Antec Nine Hundred Two – en ny datorlåda för spelare

Permalänk
Melding Plague

Antec Nine Hundred Two – en ny datorlåda för spelare

Chassitillverkaren Antec har en lång rad populära modeller i portföljen. Nu avtäcks en storebror till den spelinriktade datorlådan Nine Hundred. Den nya modellen kallas logiskt nog för Nine Hundred Two.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Först!

Tycker takfläkten förstör allting!

Permalänk

är ju exakt lika dant som 1200 fast dem har bara kapat det lite.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

ser exakt likadan ut som 900 den första förutom svartmålad innuti :S

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Den var snygg men knappast nyskapande i designen, verkar dock bra iaf

Permalänk
Medlem

Tycker också takfläkten förstör. Eller hur, ett svartmålat Antec 900...

Permalänk

Fin men hellre antec p182.

Permalänk
Medlem

Takfläkten, lysande fläktar och sidofönster förstör. En variant liknande Antec 300 (alltså utan utstickande takfläkt, inga lysande fläktar och inget sidofönster), men med 5,25-tums platser hela vägen som den här har hade varit perfekt tycker jag.

Permalänk
Inaktiv

Grattis, Antec! Ni har lyckats göra Nine Hundred ännu fulare.

Permalänk
Medlem

ser ut som en blanding mellan 900 och 1200... gillar inte 900 designen på insidan med den enda långa hdd racket, men bra att det är svart på insidan iaf.

Permalänk

Fult. takfläkten och fönstret förstör ju allting

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Grattis, Antec! Ni har lyckats göra Nine Hundred ännu fulare.

Tragiskt men sant... =/
Inte ett chassi i min smak, men kylningen verkar ju helt ok

Permalänk
Medlem

Fulare än föregångaren, som inte heller var så fin. Men inget fel på kylningen skulle jag tro Tycker bättre om antecs enklare chassin.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Grattis, Antec! Ni har lyckats göra Nine Hundred ännu fulare.

Word!

Antec 900 och 1200 är extremt fula, ja fulare chassin får man leta efter

Sitter själv med Antec 300, samma skit men utan allt fjortis-bling-bling och älskar det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Grattis, Antec! Ni har lyckats göra Nine Hundred ännu fulare.

Men blått ljus är ju alltid hardcore och coolt? Eller?

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Är inte detta bara en dyrare ninehundered?
För det priset får man ju en twelvehundered - så jag förstår inte grejen.

Sedan är jag inte speciellt förtjust i Antec, det känns som de kompenserar bristande kvalitet med LED-dioder och någon form av hajp.

Nej - röda fläktar och stål skall det vara.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Word!

Antec 900 och 1200 är extremt fula, ja fulare chassin får man leta efter

Sitter själv med Antec 300, samma skit men utan allt fjortis-bling-bling och älskar det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Men blått ljus är ju alltid hardcore och coolt? Eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Är inte detta bara en dyrare ninehundered?
För det priset får man ju en twelvehundered - så jag förstår inte grejen.

Sedan är jag inte speciellt förtjust i Antec, det känns som de kompenserar bristande kvalitet med LED-dioder och någon form av hajp.

Nej - röda fläktar och stål skall det vara.

Jag köpte precis ett Twelve Hundred och det är det vackraste jag någonsin sett. Jag tycker den är extremt funktionell också. Det enda negativa jag hittat är att manualen kunde varit bättre, men så verkar det vara med alla datorkomponenter.
Skall man ge exempel på riktiga "hajp" eller "bling" chassin där de verkligen verkar prioritera sådant framför funktionalitet så är väl ändå NZXT ett bättre exempel? Vill man ha något riktigt plastigt och dåligt så finns alltid Cooler Master.

Jag förstår ärligt talat inte hur man kan kritisera så bra chassin som Antecs x Hundred serie!!

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teh Daniel
Jag köpte precis ett Twelve Hundred och det är det vackraste jag någonsin sett. Jag tycker den är extremt funktionell också. Det enda negativa jag hittat är att manualen kunde varit bättre, men så verkar det vara med alla datorkomponenter.
Skall man ge exempel på riktiga "hajp" eller "bling" chassin där de verkligen verkar prioritera sådant framför funktionalitet så är väl ändå NZXT ett bättre exempel? Vill man ha något riktigt plastigt och dåligt så finns alltid Cooler Master.

Jag förstår ärligt talat inte hur man kan kritisera så bra chassin som Antecs x Hundred serie!!

Fanboi.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

jag håller mig till min nyinköpta TWELVE HUNDRED jag
helt underbar..den är så stor och rymlig!

fast... jag ber alla att akta sig för fläktarna.. jag kom för nära med ena fingret då jag skulle ta bort en fläktsladd..varpå en av fläktvingarna borrade sig in under min penfingernagel!
blod.. blod..blod..

men som sagt... enligt mig är twelve hundred det snyggaste chassit som finns
ÄKTA kvalitet..man får verkligen vad man betalar för.
sen är det rysligt bra på att kyla med.

+ att man får med en boeing 747 med på köpet (om man höjer fläktarna till max så låter det ungefär likadant som ett startande sådant)

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teh Daniel
Jag köpte precis ett Twelve Hundred och det är det vackraste jag någonsin sett. Jag tycker den är extremt funktionell också. Det enda negativa jag hittat är att manualen kunde varit bättre, men så verkar det vara med alla datorkomponenter.
Skall man ge exempel på riktiga "hajp" eller "bling" chassin där de verkligen verkar prioritera sådant framför funktionalitet så är väl ändå NZXT ett bättre exempel? Vill man ha något riktigt plastigt och dåligt så finns alltid Cooler Master.

Jag förstår ärligt talat inte hur man kan kritisera så bra chassin som Antecs x Hundred serie!!

har själv ett coolermaster och det består till 90% av aluminium!

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
har själv ett coolermaster och det består till 90% av aluminium!

Snarare 98%, det enda som är i plast på 831 är en (liten) panel runt power-knappen.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teh Daniel
Jag köpte precis ett Twelve Hundred och det är det vackraste jag någonsin sett. Jag tycker den är extremt funktionell också. Det enda negativa jag hittat är att manualen kunde varit bättre, men så verkar det vara med alla datorkomponenter.
Skall man ge exempel på riktiga "hajp" eller "bling" chassin där de verkligen verkar prioritera sådant framför funktionalitet så är väl ändå NZXT ett bättre exempel? Vill man ha något riktigt plastigt och dåligt så finns alltid Cooler Master.

Jag förstår ärligt talat inte hur man kan kritisera så bra chassin som Antecs x Hundred serie!!

Ja det är jävligt bra chassin, men tycker ändå att det är jävla fult för det

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Både tolvhundra och detta är kanske inte världens snyggaste chassin, tex så är fönstret onödigt, men dom är bra, väldigt välkylda, fläktarna rev jag ut och bytte till andra innan jag ens satte i några data-komponenter, men så gör jag på nästan alla chassin

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

jag gillar antec X hundred serien men håller med om att dom kunde ersätta dom lysande fläktarna med icke lysande. har jag gjort på mitt 900 blir inte bättre

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Medlem

Jag gillar Antecs X Hundred chassin. Hade jag inte haft mitt Chieftech Mesh chassi hade jag säkerligen köpt Twelve hundred. Tror nog inte jag kommer äga något mer chassi än mitt Mesh då jag älskar det mer än mig själv!

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte priset 1500kr stämmer alls. Detta är bara en liten uppdatering av 900 och varför skall det då kosta ca 80% mer.

Permalänk
Medlem

Lite större platta att lägga mobiler och dylikt på (TACK GODE GUD OMG DDD:), fulare design och ett mycket högre pris, jag får inte ihop det, kostar färgen inuti så mycket?

Permalänk

Ge mig ett vattenkylt chassi istället

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem

jag tycker att det här är julgranschassim... sitter på ett 300 men 4 120mm fläktar och en 140mm... inge lysdioder, en tredjedel av priset(nä'r jag köpte det(545kr på webhallen för ett tag sen) och kylningen äger... det är det ultimata chassit.
inge fjortisboy chassi utan ett disktret svart chassi med många möjligheter till ett bra pris:)

threehundred for the win! (om man väljer bland dessa chassin)

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

dem ända som du kallar för "fjortisboys" är väl sådana som tror att det är fjortisatkigt att ha lysdioder. Som att säga att det är fjortisaktigt att styla en bil eller dylikt. alla gillar olika, och threehundred är definitivt bra. Men inte ens i närheten av 900/1200. mkt mer kylningskapacitet och utrymme. och om man ska rangordna chassin i en tidlinje beroende på hur dem ser ut. så är ju 300 ett pensionärs chassi? eller?...