelglädje i lyxförpackning. Tyvärr har PSP:ns spelutbud inte ökat mycket den senaste tiden pga. alla som laddar ner spelen, istället för att köpa dem. Avsky piratkopiering!

Det är svårt att hitta de bra spelen, de är slut nästan överallt. Fast nu har jag äntligen lagt en beställning på dessa spelen:

- Gradius Collection
- Metal Slug Anthology
- Sega Megadrive Collection
- Street Fighter 3 Alpha Max
- God of War: Chains of olympus
- Burnout: Dominator
- Castlevania: Dracula X Chronicles
- Daxter

Spel som jag så småningom kommer köpa:
- Monster Hunter Freedom 2
- Star Ocean: First Departure
- Tales of Eternia
- Kingdom Hearts: Brith by Sleep
- Valkyrie Profile: Lenneth
- Tekken: Dark Resurrection
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Syphon Filter: Logan's Shadow

Spel som jag verkligen ser fram emot:
- Dissidia Final Fantasy
- Star Ocean 2: Second Evolution
- Kingdom Hearts: Brith by Sleep
- Gran Turismo (om/när det kommer)

Jag håller för närvarande på att spela igenom Crisis Core, är 8h in på det, och kommer skriva en liten minirecension om spelet när jag har klarat av det. Tyvärr jobbar man heltid, och har inte så mycket tid till spel längre, men sånt är livet.

Kan inte vänta på att mina spel ska dumpa ned i brevlådan!

Jag vill passa på att tipsa er andra PSP-ägare om CDON:s spelrea, där man kan köpa riktigt billiga PSP-spel.

Permalänk
Medlem

Blev ett PSP för mig också för ett tag sen. Har kört igenom God of War och Valkyrie Profile, håller på med Crisis Core nu. Hur kul som helst

Permalänk
Medlem

stängdes inte psp tråden för typ ett år sedan?

oh well. såg inte loco roco på den listan

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
stängdes inte psp tråden för typ ett år sedan?

oh well. såg inte loco roco på den listan

Fastnade inte för det spelet, lirade demot och njaee.. Det verkar vara ett älska eller hata spel. Jag fastnade inte för det.

Permalänk
Medlem

mjo. gillade du inte demot sä lär du nog inte tycka om full versionen.

worms, lemmings, gta, ridge racer, ssx

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

hur är det med patapon? har hört av folk att det är skit skoj.

fick min i julas och är mycket mer glad i pspn änn i Ds:et.
håller på med killzone nu, rätt skoj spel.
spelade ut god of war innan och som alltid är god of war ett mästerverk.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Om du vill skippa piratkopieringsnack så kan du väl låta bli att nämna att det är piratkopieringensfel att det inte blir några spel till den. Alla dessa pirater kan ta illa upp och även denna tråd kan urarta till slut. Känns lite motsägelsefullt.

Men ett PSP intresserar inte mig. Kanske blir något nångång i framtiden om man ska börja resa mycket inom jobbet men tills dess får det bli PS3an eller datorn här hemma.

Permalänk
Medlem

Finns en del saker på PS store till den lille svarta klumpen med. Har den gamla tjocka modellen.
Men överväger att byta den mot en 3000 då den skall ha en ljusstarkare skärm.
Scanlines tror är ett mindre problem.

Edit har några spel jag tänkte göra mig av med förresten om någon är intresserad.

Colin mcrae 05
Ridge racer
Burnout legends
Dark stalkers

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Har precis lirat lite God of War.... DAEOMNNNNN!! Vilket otroligt friggin' lir!

Permalänk
Medlem

Klarade Crisis Core häromdan, riktigt bra spel! Man blev inte lite sugen på att köra om FF7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Klarade Crisis Core häromdan, riktigt bra spel! Man blev inte lite sugen på att köra om FF7

Kul! Snart där själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Har precis lirat lite God of War.... DAEOMNNNNN!! Vilket otroligt friggin' lir!

Synd att det håller i 2-3 timmar mer eller mindre bara.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag kollar faktiskt runt på PSP.

Funderar på ett 3000.
Är det stor skillnad på det och Slim n' lite?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Jag kollar faktiskt runt på PSP.

Funderar på ett 3000.
Är det stor skillnad på det och Slim n' lite?

Nästan ingen skillnad. Lite ljusstarkare skärm och en mikrofon har PSP 3000. Annars är de i princip identiska. Lillbrorsan har en PSP Slim & Light.

Permalänk
Medlem

Fick patapon av tjejen idag(härlig och oväntad överraskning) och måste säga att det faktist är ganska ball. Lite för kul eftersom den nu är konfiskerad av henne.
demon finns på psn ni som även har ps3.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

gött, spelade nyss klart god of war. ruggigt bra spel, lite kort som sagt, men fortfarande riktigt roligt. 200kr var det värt för 4 timmars underhållning. Ska spela igenom det igen på God Mode.

Permalänk
Medlem

Håller på med Castlevania nu, riktigt kul! En av mina favoritspelserier Det bästa är nästan att Symphony of the night finns som unlockable!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Håller på med Castlevania nu, riktigt kul! En av mina favoritspelserier Det bästa är nästan att Symphony of the night finns som unlockable!

Svrt som attan, har testat det lite, kommit till 3:e leveln. Haha, är mer van vid 2D Castlevania, det nya känns lite konstigt, men det kommer man nog snart in i. Jag ska försöka unlocka SOTN, men har inte lyckats

Permalänk
Medlem

Själv håller jag på med Higurashi Daybreak portable, skönt att bara kunna hoppa in i en online match och köra 5 minuter, lätt att lära sig, omöjligt att bemästra.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

wohoo, idag kom Gradius collection. Verkar vara riktigt bra porteringar av spelen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Svrt som attan, har testat det lite, kommit till 3:e leveln. Haha, är mer van vid 2D Castlevania, det nya känns lite konstigt, men det kommer man nog snart in i. Jag ska försöka unlocka SOTN, men har inte lyckats

Hehe jag tycker det känns mer som gamla Castlevania till NES, helt perfekt för mig Låste upp SOTN igår, så blir en repris på det när jag har klarat allt!

Permalänk

Knappen ned på styrkorset har plötsligt börjat fungera dåligt. Man måste trycka väldigt hårt för att den ska gå ner.

Går min psp att laga?

Permalänk
Inaktiv

Mina knappar börjar också bli dåliga Har PSP 1000.

Permalänk

Fick hem mitt Star Ocean Second Evolution idag! Sitter och har en nostalgitripp här as we speak. VILKET HÄRLIGT SPEL!
Alla som har en PSP och inte spelar originalet till PSOne, KÖÖÖÖÖÖP!

Permalänk
Medlem

Detta tycker jag ser mycket intresant ut.
men är andra utvecklare till denna, och det kan va dåligt.

http://www.us.playstation.com/PSP/Games/Resistance_Retributio...

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
Detta tycker jag ser mycket intresant ut.
men är andra utvecklare till denna, och det kan va dåligt.

http://www.us.playstation.com/PSP/Games/Resistance_Retributio...

Demo finns ute, bara tanka och testa.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Demo finns ute, bara tanka och testa.

oj, ska jag genast göra.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunspring
Knappen ned på styrkorset har plötsligt börjat fungera dåligt. Man måste trycka väldigt hårt för att den ska gå ner.

Går min psp att laga?

Hallo!
Tänkte höra lite ang reparationer om PSP, har själv vunnit en PSP genom en Pepsi tävling. Problemet är att läsaren har slutat att fungera, går inte att titta på film eller spela. Annars fungerar den fint.

Vanligtvis är det ju bara att använda garantin, men en sådan får man inte med om man vinner skiten! Finns det någon butik/verkstad/person som kan reparera sådant? Tacksam för hjälp!
/Svensson

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en aning om hur man får tag på N+ till PSP?

http://www.atari.com/us/games/n_plus/psp

Det verkar inte säljas i Sverige. Är det någon som vet varför?

Trycker man på "Buy Now", så får man bara ett felmeddelande...

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.