Fick fel moderkort av Komplett.

Permalänk
Medlem

Fick fel moderkort av Komplett.

Hej

Beställde häromdagen ett Gigabyte P45-DS3L från Kompletts demo/fyndvaror avdelning.

Hämtade ut det igår från hämtbutiken i Göteborg, men när jag kommer hem och öppnar det så är det en Gigabyte P35-DS3L förpackning och ett Gigabyte P31-DS3L i förpackningen.

Alltså helt fel kort På streckkoden på förpackningen står att det ska vara Gigabyte P45-DS3L, alltså felmärkt av Komplett?

Vad fan gör man nu?

Visa signatur

Corsair 650D | Asus P8Z77-V | Intel Core i7 2700k@4.4GHz | Corsair H80 | Corsair Vengence 8GB 1866Mhz | Asus GTX 670 | Intel SSD 320 120GB | Western Digital Caviar Green 1TB | Corsair AX 750 W |

Permalänk
Medlem

Skicka det till mig så byter jag ut det.

Eller, varför inte kontakta komplett istället för att skapa en tråd på swec om det?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

www.komplett.se

Leta upp ett tele nummer

Ringa

Nu e det så ****** att jag fick fel ****** moderkort är det så ******' svårt att skicka rätt ***** produkt..??!??!!?

Sen löser dom det snabbt

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Kanske gå tillbaka till hämtbutiken med moderkortet och kvittot?

Permalänk
Avstängd

Komplett kontaktinfo ang returer:

Telefon 031 - 710 20 00
Telefax 031 - 710 20 01
Öppet mån-fre 09-17 (lör-sön stängt)

Email: support@komplett.se

Post- och besöksadress:
Komplett Data Sverige AB
Kruthusgatan 17, plan 6
411 04 Göteborg

Källa: http://www.komplett.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Komplett kontaktinfo ang returer:

Telefon 031 - 710 20 00
Telefax 031 - 710 20 01
Öppet mån-fre 09-17 (lör-sön stängt)

Email: support@komplett.se

Post- och besöksadress:
Komplett Data Sverige AB
Kruthusgatan 17, plan 6
411 04 Göteborg

Källa: http://www.komplett.se/

LOL

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Alternativt så struntar du i alltihopa och hoppas på att komplett inser sitt misstag.

Permalänk
Avstängd

Du kan nog ta kontakt med dom, ingen fara att dom skickar bandidos för att hämta moderkortet från dig..

Dock kanske för att det hela handla om demo varor så ville TS veta lite mer, dom måste nog byta den då du fick helt fel vara men minimalt chans att du får rätt vara då det kanske inte finns fler av moderkorten i fyndlådorna.

Vet inte ens om det är retur rätt på demo produkter... fast det är ju redan retur varor..

Men testa med hämtbutiken om dom kan hjälpa till

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Herregud.

Självklart löser det sig på något sätt om du går iväg och pratar med dom eller ringer.

Du har beställt vara X men fått vara Y. Vems fel är det?
Vem ska åtgärda felet?
Vem kan ta fram en lösning?

Inte jag eller någon på swec

dummar dom sig däremot, då kan iallafall jag ge dig tips och råd.

Permalänk
Medlem

Ring in. De i hämtbutiken kan oftast inte lösa problemet åt dig.

Kundtjänst kommer garanterat att hjälpa dig. Ångerköp eller nytt kort är väl vad som står på tapeten. Någon form av kompensation kan du säkerligen också få. Gratis frakt tillgodo alt. en summa innestående.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Avstängd

Ring JULA!!!!!

Permalänk

Du är lurad, bara att inse det. Börja med a´tt ringa Sverker samt anmäla till AR.

Eller så går du tillbaka med grejorna och blir vänligt bemött.

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

Okej, ska ta och ringa dom imån och höra vad dom säger.

Återkommer imån med deras svar.

Visa signatur

Corsair 650D | Asus P8Z77-V | Intel Core i7 2700k@4.4GHz | Corsair H80 | Corsair Vengence 8GB 1866Mhz | Asus GTX 670 | Intel SSD 320 120GB | Western Digital Caviar Green 1TB | Corsair AX 750 W |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kraut396
Okej, ska ta och ringa dom imån och höra vad dom säger.

Återkommer imån med deras svar.

Det behöver du verkligen inte göra, alla som är äldre än 12 år vet redan vad dom kommer säga.

Permalänk
Medlem

1. logga i på ditt konto på komplett
2. snabbsök: alla ordrar
3. välj "se" den ordern.
4. returnera vara
5. välj vara att returnera
6. Returorsak: Denna vara kom istället för den jag beställt

Har funkat fint för mig ett par gånger.

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xcxcxc
Det behöver du verkligen inte göra, alla som är äldre än 12 år vet redan vad dom kommer säga.

Bara för att din storebror sagt så till dig måste det inte stämma.

Det fungerar alldeles utmärkt att ringa och eftersom de sannolikt inte
har moderkortet kan ni säkert komma fram till en annan lösning.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xcxcxc
Det behöver du verkligen inte göra, alla som är äldre än 12 år vet redan vad dom kommer säga.

Du är mycket nära en avstängning så sluta med ditt spam!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Hedersmedlem

Har Komplett salufört det och sålt det som ett visst moderkort så måste de enligt konsumentköplagen leverera ett sådant kort. Att det sålts som demo betyder inget.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Komplett.se

Bäste Kraut396,

Vänligen kontakta vår kundservice på 031-7102000 eller maila oss på support@komplett.se så ska vi nog kunna hitta en lösning på problemet.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av giplet
Har Komplett salufört det och sålt det som ett visst moderkort så måste de enligt konsumentköplagen leverera ett sådant kort. Att det sålts som demo betyder inget.

Konsumentköplagen säger däremot inte särskilt mycket om att man måste klaga på ett internetforum INNAN man ens tänker på att ta kontakt med företaget ifråga.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Konsumentköplagen säger däremot inte särskilt mycket om att man måste klaga på ett internetforum INNAN man ens tänker på att ta kontakt med företaget ifråga.

WORD!

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg en tid då det faktiskt var kunden och inte företaget som fick ta kontakt för eventuella support/reklamations ärenden och inte tvärt om. Fast tiderna förändras ju givetvis, själv så tycker jag fortfarande att 8-track är "the way to go".

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
Jag kommer ihåg en tid då det faktiskt var kunden och inte företaget som fick ta kontakt för eventuella support/reklamations ärenden och inte tvärt om. Fast tiderna förändras ju givetvis, själv så tycker jag fortfarande att 8-track är "the way to go".

Uj, då måste Mp3-formatet vara en sci-fi-historia för dig då?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------