Emigrera från Hotmail

Permalänk

Emigrera från Hotmail

Jag är på väg att byta bort Hotmail efter flera års användande. Mitt problem är att jag vill ladda ner de mail jag har sparade där. Hur går jag tillväga då?

Ett annat problem är att det inte går att vidarebefordra mail från Hotmail om det inte är till en annan Microsoft-adress, högst irriterande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Outlook express kan (väl?) poppa hem mail från hotmail.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Hedersmedlem

Hotmail har rent POP3 stöd sen nån vecka tillbaka. Du måste ha Hotmail Plus än så länge dock. Det kommer rullas ut i andra länder och för vanliga användare också i framtiden.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Jag hittade lite ny information, POP3 har ju fungerat sedan Outlook Express -97, men sedan slängde dom bort stödet till förmån för DeltaSynch och DAV etc plockades bort.

Lösningen, skit i outlook... kör Windows Live Mail istället.
http://download.live.com/wlmail

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Tackar för svaren

Så via Windows Live Mail går det tanka hem mail? Låter som en lösning, helst av allt skulle jag vilja få in dem direkt till Thunderbird och min nya G-mail. Är det möjligt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, du kollade inte så noga på länken vilka konton du kan ha i Live Mail, eller hur?

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Tror du missförstod mig, jag är med på att det går att ladda ner mailen till en HD, därefter skulle jag vilja importera dem till en ny mail.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du ska ju inte tro att du får Google och Microsoft att öppna någon kanal mellan sig utan att ha dig och din dator som mellanhand. Du får tanka hem och sedan skicka upp till valfritt annat konto.
Notera att det blir en inkapsling till av mailen då avsändare och mottagare etc inte blir exakt rätt...

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Att jag och min dator skulle få agera mellanhand tvivlade jag aldrig på ville mest kringgå att få mitt eget namn som avsändare på allt som är lagrat på Hotmailen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du loggar in på gmail genom din webbläsare kan du ju gå in i settings och sen accounts. Där finns det ett alternativ som heter "Get mail from other accounts". Borde ju vara exakt det du vill åt?

Permalänk

Det verkar ju vara EXAKT vad jag söker. Problemet är att det inte fungerar Jag fick följande felmedelande:

Det uppstod ett problem med att ansluta till mail.hotmail.com
Kontakta Microsofts support om du vill ha mer information om POP-åtkomst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

går att köra HTTP med outlook 2007 (och 2003?) och sedan spara ut dem därifrån. Om du nu använder MS office förstås.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Hedersmedlem

MS har precis uppdaterat med pop3, nedan följer inställningar för det.

* POP server: pop3.live.com
* POP SSL required? Yes
* User name: Your Windows Live ID, for example yourname@hotmail.com
* Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live
* SMTP server: smtp.live.com
* Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)
* TLS/SSL required? Yes

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

får man fråga varför du vill byta till gmail ifrån hotmail?
vad saknar hotmail för dig?

själv tycker jag tvärtom, skyr gmail som pesten men gillar hotmail

ont
varför mailar du inte bara till din gmail? vidarebefodra alltså(har funkat flera gånger för mig till en ej hotmail adress, dvs du öppnar brevet och klickar vidarebefodra), visst tar de lite tid men, de löser ju problemet