Trasig K810i Joystick, Katching vill inte laga!

Permalänk
Medlem

Trasig K810i Joystick, Katching vill inte laga!

Jag har en bekant som har/hadde en joystick som först hade börjat glappa och bli trög sedan lossnade själva plastjoysticken.

Sedan har hon skickat in telefonen till katching men bara fått svaret att hon ska betala 62kr i frakt om hon vill ha den tillbaka eller så kasserar katching telefonen. De har inte lagat felet.

Kan katching göra så här? trasiga k810i joystick är ju ett supervanligt problem!

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Avstängd

Hur länge? garanti och garanti, saker nöts ut också.... Kontakta SonyEricsson.

Min personliga uppfattning är att det är rätt åt personen, varför inte skicka in den direkt den börja tjorva?

Permalänk
Medlem

11Mån sedan köpte hon den.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
11Mån sedan köpte hon den.

Men hallå! är ni riktigt seriös? Börja klaga på en trasig joystick efter 11 mån.. Varför skulle det gå på garantin? Ni borde skickat in den direkt då hade ni haft en chans, men efter så här länge så kallar jag det onormalt slitage från eran sida.

Permalänk
Medlem

Eran/våran? Ok jag är skitnoga med mina mobiler.

Detta gäller min syrrans polare som ringde henne för 15min sen.

Blanda inte in mig i själva slitaget!

Jag bara undrar Whatnow?

Sen är 11 mån inom 24mån sist jag kollade.
Men en mobil borde nog hålla mer än 11mån eller?

EDIT: Wep, nu säger jag åt henne att hon får skylla sig själv. Jag sa åt henne för 3mån sen att skicka in den, men nej nej inte lyssnade hon.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Eran/våran? Ok jag är skitnoga med mina mobiler.

Detta gäller min syrrans polare som ringde henne för 15min sen.

Blanda inte in mig i själva slitaget!

Jag bara undrar Whatnow?

Sen är 11 mån inom 24mån sist jag kollade.
Men en mobil borde nog hålla mer än 11mån eller?

EDIT: Wep, nu säger jag åt henne att hon får skylla sig själv. Jag sa åt henne för 3mån sen att skicka in den, men nej nej inte lyssnade hon.

Klart ni har garanti, men om det är ni som tagit sönder så hjälper det väl inte, kontakta Sonyericsson..

Permalänk
Avstängd

SE har väll 2 års garanti, kontakta dom istället.

Permalänk

Självklart går detta på garantin, hade in min på K800i på elgiganten för detta fel 3 (TRE) gånger, fick till slut en K810 efter tredje lagningen och detta veckan innan det gått 2 år! rätt ska vara rätt och garanti tiden är 2år! stå på dig.

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

Yepp är 24 mån garanti på alla SE telefoner värda namnet.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Något trevligt argument eller något man kan hota med ni kan tipsa om?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Något trevligt argument eller något man kan hota med ni kan tipsa om?

Arn? Annars så ta kontakt med en konsumentvägledare.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ja bara för at hon använder sin mobil väldigt mycket så betyder det ju inte att den ska gå sönder efter 11 månader! Bara för att någon tycker att jag använder min datormus onaturligt mycket så ska den ju inte gå sönder efter ett år för det. Allting är relativtt och det är ju ingen nyhet at dessa knappar går sönder men lik förbannat så är det garanati kvar som täcker det.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Har jobbat med service av bl.a. SE-telefoner. Låter som ett fel som borde täckas på garanti. Där jag jobbade byttes alltid det ut utan problem, så vida det inte var yttre åverkan eller onormalt slitage (alternativt vattenskada/fukt).

Har svårt att tro att de lagar det själva, så får hon betala 62 kr i frakt är det ju piece of cake. Där jag jobbade fick man betala serviceavgift+frakt (pga SE verkstad) vilket var flera hundralappar (~600) för att få tillbaka den utan lagning, pga att det inte täckts på garanti.

Kolla upp mer noggrant varför de inte lagar den på garanti, kan vara något som gör att det inte täcks.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Om du inte orkar bråka med dom om garantin så brukar det säljas såna här joysticks på tradera för nån hundring då och då. Kan ju vara ett alternativ om du är händig.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ring och snacka med Katshing - de är bra att ha och göra med. Måste blivit något missförstånd eller någon som haft en dålig dag. Självklart ska en trasig joystick gå på garantin såvida inte telefonen visar uppenbara tecken på att vara skadad/misshandlad.

Visa signatur

Stulen slö sked