Permalänk
Avstängd

Vad röstar du på idag?

Eftersom detta är ett ämne som alltid är aktuellt och alltid i förändring så tycker jag att det är dags för en poll. Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag?

OBS:
Vore trevligt om vi kunde hålla tråden fri från politisk diskussion. Detta är bara en poll.

Permalänk
Medlem

i nuläget skulle det bli PP, nuff said:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Valde mellan PP och Moderaterna.

Piratpartiet vore väl enbart för att kunna fortsätta ladda ner lugnt. I övrigt står jag närmast moderaterna i svensk politik, och eftersom PP aldrig kommer att vinna tillräckligt med stöd för att nå riksdagen, känns det mer som att "min röst räknas" om jag röstar på (m).

Permalänk
Medlem

Moderaterna Som i förra valet. Nu mest för att det finns inga bättre alternativ.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vänsterpartiet, för det gjorde min far och min farfar, och får jag en son ska han banne mig med rösta på vänsterpartiet.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Glömsk

Jag har övergett idén att taktikrösta, det finns ingen som helst skillnad mellan blocken längre. Så jag röstar KLP ( http://liberalapartiet.se/ ). Spana in deras webbsajt!

Edit: Spana in broschyren! http://www.liberalapartiet.se/broschyr.pdf Tror det finns mycket alla här skriver under på.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Avstängd

Sverigedemokraterna.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

Folkpartiet bland riksdagspartierna.

Men jag tror nog att jag skulle slänga iväg min röst på piratpartiet/KLP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Jag har övergett idén att taktikrösta, det finns ingen som helst skillnad mellan blocken längre. Så jag röstar KLP ( http://liberalapartiet.se/ ). Spana in deras webbsajt!

Edit: Spana in broschyren! http://www.liberalapartiet.se/broschyr.pdf Tror det finns mycket alla här skriver under på.

"det snälla, liberala partiet" var det den hemsidan fick mej att tänka på:) (robert gustafssons nazist sketch;))

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Tidigare Moderaterna . fortsättningsvis piraratpartiet

Permalänk
Medlem

Inte tänkt rösta alls.
Kanske Piratpartiet men troligen ingenting. Då blanka röster förtfarande bara räknas som ogiltiga gör det ju ingen skillnad på en blank röst och att inte rösta alls och då jag är väldigt tveksam till om jag över huvud taget stödjer den sandlåda vi har till politiskt system så lutar det ju åt att inte rösta alls istället för blankt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Inte tänkt rösta alls.
Kanske Piratpartiet men troligen ingenting. Då blanka röster förtfarande bara räknas som ogiltiga gör det ju ingen skillnad på en blank röst och att inte rösta alls och då jag är väldigt tveksam till om jag över huvud taget stödjer den sandlåda vi har till politiskt system så lutar det ju åt att inte rösta alls istället för blankt.

Citerar Belga för att han tog orden ur munnen på mig. Jag valde "annat" eftersom det inte finns ett alternativ för att rösta blankt. Jag skulle inte ens rösta på PP.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Moderaterna har blivit mesiga men jag står nog fortfarande på deras sida!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

PP eller soffliggare, 50/50. Spelar det någon roll vad som röstas in i den där lekstugan egentligen?

Visa signatur

moops

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
"det snälla, liberala partiet" var det den hemsidan fick mej att tänka på:) (robert gustafssons nazist sketch;))

Kompletterar med länk. Jävlar va underbar han är.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
PP eller soffliggare, 50/50. Spelar det någon roll vad som röstas in i den där lekstugan egentligen?

faktiskt, om PP kommer in i "sandlådan" så kan vi få se regimbyten en gång i månaden om ingen vill samarbeta med dom dvs:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
faktiskt, om PP kommer in i "sandlådan" så kan vi få se regimbyten en gång i månaden om ingen vill samarbeta med dom dvs:)

Rösta på sådana tomtar är ju det värsta som finns...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Beror på humör.
För folket skull så tror jag på moderaterna, för min egen så tror jag det inte har någon påverkan alls vad jag röstar på. Skit som skit & småpartier lär inte få någon makt, visst PP & kanske lär bli större denna gång.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Ska inte rösta ska vara på puben eller kolla på tv litar inte på politiker och gillar dem inte..

Permalänk
Medlem

Att högern fortfarande var så populär trodde jag inte... det jag tänker på är bl.a. FRA-lagen och IPRED. Nu är jag visserligen ganska positiv till FRA-lagen, men de flesta här är nog inte det. Det glädjer mig dock att mp ligger relativt högt bland sweclockare! Om vi haft mp som regering hade vi troligen haft legaliserad piratkopiering, åtminstone gott om bra alternativ. För att inte tala om hur mycket lättare det hade varit att hitta matvaror utan 73 tillsatser i matvaruhyllan... men nu skulle ju det här inte vara en politisk debatt, jag ville bara bidra med provokationerna lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Rösta på sådana tomtar är ju det värsta som finns...

vad är det som får dom att framstå som tomtar då?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
vad är det som får dom att framstå som tomtar då?:)

Folk som vill ta bort patent kan inte vara seriösa. De verkar på allvar tro att forskningen kommer fortskrida som vanligt...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Musikälskare

Piratpartiet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Blankt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

John McCain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Att högern fortfarande var så populär trodde jag inte... det jag tänker på är bl.a. FRA-lagen och IPRED. Nu är jag visserligen ganska positiv till FRA-lagen, men de flesta här är nog inte det. Det glädjer mig dock att mp ligger relativt högt bland sweclockare! Om vi haft mp som regering hade vi troligen haft legaliserad piratkopiering, åtminstone gott om bra alternativ. För att inte tala om hur mycket lättare det hade varit att hitta matvaror utan 73 tillsatser i matvaruhyllan... men nu skulle ju det här inte vara en politisk debatt, jag ville bara bidra med provokationerna lite

Vi skulle ha FRA och IPRED även om vänster blocket hade varit vid makten...

Verkar som för många gått på aftonbladets brilljanta titel "MONA SAHLIN VILL RIVA UPP FRA LAGEN!!!" Sen i en notis står det att hon vill ändra typ en rad i den...

Vet inte än var min röst hamnar på, moderaterna, folkpartiet eller liberalapartiet. Något av dem iaf.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Vi skulle ha FRA och IPRED även om vänster blocket hade varit vid makten... Verkar som för många gått på aftonbladets brilljanta titel "MONA SAHLIN VILL RIVA UPP FRA LAGEN!!!" Sen i en notis står det att hon vill ändra typ en rad i den...

Menar du att du tror FRA och IPRED är populära lagar bland sweclockare? Jag sa inte att högern har orsakat dessa två lagar, utan syftade på lagarnas impopularitet. Och poängen var inte att någon orsakat lagarna eller inte, den här tråden skulle hållas fri, utan att jag är förvånad över att lagarna inte skadat antal moderata anhängare, ens bland de som hänger här (och följdaktligen känner till lagarna). Det får väl ses som positivt, antar jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Folk som vill ta bort patent kan inte vara seriösa. De verkar på allvar tro att forskningen kommer fortskrida som vanligt...

Å andra sidan, hur kan ett parti som ser flygbas ett som idealsamhället vara seriösa? Även om man inte håller med om allt PP förespråkar måste man ju inse att det är det enda vettiga alternativet i kommande val. Integritets och demokratifrågorna är det allra viktigaste, vi är på väg mot ett odemokratiskt övervakningssamhälle, då är det ganska oväsentligt om vi har privat eller offentlig sjukvård, 30 elller 15 procent skatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Å andra sidan, hur kan ett parti som ser flygbas ett som idealsamhället vara seriösa? Även om man inte håller med om allt PP förespråkar måste man ju inse att det är det enda vettiga alternativet i kommande val. Integritets och demokratifrågorna är det allra viktigaste, vi är på väg mot ett odemokratiskt övervakningssamhälle, då är det ganska oväsentligt om vi har privat eller offentlig sjukvård, 30 elller 15 procent skatt.

Nja, jag vill inte stödja några som vill helt avskaffa tekniska/medicinska framsteg. Att ens föreslå sådana saker är löjligt.

Helt klart håller jag med om integritetsfrågorna och att de har helt rätt där, men jag väljer hellre lite sådana problem än att försöka motarbeta våran tekniska utveckling.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Nja, jag vill inte stödja några som vill helt avskaffa tekniska/medicinska framsteg. Att ens föreslå sådana saker är löjligt.

Helt klart håller jag med om integritetsfrågorna och att de har helt rätt där, men jag väljer hellre lite sådana problem än att försöka motarbeta våran tekniska utveckling.

se det som opensource, när patenten blir lätt tillgängliga så kommer fler forsknings centra kunna forska vidare med det(utopi jag vet)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP