Cooler Master Sileo 500

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master Sileo 500

Cooler Masters senaste chassi är något för den som jagar efter låg ljudnivå. Sileo 500 har ljudisolerade plåtar och gott om finesser, men räcker detta för att slå ut konkurrenterna?

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltid kul med nått att läsa.
Dock ser den ut som gamla Centurion 534 invändigt.

Permalänk
Medlem

Vackert var det då inte

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Testsystemet är ju bristfälligt, klart ni måste ha samma i alla tester men ingen seriös ljudnivåfantast skulle köra med en gammal, högljudd och varm disk som raptorn, liksom i Whisper-recensionen blir slutsatsen inte relevant när ni jämför med en låda som Twelvehundred.
Däremot håller jag med om att fötterna skulle vara av gummi och kabeldragning men temperaturerna är inte alls särskilt höga.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

inte spec nyskapande här inte

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Videorecension för de intresserade finns här: http://www.youtube.com/watch?v=IfT7ZkS5tRY

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Ruggigt bra recension.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk

jag blev besviken när jag såg att den inte hade gummifötter,dammfilter

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Vem behöver 5st CD/DVD-platser på bekostnad av diskplatser?!

Finns något som kallas 4-in-3 modules. Good stuff =DDDDDDDDD

Permalänk
Medlem

Fin recension, inte så imponerande burk...
Jag tycker det hade varit roligare om ni hade använt något "tyst" antec-chassi att jämföra med.
T.ex. ett Antec Solo, Sonata eller P18x hade jag gärna sett med i jämförelsen, tror inte den hade stått sig så bra.

Permalänk
Medlem

Bra recension, när kommer recensioner för slimmade htpc-chassin med mini-ATX?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Avstängd

fult, ser ut som ett billigt chassi tyvärr

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

Otroligt tråkigt chassi. Saknar stil helt och hållet och är inte fjortispimpat heller... det har ingen karaktär.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

kändes som ett 400 kr chassi vid första anblick, vilket också ser ut att stämma efter recensionen.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Gigabyte poseidon kopia... bara fönstret på vänster sida som saknas och fronten är annorlunda. Och chassit är värdelöst ventilerat och "railsen" som man använder till Hdd'n är as kassa så dom hade lika gärna kunnat sitta med skruvar rakt i chassit. sen är ventilationen extremt begränsat PGA hdd racket. men de sitter bara fast med fyra skruvar så de går att plocka bort om man har en hdd bur som passar i 5,25 plattserna. och då sjunker temperaturen med minst 5 grader i load. gjorde den iaf på mitt 4850 i mitt förra gigabyte poseidon.

Och poseidon har ett hyffsat lös tag bart "filter" i sin front. De fångade alla katt hår och större dam partiklar iaf.

Är dock ett mycket stabilt chassi och väldigt modd vänligt. i mina ögon iaf.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
fult, ser ut som ett billigt chassi tyvärr

Kan det bero på att det är ett billigt chassi?

Permalänk
Medlem

Nån som testar sådana här lådor och smackar in tex 4 diskar och kör lite hård användning på diskarna så man får se vad det blir för resultat på disktempen på den översta disken då. Det vore mycket intressant, förstår inte varvär man inte har diskarna på lång eller allra helst högkant så dom inte värmer upp varandra...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ett rätt snyggt stilrent chassi personligen (även om det förvisso har lite billig plastlook)

Sen är det väldigt basic till innehållet (är väl inget direkt som skiljer från en compucase från strax innan milleniumskiftet egentligen?), och håller med om att hårddiskburen är onödigt restriktiv... (plus att antalet HD-platser är väldigt begränsat)

Säljs den tillräckligt billigt så skulle den ju ändå kunna vara tänkvärd till en mediumprestanda burk... Och med lite modifieringar så skulle den nog klara det mesta! (tex skippa HD-buren och hänga upp ett par hårddiskar där istället)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Får HDD platser alltid!

Tjenare alla!

Ännu ett chassi till djungeln och med massor av 5½" platser och med en kass lösning till flera än 2-3 HDD.

Varför?

Vill inte Chassitillverkarna att man ska ha fler än en HDD i sitt system?
Jag har minst 4st HDD i min "användardator" sen massa fler på min server, jag skulle vilja ha bättre lösningar på fritt spelrum mellan 5st 3½" platser så man får BRA kylning till varje disk istället för en jävla massa 5½" platser som jag aldrig har nytta av, en till brännare räcker...

Permalänk
Medlem

SNyggt och enkelt chassi, enough

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Utstansade fläktgaller billigt massproducerat skit, när ska det upphöra?

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Köpråd
Utstansade fläktgaller billigt massproducerat skit, när ska det upphöra?

Antagligen inte under min eller din livstid i alla fall!

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt chassi verkar det som. Bra recension också!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Riktigt bra recension som vanligt sweclockers, det är därför som jag besöker sidan
keep up the good work

Chassiet verkar trevligt, men jag har inte planerat att köpa nytt på ett tag då jag har en massa liggandes så det får vara

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Tänkte det kunde vara något till Servern, tänkte mig att den kostade ca 400 kr och det kan det ju vara värt. Jag menar den ser ju ut som vilket Deltaco chassi som helst.

Fick en chock när jag såg priset! Senast jag kollade var skumgummi inte så dyrt i alla fall.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Bra recension som vanligt. Chassit verkar vara billigt och bra men lite tråkigt utseende kanske.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Ett intressant chassi. Kunde varit bättre prissatt kanske? Hamnar i samma pris som Antec 300/Nzxt Hush som är intressanta i samma prisklass enligt mig.

Vilket är tystast av denna låda och en Antec 300? Var inte med som referens?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

dyrt, fult.. ingen upphängning av hårddiskarna ens, lika bra att skaffa deras billigare chassien som kostar 300.. gör gärna en recension på ett av dem.. typ elite 333 m fl.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Otroligt tråkigt chassi. Saknar stil helt och hållet och är inte fjortispimpat heller... det har ingen karaktär.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
kändes som ett 400 kr chassi vid första anblick, vilket också ser ut att stämma efter recensionen.

Håller med helt.. zzz