Spelmöss: budget mot lyx

Permalänk
Medlem

Fick min idag och har provat den ett par timmar nu med bland annat L4D. Är riktigt nöjd än så länge. Ligger väldigt skönt i handen. För det lilla priset (bra erbjudande från dustin, mus+musmatta) tror jag inte du får bättre.

Jag har inte provat programvaran sterben. Men vad ska du med det till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bulan880
Fick min idag och har provat den ett par timmar nu med bland annat L4D. Är riktigt nöjd än så länge. Ligger väldigt skönt i handen. För det lilla priset (bra erbjudande från dustin, mus+musmatta) tror jag inte du får bättre.

Jag har inte provat programvaran sterben. Men vad ska du med det till?

Har inte en aning, vore trevligt om man kunde stänga av DPI knappen. Förutom att programvaran inte funkade och att musmattan var väldigt liten är jag helnöjd.

Visa signatur

ooo|:::::::::::::>

Permalänk
Medlem

Hämtade min Ace mus + musmatta igår känns bra tycker jag.
Har inte änns installerat den medföljande drivrutinerna på skivan. tumknapparna för bak och fram funkar bra vid surfning iaf.
Nu slipper jag byta mus mellan datorerna hela tiden har sedan tidigare en Logitech Mx510.
Kvaliten känns förvånansvärt bra på Ace musen fast Logitechen känns lite mer robust. Min logitech mus har hållt i 4år får se hur länge Ace musen håller.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Nu har jag använt min Roccat och är mycket nöjd med den, tycker den är lite bättre än G5:an jag hade innan och mycket bättre än min MX518.

Razers möss undviker jag som pesten, de är gjorda för barn, de är för små och låga.

Mest irriterande feature med Roccat är att man måste avinstallera alla andra drivrutiner innan den fungerar som den ska och den bäst är att man kalibrerar musen mot underlaget och får en bättre känsla och precision.

Permalänk
Medlem

missnöjd med denna mus, alldeles för oprecis och dubbelklickar utan anledning, nästan omöjlig att använda i windows miljö. Dock hade jag inga problem med den när jag testade zombie panic.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
missnöjd med denna mus, alldeles för oprecis och dubbelklickar utan anledning, nästan omöjlig att använda i windows miljö. Dock hade jag inga problem med den när jag testade zombie panic.

Avinstallera alla andra musdrivrutiner, hade samma problem. Kalibrera sedan musen under inställningarna och du har en helt annan mus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av duccemannen
Avinstallera alla andra musdrivrutiner, hade samma problem. Kalibrera sedan musen under inställningarna och du har en helt annan mus.

Har gjort det, köpte min på release-dagen. Blir att sälja min roccat på blocket tillsammans med roccat musmatta.
Sen är musen alldeles förstor för min smak.
Logitech G7 som jag hade innan satt mkt bättre i handen men den led av samma problem som denna mus om inte värre.

Blir att köpa en Razer Mamba istället.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

köpte min vid releasen. håller me om att drivrutinerna va lite bråkiga. Men sen har det aldrig varit några problem. stor JA. Men de vänger man sig vid efter ett tag. nu e den riktigt god att använda

Visa signatur

MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING-series | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)| CORSAIR 2x4096MB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Be Quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold | Samsung SSD Pro 840-Series 256GB | 2TB WD Caviar Green | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal Design Define R4 Svart | Samsung 27" S27A950D LED 120Hz | Logitech Z-5500 @ THX 5.1 | Laptop: ASUS G73, Intel i5 2.79GHz, 4096MB, ATI 5870, 500GB |

Permalänk

Har precis fått min Ace-mus. Har en fråga:

När jag trycker ner skrollknappen kan den anta två lägen. Först trycks den ner en bit så att det klickar, sen om jag trycker hårdare går den ner lite till och det hörs ytterligare ett klick.
Är min middle mouse button defekt eller ska den vara så? Det är bara med det andra "klicket" som den fungerar.

Permalänk

Spelmus??

Jag har precis införskaffat en Ace MLUC100 efter att ha läst artikeln som gett den ett gott omdöme. Men den är ju totalt värdelös som spelmus. Ungefär som att jämföra en Skoda med en Lamborghini i ett sportbilstest och använda uttryck som "Skodan är något långsam i accelerationen jämfört med Lamborghinin. Men väl prisvärd." Ja, prisvärd kanske. Men så är ju Skodan ingen sportbil!! Hade jag vetat att Ace bara gör Skodamöss så hade jag aldrig köpt den. Artikeln är alldeles för subjektiv och inriktad på priset. För mig är alla pengar bortkastade. Uttrycket "man får vad man betalar för" tycks bestå.

Visa signatur

MSI K9N Neo V2 || AMD x2 5200+ || 3 GB DDR2 || XFX nVidia GTS 250 512 MB || Samsung F3 1 TB || Antec Sonata III || Logitech Illuminated || Logitech G500 // WinXP sp3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiwiz
Har precis fått min Ace-mus. Har en fråga:

När jag trycker ner skrollknappen kan den anta två lägen. Först trycks den ner en bit så att det klickar, sen om jag trycker hårdare går den ner lite till och det hörs ytterligare ett klick.
Är min middle mouse button defekt eller ska den vara så? Det är bara med det andra "klicket" som den fungerar.

Du har fått en defekt mus. Ett klick ska det vara.

Visa signatur

MSI K9N Neo V2 || AMD x2 5200+ || 3 GB DDR2 || XFX nVidia GTS 250 512 MB || Samsung F3 1 TB || Antec Sonata III || Logitech Illuminated || Logitech G500 // WinXP sp3

Permalänk
Medlem

Helt värdelös mus måste jag säga. Fick den idag, bara att ge den till syrran. Funkar inte alls att spela fps med, drar man för fort över musmattan fladdrar pilen runt bara. Negativ acceleration va det ja.... Fan mår ju illa när jag använder den. + priset iaf, ifall man vill sitta i windows/möjligtvis wow. Tycker man denna är bra vet jag inte vad, i alla fall har man nog 0 skill i fps spel.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8roxz
Beställde faktiskt ace musen kvällen innan detta test kom upp. Hämta ut den idag och prova den nu när jag kom hem efter jobbet.

Tagit mig 2min att se att jag aldrig mer kan ha denna mus, iaf inte utan att firmware/drivrutiner uppdateras. Som det är nu hänger den inte med alls vid lite snabbare rörelse som man ofta gör i fps spel. Gick in på www.ace-case.com (adress från förpackningen) för att se om det fanns några nya drivar, men det fanns inte ens "standard" drivrutinerna att ladda ner. Mycket dåligt måste jag säga. Visst hade inte förväntat mig mycket av denna tack vare den billiga peningen, men tyckte ändå det var värt att chansa. Gillar annars att musen är ganska hög, dock tycker jag den blir för smal.

Har provat riktigt många möss under några år och som det är nu så får nog min logitech G9 hänga med ett tag till.

Nya drivisar finns nu att hämta på denna länken:
http://www.colorcase.se/webshop/include/hemsidor/ace-case/mlu...

Dessa funkar!

Permalänk

Jag har problem med min ace mluc100
den ändrar dpi utan att jag trycker på knappen.
(har främst sett detta i world of warcraft)
jag har senaste prog varan från hemsidan, men problemen kvarstår, vet nån om det går att stänga av dpi funktionen eller om detta är en känd bug?

i övrigt känns den bra, men det är mycket irriterande att den byter dpi utan förvarning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Em3l:

Helt värdelös mus måste jag säga. Fick den idag, bara att ge den till syrran. Funkar inte alls att spela fps med, drar man för fort över musmattan fladdrar pilen runt bara. Negativ acceleration va det ja.... Fan mår ju illa när jag använder den. + priset iaf, ifall man vill sitta i windows/möjligtvis wow. Tycker man denna är bra vet jag inte vad, i alla fall har man nog 0 skill i fps spel.

Håller helt och hållet med dig. Jag var väldigt förväntansfull över detta klippet... man tänkte ju att nu kanske någon verkligen har gjort en bra mus som sitter bra i handen för ett bra pris. Men inte då, min 100krs mus från Microsoft presterar mycket bättre... aldrig stört mig på den förutom komforten men det blir att antingen punga ut mer pengar till nån skön logitech som ja vet funkar eller gå tillbaka... Enda anledningen till att din syster kanske inte kommer bry sig är att hon är lyckligt ovetandes om att musen inte ska vara sån. Skulle gärna skriva mer och förklara men såg att det blev lite långrandigt.
Tack och hej!