Importera save till GTA IV

Permalänk
Medlem

Importera save till GTA IV

Jag har precis formaterat om min dator, och jag har sparat saven från mitt avklarade GTA IV, nu vill jag lägga in den så jag kan fortsätta spela på den. När jag trycker load på den filen jag lagt in, som visas med rätt namn och allt i gta. så kommer de bara load faild, check your hard drive? hjälp!!!

Permalänk
Medlem

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=386144&st=0

Ganska meckigt tyvärr, eftersom windows live fuckar upp ditt savegame.

Men läser du guiden som jag länkat till så ska det funka fint. Har själv gjort detta när jag installera tebax vista från windows 7 och det fungera för mig!

Lycka till!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=386144&st=0

Ganska meckigt tyvärr, eftersom windows live fuckar upp ditt savegame.

Men läser du guiden som jag länkat till så ska det funka fint. Har själv gjort detta när jag installera tebax vista från windows 7 och det fungera för mig!

Lycka till!

tack för hjälpen, men när jag har gjort exakt som de står. å starta mitt GTA IV igen och trycker play så kommer den windows live och säger att de inte finns något account kvar så ja måste skapa ett nått, och då är ju allt lost igen? hjälp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POwER_Greven
tack för hjälpen, men när jag har gjort exakt som de står. å starta mitt GTA IV igen och trycker play så kommer den windows live och säger att de inte finns något account kvar så ja måste skapa ett nått, och då är ju allt lost igen? hjälp!

GÖR OM GÖR RÄTT! den ska funka

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Det finns ett liiite lättare sätt.

1. Börja med att säkerhetskopiera dina save-filer till skrivbordet.

2. Starta GTA 4

3. Logga in på ditt Live-konto (om du inte autoinloggas)

4. Logga ut från ditt Live-konto och radera det sen. (oroa dig inte, du raderar det bara från din hårddisk, inte sjäva kontot.

5. Anslut igen till ditt livekonto igen, genom att använda dina befintliga inloggningsuppgifter.

6. GTA kommer nu att starta ett helt nytt spel, helt i sin ordning.

7. VIKTIGT, Alt-Tab:a dig nu ut i windows, kom ihåg att inte stänga av spelet, då du förlorar synken med Live. Leta upp mappen med dina save-filer och radera dessa. Det är inget absolut måste att radera dessa, men det blir lättare att veta vart du ska kopiera ditt gamla savegame sen.
När du är klar ska det inte finnas någon mapp eller fil i savegame-mappen.

8. Tabba tillbaka till spelet, spela klart första uppdraget, alltså där du kör Roman till hans lägenhet. Spara spelet där på samma slot som du sparat ditt gamla spel.

9. Tabba ut i windows igen, gå tillbaka till din savegame-mapp. Som du ser kommer det att ha skapats en ny mapp där, "user_**************".
Öppnar du den mappen ser du en fil som heter ungefär "SGTA400".
Ersätt denna fil med den den du säkerhetskopierade innan. Det är viktigt att du sparar din gamla fil i den nya "user_***" mappen, då den mappen är knuten till ditt Live-konto.

10. Tabba tillbaka till spelet, nu ska du kunna ladda ditt savegame som vanligt.

Jag har gjort detta ca 8-9 ggr och det har funkat varje gång. Det viktiga är att man inte får stänga ner spelet förrän man är helt färdig.

Hoppas det funkar för dig med.
Klas

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlasXpress
Det finns ett liiite lättare sätt.

1. Börja med att säkerhetskopiera dina save-filer till skrivbordet.

2. Starta GTA 4

3. Logga in på ditt Live-konto (om du inte autoinloggas)

4. Logga ut från ditt Live-konto och radera det sen. (oroa dig inte, du raderar det bara från din hårddisk, inte sjäva kontot.

5. Anslut igen till ditt livekonto igen, genom att använda dina befintliga inloggningsuppgifter.

6. GTA kommer nu att starta ett helt nytt spel, helt i sin ordning.

7. VIKTIGT, Alt-Tab:a dig nu ut i windows, kom ihåg att inte stänga av spelet, då du förlorar synken med Live. Leta upp mappen med dina save-filer och radera dessa. Det är inget absolut måste att radera dessa, men det blir lättare att veta vart du ska kopiera ditt gamla savegame sen.
När du är klar ska det inte finnas någon mapp eller fil i savegame-mappen.

8. Tabba tillbaka till spelet, spela klart första uppdraget, alltså där du kör Roman till hans lägenhet. Spara spelet där på samma slot som du sparat ditt gamla spel.

9. Tabba ut i windows igen, gå tillbaka till din savegame-mapp. Som du ser kommer det att ha skapats en ny mapp där, "user_**************".
Öppnar du den mappen ser du en fil som heter ungefär "SGTA400".
Ersätt denna fil med den den du säkerhetskopierade innan. Det är viktigt att du sparar din gamla fil i den nya "user_***" mappen, då den mappen är knuten till ditt Live-konto.

10. Tabba tillbaka till spelet, nu ska du kunna ladda ditt savegame som vanligt.

Jag har gjort detta ca 8-9 ggr och det har funkat varje gång. Det viktiga är att man inte får stänga ner spelet förrän man är helt färdig.

Hoppas det funkar för dig med.
Klas

när jag har raderat mitt konto(ingame) och star login use existing live account så måste jag skriva in en cdnyckel? jag har ju ingen äkta pga de är ett nedladdat spel? och om jag skriver in den jag har till spelet så säger windows live bara att de inte är en giltig nyckel?

Permalänk

Aha, okej
Jag har mitt spel på skiva, så det kanske inte funkar med en nedladdad version.

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlasXpress
Aha, okej
Jag har mitt spel på skiva, så det kanske inte funkar med en nedladdad version.

nä de verkar inte som de:( för min nyckel funkar ju inte så:/ men fan! pallar inte spela om hela skiten ju!:O ja kan få din nyckel?(A)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POwER_Greven
nä de verkar inte som de:( för min nyckel funkar ju inte så:/ men fan! pallar inte spela om hela skiten ju!:O ja kan få din nyckel?(A)

Helt seriöst! det funkar om du verkligen läser igenom det noga. Fråga någon kunnig poolare annars!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Helt seriöst! det funkar om du verkligen läser igenom det noga. Fråga någon kunnig poolare annars!

skam den som ger sig! jag ska på de igen!:D haha har spelat GTA för mkt för att bara ge upp direkt!

du har ingen msn eller något jag kan adda om jag behöver akut hjälp?
ingen av mina polare kan sånthär med hexkoder osv

Permalänk
Medlem

Det finns ett ännu enklare sätt

Edit3: gör om guiden
1. starta spelet och logga in på live.
2. stäng av spelet
3. gå till mappen "C:\Users\******\AppData\Local
4. kopiera över Rockstar games med den gamla
5. lägg i dina saves i den nya "user_**************" mappen
6. klart

detta fungerar för mig efter att jag har bytt från vista64 till win7x64 och sedan till win7x64 igen. jag har steam versionen.

Permalänk
Medlem

Heh när jag installerade GTA 4 så ville windows live games uppdatera, så jag tillät den att uppdatera, nästa gång jag skulle spela fallout 3 så var mina sparningar försvunna.

Permalänk

Någon som har gtaforums guide men passande för XP?

Jag har för övrigt prövat KlasXpress instruktioner, men utan resultat. Det mest anmärkningsvärda är att när jag gör en ny save så skapas ingen ny fil i savegames-mappen. Men går jag ut ur spelet så kan jag ändå loada den...har den lagt sig någon annanstanns helt plötsligt?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

är det ett nedladdat eller ett köpt nerladdat? för på piratverionen går det inte att ladda i ny savgame. kolla bara på gtaforums.com gta 4 sektion där alla med pirat spel klagar över buggarna, rätt komiskt faktiskt. sen när fungerar ett piratspel lika bra som ett köpt?

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

Jag har den köpta hårdvaran, så jag har skiva och hela rubbet.

För övrigt börjar man ju undra om inte piratspel funkar lika bra i det här fallet; fan vad det här spelet har jobbiga spärrar, third party grejer och uppenbarligen sjukt komplicerade omvägar för att importera en simpel savefil.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Så funkar det alltså inte att spara In-Game med pirat versionen?
Jag har det problemet. Kör på piratversionen och kan ej save'a In-Game.

Någon som vet hur man kan fixa det?
Har testat Google utan resultat.

*fixade stavfel*

Permalänk
Medlem

§ 7 All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

§7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||