MP3-spelare som blir flyttbar hårddisk

Permalänk
Medlem

MP3-spelare som blir flyttbar hårddisk

Hej Alla,

Min gamla Jens of Sweden sjunger på sista versen och jag letar efter en ny MP3-spelare som gärna har både radio och mountar sig själv som en flyttbar USB-enhet, dvs så kallad USB Mass Storage Device.

Jag har sagt detta i affärerna, och i den enda stormarknad där de förstod frågan har jag först blivit rekommenderad en Sony, som monterade sig som en Walkman-enhet. När jag idag åkte dit för att byta spelaren fick jag prata med en annan som "visste" att Creative's spelare blir vanliga flyttbara enheter. Detta visade sig inte stämma så nu måste jag ut och byta igen.

Detta börjar bli lite irriterande, så jag tänkte kolla om någon här har något bra tips på MP3-spelare som får gammal heterlig enhetsbeteckning.

/mvh
Lars

Permalänk
Medlem

Hej Arf!

De allra flesta spelare från företag som Sony och Creative har WMP som krav, vilket är precis lika illa som att använda iTunes.

Ska du ha fungerande UMS-spelare bör du titta på modellerna från Cowon (iAudio) och iriver.

Jag är f.ö. helt chockad över att din JOS hållit så länge. Grattis!

Permalänk
Medlem

Valfri iPod förutom Touch monterar sig som "USB Mass Storage Device"
(om man ställer in det).
Fast att få radio kostar lite extra...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Valfri iPod förutom Touch monterar sig som "USB Mass Storage Device"
(om man ställer in det).
Fast att få radio kostar lite extra...

Han syftar på att du kan lägga in låtar via filhanteraren och inte ett eget program som iTunes.

Permalänk
Hedersmedlem

kanske tråkigt att köpa begagnad... men annars har väl alla creative's muvo-spelare den funktionen? Rätta mig om jag har fel. Kan ju kanske vara läge att lägga 150 spänn på en spelar som gör det du vill om den så är begagnad.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizze_Trial
Han syftar på att du kan lägga in låtar via filhanteraren och inte ett eget program som iTunes.

Jasså?
Citera gärna det stycket för det missar då jag totalt när jag läser hans inlägg. Ser bara att han vill ha upp den som UMS med sån där fjantig enhetsbokstav och sådär så han kan ha den som USB-minne. Men vill han ha något sådant som du lyckas läsa in så är ju iPod inte melodin...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Jasså?
Citera gärna det stycket för det missar då jag totalt när jag läser hans inlägg. Ser bara att han vill ha upp den som UMS med sån där fjantig enhetsbokstav och sådär så han kan ha den som USB-minne. Men vill han ha något sådant som du lyckas läsa in så är ju iPod inte melodin...

Det är nog bara du som _inte_ lyckas läsa in det.

Visa signatur
Permalänk

Själv har en iRiver clix2 och den hamnar så fint så som en egen enhet. Inga problem att se ljud-/musik- eller systemfiler i utforskaren.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det är nog bara du som _inte_ lyckas läsa in det.

Uppenbarligen. Och hjälp med vart man ska läsa in den kan tydligen inte heller få av alla självutnämnda experter?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Lite lustigt att tråden skapats nu, jag har precis nyligen varit i samma situation. Min trogna JOS MP 110 som jag haft i många år behövde få sin välförtjänta vila.
Inte för att den lagt av helt, men displaybelysningen funkar inte, glapp i hörlursutgången (lagat någorlunda bra), batteritiden ligger nu runt 10 timmar, endast 256 MB.

Jag hämtade i Lördags ut nya spelaren, Iaudio I7 8GB köpt från Pixmania. Totalt 1402:- inkl extra nätladdare samt leverans. Den visas som egen enhet utan extra programvara, upp till 60 timmar batteritid, hög uteffekt, många inställningsmöjligheter ljudmässigt, samt radio.

Men räkna inte med en total aha-upplevelse med din nya spelare vad du än väljer, JOS:en spelar fortfarande fruktansvärt bra jämfört med dagens spelare. Jag köpte först en Sony walkman och ljudet var ett rent skämt jämfört med JOS, burkigt, instängt, dåligt ljudregister, löjligt låg uteffekt. Iaudio levererar ungefär samma ljudkvalité som JOS efter mycket pillande, jag trodde i min enfald att den fullkomligt skulle krossa JOS:en efter omdömen på Prisjakt, men så är inte fallet.

[Edit]Det ska väl nämnas att Sonyn visades också som egen enhet.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Hej Arf!

De allra flesta spelare från företag som Sony och Creative har WMP som krav, vilket är precis lika illa som att använda iTunes.

Ska du ha fungerande UMS-spelare bör du titta på modellerna från Cowon (iAudio) och iriver.

Jag är f.ö. helt chockad över att din JOS hållit så länge. Grattis!

SONY stöder numera MP3. Och syftar du iTunes Store så slopar man nu DRM skydd.

August: Spelar som säljs i EU måste numera ha en volymbegränsning på 100dB (vilkt är trist för oss som redan har inbyggs volymbegränsning).
Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk, och många spelara levereras tyvärr ofta med undermådliga lurar.

Min iPod har inte världens bästa ljud, men med nya medelmåttiga Sennheiser X300 blev det faktisk fullt acceptabelt enligt mina kriterier.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
SONY stöder numera MP3. Och syftar du iTunes Store så slopar man nu DRM skydd.

August: Spelar som säljs i EU måste numera ha en volymbegränsning på 100dB (vilkt är trist för oss som redan har inbyggs volymbegränsning).
Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk, och många spelara levereras tyvärr ofta med undermådliga lurar.

100dB stämmer inte på Iaudio I7, den spelar för högt om man vill. Men eftersom den har något år på nacken och kommer från Frankrike (Pixmania) så kanske 100dB-gränsen inte finns?
Jo medföljande lurar brukar vara rent skräp. Jag kör endast med Koss Porta Pro hemma, ute så blir det The Plug men de är inte i närheten av Porta Pro ljudmässigt utan levererar en jäkla massa bas. Fördelen med dem är att de passar mina öron perfekt och sluter undan omgivningen.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Uppenbarligen. Och hjälp med vart man ska läsa in den kan tydligen inte heller få av alla självutnämnda experter?

Du behöver nog hjälp från annat håll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag använder min Meizu som flyttbar disk, samt en mycket bra spelare (dock bara 8gb)

- Clubz

Visa signatur

'Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.' -Nalle Puh.

Permalänk
Medlem

samma som tidigare...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det är nog bara du som _inte_ lyckas läsa in det.

=).

Tack för det.

Formellt sett var jag kanske otydlig, men i min värld är inte den lösningen mycket attraktivare än en separat minnesticka runt halsen. Även Creative tillåter ju partitionering av inbyggda minnet i en musikenhet och en som blir flyttbar disk.

/Lars