Retur av grafikkort, fick dubbla!?

Permalänk

Retur av grafikkort, fick dubbla!?

Jag visste inte riktigt vart jag skulle posta denna tråd men när det gäller grafikkort så ja, då fick det bli grafikkortsdelen.

Det är så att en polare skickade in sitt grafikkort till komplett pga. att det hade betet sig konstigt och ostabilt.
Han fick tillbaka det i torsdags utan att de upptäckt ett fel på det, dock så var det dubbla grafikkort han fick tillbaka och på returlappen stod det exakt samma sak angående tester och vem korten tillhörde.

Så det jag undrar är , kan de på något sett be om att få tillbaka det ena då jag hade tänkt att köpa ett av de två korten av han ?

Om det är till något intresse så var det dessa kort han fick:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=324713

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=341327

Hur hade ni gjort i hans situation ?

Visa signatur

|| Amd Phenom X3 8650 @ 2,9ghz :: Gigabyte GA-MA78G-S2H :: 4GB Corsair XMS 2 PC-6400 @ 842 mhz :: WD640GB WD200GB :: HD 4830 @ 500/ 750 ||
|| Sony A200 :: Kitobjektiv 18-55mm :: Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG Macro ||

Permalänk

Retur av grafikkort, fick dubbla!?

Jag visste inte riktigt vart jag skulle posta denna tråd men när det gäller grafikkort så ja, då fick det bli grafikkortsdelen.

Det är så att en polare skickade in sitt grafikkort till komplett pga. att det hade betet sig konstigt och ostabilt.
Han fick tillbaka det i torsdags utan att de upptäckt ett fel på det, dock så var det dubbla grafikkort han fick tillbaka och på returlappen stod det exakt samma sak angående tester och vem korten tillhörde.

Så det jag undrar är , kan de på något sett be om att få tillbaka det ena då jag hade tänkt att köpa ett av de två korten av han ?

Om det är till något intresse så var det dessa kort han fick:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=324713

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=341327

Hur hade ni gjort i hans situation ?

Visa signatur

|| Amd Phenom X3 8650 @ 2,9ghz :: Gigabyte GA-MA78G-S2H :: 4GB Corsair XMS 2 PC-6400 @ 842 mhz :: WD640GB WD200GB :: HD 4830 @ 500/ 750 ||
|| Sony A200 :: Kitobjektiv 18-55mm :: Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG Macro ||

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Ärlighet varar längst.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Medlem

Jag hade vart riktigt glad.
Klart dom kan kräva tillbaka det, men har dom inte koll på det själva så varför säga till?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Jag hade vart riktigt glad.
Klart dom kan kräva tillbaka det, men har dom inte koll på det själva så varför säga till?

Jo, det är ju sant. Men frågan är om jag ska köpa det av han och hoppas att de inte hör av sig

Visa signatur

|| Amd Phenom X3 8650 @ 2,9ghz :: Gigabyte GA-MA78G-S2H :: 4GB Corsair XMS 2 PC-6400 @ 842 mhz :: WD640GB WD200GB :: HD 4830 @ 500/ 750 ||
|| Sony A200 :: Kitobjektiv 18-55mm :: Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG Macro ||

Permalänk
Medlem

Klart du kan köpa det av honom!
Jomen fick han inget kvitto på det, då kan dom ju inte säga någonting om att han har fått det.

Däremot så finns det ju ingen garanti på det, om inget kvitto finns.
Som föregående talare sa så varar ärlighet längst, men vad tror du att du får av komplett om du säger åt dom att du har fått det?

Permalänk
Medlem

avvakta ett par dar hör ni inget av dom är det ju bara att köpa det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Klart du kan köpa det av honom!
Jomen fick han inget kvitto på det, då kan dom ju inte säga någonting om att han har fått det.

Däremot så finns det ju ingen garanti på det, om inget kvitto finns.
Som föregående talare sa så varar ärlighet längst, men vad tror du att du får av komplett om du säger åt dom att du har fått det?

Vad menar du med "vad tror du att du får av komplett" ?

Jag tror inte jag får mer än en returlapp och skicka tillbaka det, dock så kan det vara svårt för komplett att veta vems kortet är ?

Visa signatur

|| Amd Phenom X3 8650 @ 2,9ghz :: Gigabyte GA-MA78G-S2H :: 4GB Corsair XMS 2 PC-6400 @ 842 mhz :: WD640GB WD200GB :: HD 4830 @ 500/ 750 ||
|| Sony A200 :: Kitobjektiv 18-55mm :: Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG Macro ||

Permalänk

Re: Retur av grafikkort, fick dubbla!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneman91

Om det är till något intresse så var det dessa kort han fick:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=324713

Tja
du skulle inte kunna tala om vad ni tycker om korten?? Funderar starkt på att köpa ett.

vore ju helnajs om även jag fick två för ja lurar på att köra crossfire så småningom xD

Permalänk
Medlem

Jo, asså.
Ärlighet varar längst sa han.
Jo, men om du är ärlig och säger att du fått det, jag tror ju inte dom skickar hem ett kvitto i brevlådan så du får garanti på det.

Nej, behåll det du.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Jo, asså.
Ärlighet varar längst sa han.
Jo, men om du är ärlig och säger att du fått det, jag tror ju inte dom skickar hem ett kvitto i brevlådan så du får garanti på det.

Nej, behåll det du.

Varför kan ni inte åtminstone försöka att göra er lättförstådda och skriva hyfsat korrekt uppbyggda meningar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Jo, asså.
Ärlighet varar längst sa han.
Jo, men om du är ärlig och säger att du fått det, jag tror ju inte dom skickar hem ett kvitto i brevlådan så du får garanti på det.

Nej, behåll det du.

Okej, då hänger jag med, nej det lär de nog inte göra!
Det blir nog så, får se vad han säger på fredag

Visa signatur

|| Amd Phenom X3 8650 @ 2,9ghz :: Gigabyte GA-MA78G-S2H :: 4GB Corsair XMS 2 PC-6400 @ 842 mhz :: WD640GB WD200GB :: HD 4830 @ 500/ 750 ||
|| Sony A200 :: Kitobjektiv 18-55mm :: Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG Macro ||

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna skriva ett mejl till dom och fråga vad dom skulle göra om en kund fick ett grafikkort för mycket och han rapporterade om det.
Bara av ren nyfikenhet eller nåt.

Permalänk
Medlem

Den där missen måste man ju ta vara på

Permalänk

behåll kortet och avvakta!!! hör du inget från dem så behåll det.. det är dem som gjort fel inte du/ni... de är minst lika hagalna när det gäller ekonomi.. så de kan gott ha de!!!

haft mycket problem med dem på sistånde angående garanti/ fel produkt jag har fått.. så se det som en bonus?? har de inga bevis så kan de inte kräva tillbaka kortet heller=)=)

Får bara tillägga ett grattis=)=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Du skulle ju kunna skriva ett mejl till dom och fråga vad dom skulle göra om en kund fick ett grafikkort för mycket och han rapporterade om det.
Bara av ren nyfikenhet eller nåt.

Hahah, jovars dock skulle jag bli väldigt misstänksam om jag hade varit dem hehe

Visa signatur

|| Amd Phenom X3 8650 @ 2,9ghz :: Gigabyte GA-MA78G-S2H :: 4GB Corsair XMS 2 PC-6400 @ 842 mhz :: WD640GB WD200GB :: HD 4830 @ 500/ 750 ||
|| Sony A200 :: Kitobjektiv 18-55mm :: Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG Macro ||

Permalänk

Har ni inte tänkt på att det förmodligen är någon annans kort, och inte kompletts, som är inne på RMA som har råkat hamna i fel brevlåda?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo, klart dom kan bli misstänksamma, men dom har ju inget bevis?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baagheera
Har ni inte tänkt på att det förmodligen är någon annans kort, och inte kompletts, som är inne på RMA som har råkat hamna i fel brevlåda?

Jo det är klart, men se det så här... han lär ju undra vart sitt kort tagit vägen sen kontakta komplett och undra vart det tagit vägen, och för att inte få dåligt rykte så säger de att det råkat försvinna på lagret men de skickar ett likadant fast nytt till honom.
Visst det är en moralfråga, men vad hade du gjort ?

Visa signatur

|| Amd Phenom X3 8650 @ 2,9ghz :: Gigabyte GA-MA78G-S2H :: 4GB Corsair XMS 2 PC-6400 @ 842 mhz :: WD640GB WD200GB :: HD 4830 @ 500/ 750 ||
|| Sony A200 :: Kitobjektiv 18-55mm :: Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG Macro ||

Permalänk
Sötast

Bästa av allt?
Komplett läser Sweclockers

I varje fall, ärlighet varar helt klart längst.

Permalänk

Men ärligt klart ni/du ska behålla det. Sånt här händer ju typ aldrig och det är inga mega-summor det är frågan om heller. Hade ju varit lite annorlunda om det var ett GTX295 som hade kommit med.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Jag hade utan att tveka behållt det om det inte varit komplett. De har varit grymt goa när jag köpt demovaror (de ersatte ett felskickat demokort med ett kort för mer än dubbla värdet).

Kolla med killen från komplett som skriver på SweC. Han är mycket bättre att snacka med än deras support.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Bästa av allt?
Komplett läser Sweclockers

I varje fall, ärlighet varar helt klart längst.

Då får de kontakta mig/han isåfall om de läser det här, aja. Han får avgöra hur det blir isåfall... inte mitt beslut:P

Till profilen ovan, vem är denna kille ?

Visa signatur

|| Amd Phenom X3 8650 @ 2,9ghz :: Gigabyte GA-MA78G-S2H :: 4GB Corsair XMS 2 PC-6400 @ 842 mhz :: WD640GB WD200GB :: HD 4830 @ 500/ 750 ||
|| Sony A200 :: Kitobjektiv 18-55mm :: Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG Macro ||

Permalänk
Medlem

Det jag kan säga är ju grattis. Men Det var ju dumt att uppmärksamma om det.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Haha ja asså, det tar en sekund att avgöra om man ska vara oärlig eller inte.
Sen att inte ha bestämt sig och söker hjälp här för att bestämma sig var ju mindre smart

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whiz17
Haha ja asså, det tar en sekund att avgöra om man ska vara oärlig eller inte.
Sen att inte ha bestämt sig och söker hjälp här för att bestämma sig var ju mindre smart

Det är inte jag som ska bestämma sig, det är han och det har jag inget att göra med utan det jag frågade är om de kan ta tillbaka det vid begäran, sen löpte det vidare

Visa signatur

|| Amd Phenom X3 8650 @ 2,9ghz :: Gigabyte GA-MA78G-S2H :: 4GB Corsair XMS 2 PC-6400 @ 842 mhz :: WD640GB WD200GB :: HD 4830 @ 500/ 750 ||
|| Sony A200 :: Kitobjektiv 18-55mm :: Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG Macro ||

Permalänk
Medlem

Hehe ja men dåså
Ne men nyp i kompisen så han bestämmer sig
Inget ligger på ditt ansvar annat än att du vet om det och har det på ditt samvete hehe

Permalänk
Medlem

Skicka in ett av korten så kanske ni får två till

Näe men jag tycker att ni ska skicka tillbaka det, ni får säkert en gratis frakt eller nåt sånt som tack och ett rent samvete förstås.

Permalänk
Medlem

vänta o se vad som händer, om de inte säger nått så blir det inga problem. de man inte vet om bryr man sig inte om, om man inte har sagt emot så är man med.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Hade du inte postat här om det så hade jag sagt behåll det, nu har du ju i princip sagt åt komplett att elta rätt på felet dem gjort.. "smart"

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whiz17
Hehe ja men dåså
Ne men nyp i kompisen så han bestämmer sig
Inget ligger på ditt ansvar annat än att du vet om det och har det på ditt samvete hehe

Komplett är ett av sveriges största posterorder företag inom data och tjänar troligtvist stora summor och visst ett grafikkort för 1400 kr är inte mycket för dem men å andra sidan så gör dom allt för att få oss konsumenter/kunder nöjd över våra varor och lägger ner en hel del på att få oss nöjda så varför inte göra dem en tjänst och skicka tillbaka kortet...
moraliskt rätt men ibland ser man ur egen vinning på det men som sagt ärlighet vara längst... man kanske skulle prata med komplett och be dem kontakta min kompis trots allt, hehe

Visa signatur

|| Amd Phenom X3 8650 @ 2,9ghz :: Gigabyte GA-MA78G-S2H :: 4GB Corsair XMS 2 PC-6400 @ 842 mhz :: WD640GB WD200GB :: HD 4830 @ 500/ 750 ||
|| Sony A200 :: Kitobjektiv 18-55mm :: Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG Macro ||