Spel där man kan springa fritt

Permalänk

Spel där man kan springa fritt

Villka spel finns det där man kan springa eller köra fritt (i en stad eller nåt sånt) på PC?
Jag har GTA IV och Need For Speed Under Cover och Spore

:// Gustav

PS. Kan man springa fritt på Mirror's Edge??

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Du kan inte springa fritt på Mirrors Edge, du måste hela tiden röra dig framåt, men det finns lite olika vägar, det är allt.

Visa signatur

Intel Core i5 750 2.66GHz | 4 GB DDR3 Crucial | MSI P55 CD-53 | HD6870

Permalänk
Medlem

Mirrors edge är fritt till en viss nivå... man måste ändå hela tiden framåt. De enda jag kan komma på med rak arm just nu är det, Assasin's creed och far cry 2.

Permalänk
Medlem

Boiling point road to hell, far cry 2, ?crysis? mmorpg spel som wow eller conan

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Re: Spel där man kan springa fritt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkanfritzon
Villka spel finns det där man kan springa eller köra fritt (i en stad eller nåt sånt) på PC?
Jag har GTA IV och Need For Speed Under Cover och Spore

:// Gustav

PS. Kan man springa fritt på Mirror's Edge??

I Test Drive Unlimited kan du köra de fräschaste o snabbaste(!) person-sportbilarna på en hel ö utan laddningstider med otrolig realism. Annars finns Saints Row 2 o Far Cry 2 Vet inte så många fler.

Njae, Mirror's Edge är faktiskt rätt så linjärt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Just Cause

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk

Har inte spelat det själv, men vad jag läst verkar Fallout 3 kategoriseras som icke-linjärt.

Visa signatur

| Intel Core i7-13700K | Noctua NH-D14 | MSI Pro Z690-A | Corsair 64 GB | Samsung Pro 980 2TB + Kingston KC2500 2TB + A2000 1TB NVMe | KFA2 GTX 3080 | Corsair RM1000X Shift | Fractal Design Meshify 2 | W11 Pro x64 | Acer XB280HK UHD G-Sync | Varmilo VA88M | Logitech G305 | Corsair HS70 PRO | VKB Gunfighter Mk.III + MCG Pro | VPC MongoosT-50CM2 | Monstertech | DELANCLiP Fusion | Secretlab OMEGA |

Permalänk
Medlem

Fallout 3 låter som ett passande spel som sagt.. där kan man utan problem springa vilse!

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Odessy
Mirrors edge är fritt till en viss nivå... man måste ändå hela tiden framåt. De enda jag kan komma på med rak arm just nu är det, Assasin's creed och far cry 2.

Synd att man får malaria-anfall i FarCry 2..... Och måste tillbacks coh hämta mer medicin...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls: Oblivion

Enorm frihet i detta spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stroemberg
Har inte spelat det själv, men vad jag läst verkar Fallout 3 kategoriseras som icke-linjärt.

ända tills man gjort sista uppgiften på main questet -.-

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

Saints Row 2 är ju hur kul som helst. Bättre än GTA 4 enligt mig. Sen har du ju Just Cause som har en superstor värld. Oblivion är ju kul om man gillar sånt, fast Morrowind är ännu bättre om än lite fulare. Fallout 3 är grymt. Far Cry 2 är kul i några timmar. Alla dessa utspelas i en fri värld där man kan gå var som helst.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

The Elders scroll III

Sen finns ju även flera olika GTA spel

Postal 2

Visa signatur

pff

Permalänk

Red facktion serien är ju lite fri men man måste som sagt följa en viss linje men man kan ju gå antagligen A eller B vägen som sagt. 3an som kommer nu i Mars? ska vara betydligt friare.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Stalker kanske

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk

-Just Cause
-Saints Row 2
-Morrowind
-The Elder Scrolls: Oblivion
-FarCry 2
Fallout 3
-Boiling point road to hell
-Assasin's creed
-Postal 2

Alla dom värkar ok...

Finns det något spel som GTA IV fast mer realistiskt, typ om man dödar en snubbe så kommer polisen bli sur och inte bara skita i en när man kört en bit?
Och man ska inte heller kunna gå runt med ett hagelgevär utan polisen blir lite lack...
I en stad då... Med snygg grafik...

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk

Kan rekommendera ett fåtal spel som är väldigt fria.

Outcast <---klassiker och askul spel.
Freelancer <----Rymdspel, också askul

Finns en hel del rollspel också.

ETQW är kul om du gillar att springa runt.

Visa signatur

I am the Chronicler, tell me of your
deeds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkanfritzon
-Just Cause
-Saints Row 2
-Morrowind
-The Elder Scrolls: Oblivion
-FarCry 2
Fallout 3
-Boiling point road to hell
-Assasin's creed
-Postal 2

Alla dom värkar ok...

Finns det något spel som GTA IV fast mer realistiskt, typ om man dödar en snubbe så kommer polisen bli sur och inte bara skita i en när man kört en bit?
Och man ska inte heller kunna gå runt med ett hagelgevär utan polisen blir lite lack...
I en stad då... Med snygg grafik...

Kommer inte på något annat än dom ovanstående, iför sig så släpps Just Cause 2 i år.

Permalänk

Jag tänkte typ: Hitman Blood Money+GTA IV= Spelet jag söker...

Alltså samma vapen, lika enkelt att bli efterlyst som i Hitman och samma stad som GTA IV.

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Postal 2 har ju enormt många laddningstider.

Men annars så har du ju en del MMORPG som är stoora och där du kan springa omkring. STALKER har du ju också, lite strålningsområden att springa omkring i.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

.....

Nån som kan svara på min fråga??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkanfritzon
Jag tänkte typ: Hitman Blood Money+GTA IV= Spelet jag söker...

Alltså samma vapen sort, lika enkelt att bli efterlyst som på Hitman och samma stad som GTA IV. Finns det??

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

ÅÅÅÅ NEJ HUR KUNDE JAG.... glömma världen roligaste spel

Mafia: The City of Lost Heaven <3

Visa signatur

pff

Permalänk
Avstängd

Gothic 3. Man kan nå vissa ställen som väldigt branta berg man inte tror man ska klara, men ger man sig fan på att komma upp dit så går det till slut. Men skulle man råka trilla ner så riskerar man dö. Spelet är större än Oblivion har jag läst

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Ah! Ja såklart! Mafia och Outcast är ju givna.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Mafia måste du testa (polisen blir arg om du bryter mot trafikregler som speeding köra mot röljus osv ). Och 2an ska komma nu till våren

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Getaway-spelen till PS2

Permalänk
Medlem

driver parallell lines har jag för mig är hyfsat fritt och snuten är svår att köra ifrån

sen finns det ju the getaway spelen med fast de är kanske för gammla:P

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk

rekar:
Fall Out 3
Oblivion
Mafia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freneticz
Stalker kanske

Stalker!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

GTA San Andreas! Ett otroligt underskattat spel, MYCKET roligare än GTA 4 mer bättre story och mer själ.