Permalänk
Medlem

Mortal Online

Namn: Mortal Online
Genre: MMORPG - Sandbox!
Utvecklare: Starvault
Release: Sommaren 2009
Utvecklat sen: 2005

Måste säga att det ser onekligen snyggt ut detta spel!
http://www.starvault.se/now/1280-1024/index.php

Quick FAQ - Official

  • Full PvP - Full Loot, med vissa restriktioner

  • Du kan bygga hus och borgar.

  • Öppen och dynamisk värld

  • Mounts

  • Real-Time Combat

  • Skillbased - Action och Learning skills

  • First Person View

  • Klasser och Raser

  • Sandbox game

  • Endast PvP Servrar

  • Reputation System

  • Sandbox

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Ser väldigt trevligt ut, blir spännande att följa utvecklingen..

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt schysst ut.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Såg att en tråd skapades igår under singleplayer delen. Varav jag inte ens sökte i =D.

En moderator får göra ett beslut om tråden ska låsas.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Kan bli grymt, kan bli flopp. Drygt ett år innan release kvar. Och när vi pratar MMO:s kan man lägga till förseningar mellan 1 år-infinity i beräkningen. Kul att känna till, ointressant i dagsläget att föja upp. Starvault, relativt nyskapat och svenskt. Det var däremot kul.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

lär testas så fort jag får chansen.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk

<3 unreal motorn, detta spel ser riktigt lovande ut

Permalänk
Medlem

De har börjat alpha-testa nu, finns en hel nya SS och annan info uppe också. Forumen är mycket trevliga och fin kommunikation från utvecklarna, jämfört med t.ex. Darkfall. Jag ser framemot detta spel!

Permalänk
Medlem

Ser lite väl tunt ut på hemsidan, det lilla som finns där ser intressant ut men det kan lika gärna bli ett ett nytt AOC. Det är väl inte troligt att det blir släppt i år i alla fall så man har säkert något år på sig att fundera

Permalänk
Medlem

Peermaaadööödddddddd..eller kanske inte. Grafiken, kanske mest färgschemat, ter sig lite AOCigt. Ska läsa den historia som finns om det. Shadowbane hade en hel del riktigt bra bakgrundshistoria.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

tycker att alla mmo ska upphöra tills folk slutat spela wow för att de ska dra in mer folk.. släpps så mycket mmo just nu men folk stannar fortf i wow.. vill de tjäna pengar samt har mycket spelare på sina servrar så bör de vänta tills folk tröttnat helt på wow.
Blizzard har ju egentligen slut på idéer till wow.. men när nya mmos kommer så snor de idéer ifrån dem vilket leder till att wow lever vidare.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
tycker att alla mmo ska upphöra tills folk slutat spela wow för att de ska dra in mer folk.. släpps så mycket mmo just nu men folk stannar fortf i wow.. vill de tjäna pengar samt har mycket spelare på sina servrar så bör de vänta tills folk tröttnat helt på wow.
Blizzard har ju egentligen slut på idéer till wow.. men när nya mmos kommer så snor de idéer ifrån dem vilket leder till att wow lever vidare.

Finns en hel del MMORPG fans därute som inte spelar wow, ett spel behöver ju inte ha 10miljoner subs som wow för att gå plus. MO och det liknande spelet DFO är mer nischade spel, de är riktade mot en smalare marknad än wow. Wow riktar mer in sig på "carebear" marknaden, d.v.s. allt från 11 åriga pojkar till mammor vid 45 strecket, sandbox mmo's riktar mer in sig på de mer dedikerade spelarna.

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut. Spelar man i första person eller tredje?

Permalänk
Medlem

Jag fick lite Sagan om Ringen-feeling. Alltså inte MMO:et utan filmen... de verkar ju bara gå o gå, rida lite häst, gå runt i grottor... gå vidare

Hade hoppats få se en strid iaf!

Onekligen snyggt dock.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Im all for it

Verkar soft.

Hoppas de klarar att hålla sig flytande gentemot wow.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Ser rätt najs ut på filmen men jag måste ta reda på mer info om detta spel innan jag kan tänka mig det över Darkfall och jag hoppas båda dessa spel kan sno lite kunder från WoW faktiskt för Blizzard måste inse att WoW blir sämre även om det nu är så många som spelar men dem kanske inte förstår att PvP systemet i WoW blir förstört om man tänker på hur det var PRE-TBC, då var WoW PvP kung! Även PvEn blir för lätt även om jag nu inte bryr mig så mycket om PvEn

Men men WOTLK kom och WoW dog enligt mig så jag hoppas på alla dessa nya MMO som kommer ut nu och dessa verkar ju vara mycket PvP inriktade vilket är grymt för PvE, nej inget för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Ser rätt najs ut på filmen men jag måste ta reda på mer info om detta spel innan jag kan tänka mig det över Darkfall och jag hoppas båda dessa spel kan sno lite kunder från WoW faktiskt för Blizzard måste inse att WoW blir sämre även om det nu är så många som spelar men dem kanske inte förstår att PvP systemet i WoW blir förstört om man tänker på hur det var PRE-TBC, då var WoW PvP kung! Även PvEn blir för lätt även om jag nu inte bryr mig så mycket om PvEn

Men men WOTLK kom och WoW dog enligt mig så jag hoppas på alla dessa nya MMO som kommer ut nu och dessa verkar ju vara mycket PvP inriktade vilket är grymt för PvE, nej inget för mig

AAAAHH HUVUDVÄRK! BRYT AV MENINGARNA!

Edit: Okej, det jag skrev var inte särskillt snällt ser jag nu. Får skylla på att detta är snusfria dagen nr 1...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
AAAAHH HUVUDVÄRK. BRYT AV MENINGARNA!

Edit: Okej, det jag skrev var inte särskillt snällt ser jag.. får skylla på att detta är snusfria dagen nr 1.

Mjo kan hålla med där men hoppas endå på nya MMO

Permalänk
Medlem

jag undrar om det är värt att satsa så mycket på pvp-biten.. jag menar.. jag har spelat wow så länge som det funnits.. jag har provat lite nya mmo som har kommit längs vägen.. bl.a warhammer online då som är mer pvp-inriktat än wow.. med en väldigt tråkig pve-del... när man spelar WAR så längtar man tillbaka till lite PvE.. fint gjorda instancer osv.. Ta mig inte fel, jag älskar pvp.. men det blir ju för mycket om man vill "raida" lite instancer med guilden osv.. det är en härlig upplevelse, speciellt första gången man besöker instancen.. och wow har ju lagt ner mycket tid och uträkning i sina instancer vilket gör dem roliga.. de få instancer i warhammer kan ju en 5åring kunnat komma på..
Och nu kommer detta spel som även det, lika som WAR, är pvp-inriktat.. tror att det kommer bli samma sak här att man vill kunna koppla av från pvp:andet o köra lite pve emellanåt oxå. Vi är ju alla olika iof, men tror stora mängden folk vill ha både och?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
jag undrar om det är värt att satsa så mycket på pvp-biten.. jag menar.. jag har spelat wow så länge som det funnits.. jag har provat lite nya mmo som har kommit längs vägen.. bl.a warhammer online då som är mer pvp-inriktat än wow.. med en väldigt tråkig pve-del... när man spelar WAR så längtar man tillbaka till lite PvE.. fint gjorda instancer osv.. Ta mig inte fel, jag älskar pvp.. men det blir ju för mycket om man vill "raida" lite instancer med guilden osv.. det är en härlig upplevelse, speciellt första gången man besöker instancen.. och wow har ju lagt ner mycket tid och uträkning i sina instancer vilket gör dem roliga.. de få instancer i warhammer kan ju en 5åring kunnat komma på..
Och nu kommer detta spel som även det, lika som WAR, är pvp-inriktat.. tror att det kommer bli samma sak här att man vill kunna koppla av från pvp:andet o köra lite pve emellanåt oxå. Vi är ju alla olika iof, men tror stora mängden folk vill ha både och?

Ja du behöver ju inte pvpa, det kommer ju inte ge dig någon "honor gear" ifall du farmar i MO. Det är ett sandbox konceptspel, d.v.s. det är en fri värld, gör vad fan du vill. Finns inga levels som hindrar dig. Finns inga instanser heller, men är du typen som farmar honor gear och vill ha scriptade pve-instanser så tror jag inte du kommer uppskatta MO eller DF för den delen heller(säger det inte som ett påhopp eller för att vara "dryg").

Permalänk
Medlem

Ser helt klart ut som det är endel som tror på det här. Aktien har gått upp ganska kraftigt

Permalänk

Känns lite grann som gamla goda Ultima Online. Om man kan göra vad som helst så är det asfett. Om man vill fiska hela dagarna och sätta upp en fiskaffär ingame för att tjäna pengar borde man kunna göra detta. DET är ett äkta MMORPG enligt mig.

Visst WoW är kul och jag har spelat det ända sen det startade men det är inte direkt mycket "rollspel" i det egentligen, trots rpservrar.

Permalänk
Medlem

Nu finns det en bra Powerpoint presentation av spelet som går att ladda ner på http://www.mortalonline.com/news/may-08-05-09 (länken finns en bit ner på den sidan). Det ser riktigt lovande ut :D.

Permalänk
Medlem

Gillar idén att spelarna "gör spelet" och inte skaparna av spelet. lite tibia-style.

Permalänk
Medlem

Låter lite som Wurm fast de har faktiskt en bra grafikmotor. Kan bli riktigt bra.

Permalänk

Signade precis till betan, ska bli kul att testa

Permalänk
Medlem

Kom precis ut en stod powerpoint-presentation som kan hittas HÄR

Måste säga att det ser rätt grymt ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Kom precis ut en stod powerpoint-presentation som kan hittas HÄR

Måste säga att det ser rätt grymt ut.

Om de lyckas fylla allt som det vill ha med så lär det nog bli det bästa MMO som någonsin gjorts, då förutsatt att de lyckas med animation och grafik också

Beta chapter startar snart dessutom för de som är intresserade, fast väldigt begränsat antal beta testare.

/MB

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering, kan förbeställa spelet fr.o.m. 29 juni och det ger tillgång till betan.
http://www.mortalonline.com/news/june-05-06-09

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering!

http://www.mortalonline.com/news/june-05-06-25

Game storen öppnad, dock är spelet ej till salu förrän 29:e juni.

Två combat beta reviews. Här och här

Dock har spelet börjat säljas redan idag, i form av en mycket limited limited edition. Bara en enda säljs, och den auktioneras ut på eBay och hela försäljningspriset går till Läkare utan Gränser. Specialpaketet innehåller förutom de vanliga grejerna från Limited Edition en livstids subscription på Mortal Online (vilket även innebär alla eventuella expansions gratis) och en träff med utvecklarna över öl på deras nota i Malmö. Priset ligger just nu på 2125$.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum