Permalänk
Medlem

ny databutik!

Hej jag tänkte öppna en ny databutik.

Min idé är att sälja allt mycket billigare än alla andra och på så sett tjäna mer pengar än andra eftersom fler köper hos mig.

Tex en 1000gb hårddisk kan jag sälja för 300kr istället för webhallen http://www.webhallen.com/prod.php?id=80740 som säljer för över 1000kr. Jag tjänar 700kr mindre men om 100 pers köper så blir det endå mycket pengar.

Sen t.ex. om jag säljer mycket spel så kommer jag tjäna mycket pengar också.

T.e.x battlefield 2412 som webhallen säljer för 99kr:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=57296

det kan jag sälja för 20kr. Om 10000 personer köper det så blir det 200000kr ganska smart idé va?

Sen tänkte jag höra med er om ni har några bra tips på datoraffären
en idé är www.datorprylar.nu eller .com kanske? vet inte om jag ska sälja till utlandet för då måste man nog ha .com för att det ska vara lagligt.

sen en annan idé är kanske www.datagrejjer.nu eller www.datapåinternet.com??? jag behöver tips!!!

tack!!

/ Joel

Visa signatur

imac (grön) | powermac (tunna) | ipod 33gb | pc (bf2 med max inställningar)

Permalänk
Avstängd

Troll?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Avstängd

Vad för sorts data ska du sälja då ?

Jag hade gärna köpt lite data på en 3,5" diskett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Vad för sorts data ska du sälja då ?

Jag hade gärna köpt lite data på en 3,5" diskett.

va? är inte sånt gammalt?

Visa signatur

imac (grön) | powermac (tunna) | ipod 33gb | pc (bf2 med max inställningar)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBYK
va? är inte sånt gammalt?

Nejda, sålänge man kan lagra det på något sätt är datan inte gammal.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

obvious troll is obvious

Visa signatur

Gigabyte GA-M720-US3 nForce 720 | AMD Phenom II X4 965 BE | Radeon HD4870 1 GB | 2 stycken 500 GB Western Digital | OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4096MB | 620 W Corsair

Permalänk

jag är utbildad civilekononom, och jag kan direkt säga att din ide inte lönar sig. ta minst 40kr för bf2412..

Visa signatur

Gigabyte GA-EP35-DS3 | C2D E7200 @ 2.53 Ghz | 4GB Kingston pc5300 CL5 | GeCube HD3850 256MB | ACER P223W 22tum | "why so serious?"
--- http://agnoslibertine.blogspot.com --

Permalänk
Medlem

Re: ny databutik!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBYK
Hej jag tänkte öppna en ny databutik.

Min idé är att sälja allt mycket billigare än alla andra och på så sett tjäna mer pengar än andra eftersom fler köper hos mig.

Tex en 1000gb hårddisk kan jag sälja för 300kr istället för webhallen http://www.webhallen.com/prod.php?id=80740 som säljer för över 1000kr. Jag tjänar 700kr mindre men om 100 pers köper så blir det endå mycket pengar.

Sen t.ex. om jag säljer mycket spel så kommer jag tjäna mycket pengar också.

T.e.x battlefield 2412 som webhallen säljer för 99kr:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=57296

det kan jag sälja för 20kr. Om 10000 personer köper det så blir det 200000kr ganska smart idé va?

Sen tänkte jag höra med er om ni har några bra tips på datoraffären
en idé är www.datorprylar.nu eller .com kanske? vet inte om jag ska sälja till utlandet för då måste man nog ha .com för att det ska vara lagligt.

sen en annan idé är kanske www.datagrejjer.nu eller www.datapåinternet.com??? jag behöver tips!!!

tack!!

/ Joel

du vet att det kostar att köpa in va? :S

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Re: Re: ny databutik!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
du vet att det kostar att köpa in va? :S

fast jag har fått starta-eget-bidrag av arbetsförmedlingen så jag har pengar för att köpa in!

Visa signatur

imac (grön) | powermac (tunna) | ipod 33gb | pc (bf2 med max inställningar)

Permalänk

Ett tips om du är seriös att starta eget. Gå med i Venture cup, så får du tips, o eventuell finansiering.

Visa signatur

Gigabyte GA-EP35-DS3 | C2D E7200 @ 2.53 Ghz | 4GB Kingston pc5300 CL5 | GeCube HD3850 256MB | ACER P223W 22tum | "why so serious?"
--- http://agnoslibertine.blogspot.com --

Permalänk
Avstängd

Hur i hela friden har du fått det , måste man inte ha en plan, budget etc.. innan man får pengar ???

skandal om det inte är så.

Permalänk
Medlem

du vet att en 1TB disk inte kostar 300kr att köpa in för en datorbutik va? säljer dom den för 1000kr inkl moms betyder det att dom säljer den för 800kr exkl moms. Sen kanske dom har en marginal som ger dom ca 50kr en dyrare butik kanske tjänar 100kr. Så om vi räknar på den dyrare butiken är alltså inköpspriset på disken 700kr. Du skall sälja den för 300kr dvs en förlust på 400kr. Grattis du kommer inte bli långlivad i branchen.

Du vet att starta eget bidraget skall gå till din egen lön undertiden du får igång verksamheten va?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torach
du vet att en 1TB disk inte kostar 300kr att köpa in för en datorbutik va? säljer dom den för 1000kr inkl moms betyder det att dom säljer den för 800kr exkl moms. Sen kanske dom har en marginal som ger dom ca 50kr en dyrare butik kanske tjänar 100kr. Så om vi räknar på den dyrare butiken är alltså inköpspriset på disken 700kr. Du skall sälja den för 300kr dvs en förlust på 400kr. Grattis du kommer inte bli långlivad i branchen.

Du vet att starta eget bidraget skall gå till din egen lön undertiden du får igång verksamheten va?

vadå jag förstår inte. hårddiskar görs väl i kina?? jag har hört att material kostar bara några kronor så dyrt kan det ävl inte vara att köpa hårddiskar då?? samma sak med battlefield 2412 en cd-skiva kostar ju bara några ören!!?

Visa signatur

imac (grön) | powermac (tunna) | ipod 33gb | pc (bf2 med max inställningar)

Permalänk
Avstängd

"Min idé är att sälja allt mycket billigare än alla andra och på så sett tjäna mer pengar än andra eftersom fler köper hos mig."

Du föll redan där, vänligen klipp dig och sök ett jobb. Nu tror jag inte du är äldre än 16 år, men flytta gärna till Ryssland.

Om du mot alla odds startar en butik så meddela här så jag vet vilken jag och alla andra ska undvika.

Och nej du har inte fått något bidrag, vänligen håll dig till sanningen.

Permalänk
Medlem

vad gick du ut med för betyg i matte/är du ens mynding eller har kompetens för att driva en verksamhet ? din affärs ide skriker bara minus i kassan alt. troll dock tror jag många medlemmar på swec skulle uppskatta en 1tb disk för 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xcxcxc
"Min idé är att sälja allt mycket billigare än alla andra och på så sett tjäna mer pengar än andra eftersom fler köper hos mig."

Du föll redan där, vänligen klipp dig och sök ett jobb. Nu tror jag inte du är äldre än 16 år, men flytta gärna till Ryssland.

Instämmer med föregående talare

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Avstängd

Men killen är ju ett troll, Finns ju inte en människa som är så dum och tror det han skriver och som har gått ut gymnasiet/grundskolan.
Antingen är han retarderad, vilket jag isåfall har förståelse för, eller så är han ett troll.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Men killen är ju ett troll, Finns ju inte en människa som är så dum och tror det han skriver och som har gått ut gymnasiet/grundskolan.
Antingen är han retarderad, vilket jag isåfall har förståelse för, eller så är han ett troll.

Sure is ett troll, man får inte starta-eget-bidrag bara så där... Nä ska man trolla måste man ju vara kreativ och hålla sig inom "möjliga ramar"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBYK
vadå jag förstår inte. hårddiskar görs väl i kina?? jag har hört att material kostar bara några kronor så dyrt kan det ävl inte vara att köpa hårddiskar då?? samma sak med battlefield 2412 en cd-skiva kostar ju bara några ören!!?

Haha nää det fungerar inte riktigt så pojke lilla.. tror du verkligen du hade varit först med ideen isåfall?

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

men vad är problemet? ring arbetsförmedlingen i farsta och kolla själva upp det då om ni inte tror mig!!

kan NÅGON svara seriöst på mitt första inlägg? vad är det för folk som skriver här? jag vill starta en databutik och behöver tips och ideer! inga dumma inlägg, tycker en moderator borde varna många här!!

edit: jag är 24

Visa signatur

imac (grön) | powermac (tunna) | ipod 33gb | pc (bf2 med max inställningar)

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som en lysande idé.
Ett tips är att sälja disken för 300:- och sedan lägga på ~750:- i frakt. Då kan det löna sig i längden och du hamnar dessutom högst upp på prisjakt.
Att ligga högst upp på prisjakt är viktigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Jösses är det enda jag får fram så...

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM