Har jag blivit lurad (del 2)

Permalänk
Inaktiv

Har jag blivit lurad (del 2)

Hej kunde inte vänta tills mod låser upp tråden.

Jag har nu fått ett medelande där det står att pengarna har bivit upplåsta , Jag har inte gjort något , och payson skrev för några dagar sedan att jag skulle få mina pengar . Men nu är pengarna upplåsta?

Snälla , nu är jag verkligen rädd, vad ska jag göra , har de rätt att göra så här?

Jag kan inte göra någonting på kontot längre , går inte heller att låsa pengarna igen ,

Snälla Behöver verkligen hjälp nu

Permalänk
Medlem

Vad menar du med upplåsta? Det är väl bra att dom inte är låsta längre...

Edit: Så länge du inte låst upp till säljare så är det väl bra. Du har ju pratat med dom om att du ska få tillbaka pengarna, det går ju inte om dom är låsta?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divil
Vad menar du med upplåsta? Det är väl bra att dom inte är låsta längre...

Pengarna har blivit upplåsta till säljaren , han har nu pengarna. Jag har inte GJORT någoting?

Ni som inte vet vad ni pratar om snälla skriv inte , har inte lust med detta nu , Paysons support är STÄNGD (öppettider 10-12)

Permalänk
Medlem

Från paysons sida...Fråga:

Jag har inte fått varan och tidsfristen för mig att godkänna/neka varan går snart ut - vad gör jag?

Svar:

Om varan inte levererats inom din tidfrist för att ta emot varan, måste
du underkänna leveransen för att stoppa betalningen. Det gör du genom
att klicka på Utebliven vara
under ditt Paysonkonto, betalningen blir då låst och du får mer tid på
dig att ta emot varan. När du fått varan låser du enkelt upp
betalningen till säljaren genom att klicka på knappen Lås upp till säljare.

Har du inte låst upp det så börjar man ju undra...

Edit:
När du tagit emot varan och kontrollerat att den är korrekt ska du gå in på Paysonkontot och klicka på knappen "Godkänn vara", när du har gjort det överförs pengarna till säljaren och transaktionen är genomförd.

Jag är kryptiskt till att säljaren kan ha fått pengarna utan att det bestrids av dig först...vad är det annars för garanti med payson om det inte är gentemot köparen???

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divil
Från paysons sida...Fråga:

Jag har inte fått varan och tidsfristen för mig att godkänna/neka varan går snart ut - vad gör jag?

Svar:

Om varan inte levererats inom din tidfrist för att ta emot varan, måste
du underkänna leveransen för att stoppa betalningen. Det gör du genom
att klicka på Utebliven vara
under ditt Paysonkonto, betalningen blir då låst och du får mer tid på
dig att ta emot varan. När du fått varan låser du enkelt upp
betalningen till säljaren genom att klicka på knappen Lås upp till säljare.

Har du inte låst upp det så börjar man ju undra...

Jag har inte gjort något , och jag är inte dum som råkar trycka på något , nu vet vi hur han lyckades att lura mig ifrån början , läs mer i min gamla tråd för att veta vad ärendet handlar om .

Snälla vad ska jag göra nu , Jag har verkligen inte gjort något sen de skickade mig ett mail där de skrev att jag skulle få pengarna inom kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Jag har inte gjort något , och jag är inte dum som råkar trycka på något , nu vet vi hur han lyckades att lura mig ifrån början , läs mer i min gamla tråd för att veta vad ärendet handlar om .

Snälla vad ska jag göra nu , Jag har verkligen inte gjort något sen de skickade mig ett mail där de skrev att jag skulle få pengarna inom kort.

Du måste ju ha gjort någonting dumt, för han kan INTE få pengarna innan du har godkännt så enkelt är det bara.

Edit: Om du inte kan göra ngt på kontot längre så har du antingen gjort ngt riktigt dumt eller så har payson tagit över ditt konto(vad vet jag) eller så har din säljer goda kunskaper när det gäller sånthär och har hackat sig in på ditt konto vilket inte är omöjligt precis.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Bara för att klargöra: Underkände du leveransen?

Och faktiskt så är det så att Payson är den part som är bäst lämpad att svara på det här, så bli inte arg för att folk råder dig att kontakta dem. De har ju ett kontaktformulär på deras hemsida och det verkar som om de föredrar att folk använder det framför att ringa.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Du måste ju ha gjort någonting dumt, för han kan INTE få pengarna innan du har godkännt så enkelt är det bara.

1. Säljaren är ansvarig för att varan kommer fram.

2. Köparen tar emot och godkänner varan inom 8 dagar efter avsändande.

3.Om köpare inte godkänner vara inom angiven tid ses det som ett godkännande & betalningen överförs till säljaren.

4. Efter godkännande överförs pengarna till säljarens Paysonkonto.

5. Innestående pengar på Paysonkontot kan betalas ut till användares bankkonto eller användas för att kostnadsfritt betala/skicka pengar med Payson.

Så har du inte gjort bort dig på punkt 3 så får du väl anmäla payson då.

Permalänk
Medlem

om du har hans adress och sånt så kan du sticka till polisen och anmäla skamming försök

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Har följt tråden, men ej skrivit något, men nu är de dags tycker jag för att kanske har något bra att tillföra!

Alltså har Payson LOVAT dig, (som du skrivit) tidigare så är de ingen fara alls! Jag hade varit i samma sinnesställning som dig... men jag ser de ur min sits...

Har payson lovat dig att du får tillbaka dina pengar så är det så! punkt jävla slut! Har du kvar mail osv ifrån dom så är det ännu lättare IFALL dom börjar tjorva, men dom lär knappast ändra sig! Håll oss uppdaterade!

Har han föressten accepterat att ta emot pengarna?

/F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KRQKAN
om du har hans adress och sånt så kan du sticka till polisen och anmäla skamming försök

Adressen gick väl till någon skola.

Jag antar givetvis att han följde paysons instruktioner när han påpekade att han inte fått några varor inom tidsfristen.

David har ju varit i kontakt med payson innan själva upplåsningen där dom lovade att pengarna skulle tillbaka till hans konto.

Skulle kontot vara hackat och pengarna upplåsta av någon annan så är det bara att polisanmäla.

Vi får vänta tills David återkommer med mer info om vad som hänt.

Permalänk

Säljaren måste vara Kevin Mitnicks son helt enkelt;)

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk
Medlem

Men underkände du leveransen på ditt payson konto eller gjorde du ingenting?

Permalänk
Inaktiv

Lite update :

Payson gjorde visst ett "misstag" , men nu har de rättat till det hela så att pengarna skickas till "köparens konto".
Problemet var att pengarna var upplåsta till "Säljaren" som jag inte skrev innan.

Permalänk
Medlem

haha skönt misstag, skicka pengarna till fel person. Men hur ska du göra med killen? Han har ju inte skickat mobilerna...

Permalänk
Avstängd

haha, komik på hög nivå detta !

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel
haha skönt misstag, skicka pengarna till fel person. Men hur ska du göra med killen? Han har ju inte skickat mobilerna...

Är bra glad att jag fick mina pengar tillbaka ,
En polisanmälan VET jag att det inte spelar någon roll då det inte händer särkilt mycket med det.

Permalänk
Medlem

Detta verkar lite suspekt, hur kan payson göra ett sådant misstag, låter inte klokt? hmm...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Detta verkar lite suspekt, hur kan payson göra ett sådant misstag, låter inte klokt? hmm...

Nej låt oss skylla detta på mig? Jag tryckte på "lås upp pengarna" och lät säljaren ta pengarna, tänkte ändå kasta bort 7500kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Nej låt oss skylla detta på mig? Jag tryckte på "lås upp pengarna" och lät säljaren ta pengarna, tänkte ändå kasta bort 7500kr

Lägg ner. Han frågade en helt normal fråga riktad mot Payson i allmänt och exakt hur detta misstaget kunde hända. Du har juh fått dina pengar nu så lägg ner attityden..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Lägg ner. Han frågade en helt normal fråga riktad mot Payson i allmänt och exakt hur detta misstaget kunde hända. Du har juh fått dina pengar nu så lägg ner attityden..

Jag ser nu att det lät mer som ett taskigt svar , men det var menat mer som ett "skämt".
Ingen idé att någon skriver i denna tråd längre då allt har löst sig. Är tacksam för alla som hjälpte till.

/Tråd låst

Permalänk
Medlem

Kan du hänga ut säljarsvinet nu snart också också kanske? Han kan ju annars fortsätta att lura fler folk

Permalänk
Medlem

Re: Har jag blivit lurad (del 2)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Hej kunde inte vänta tills mod låser upp tråden.

Jag har nu fått ett medelande där det står att pengarna har bivit upplåsta , Jag har inte gjort något , och payson skrev för några dagar sedan att jag skulle få mina pengar . Men nu är pengarna upplåsta?

Snälla , nu är jag verkligen rädd, vad ska jag göra , har de rätt att göra så här?

Jag kan inte göra någonting på kontot längre , går inte heller att låsa pengarna igen ,

Snälla Behöver verkligen hjälp nu

Nu verkade det ju lösa sig iaf...

Men, vad i hela fridens namn skulle vi här kunna göra åt saken om Payson's kundtjänst inte var anträffbar. Ingenting som var så förbaskat bråttom så att det behövdes skapas en ny tråd innan mod's hann låsa upp den gamla iaf...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Eftersom ärendet verkar vara avklarat och det redan finns en låst tråd om detta låses även denna.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||