WoW får dålig ping under Vista

Permalänk
Medlem

WoW får dålig ping under Vista

Igår så installerade jag WoW på min flickväns dator som är nyköpt. Problemet är att hon får en väldigt dålig ping.

Jag spelar på min laplop som kör Windows XP (Trådlöst nätverk)och har en stadig ping på 130 ms.
Hon spelar på sin stationära som kör Vista och där ligger pingen på cirka 2600 ms.

Jag har öppnat portar i brandvägg och routern. Stängde ner allt som kunde störa i bakgrunden. Testade även något register-tweak men utan resultat.

Jag la märke till att om gubben stått stilla i några minuter så sjönk pingen rejält, till cirka 200-300, men såfort hon började springa runt så steg den igen.

Är det någon som har någon ide som kanske kan ordna problemet.

Permalänk
Medlem

Kör ni trådlöst? Trådlöst + WoW är ingen bra kombo kan jäg säga dig. Testa ifall det blir bättre med sladd

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag kör trådlöst på laptopen, hon kör med kabel och enbart hon har problem med pingen.

Permalänk
Medlem

Hmm... Vet inte vad det kan vara då tyvärr. Jag har iaf haft enorma problem med WoW och trådlöst...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Uppdaterat drivrutinerna till nätverkskortet?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Har du prövat på andra serverar? Det har ju varit en hel del problem de senaste dagarna. Jag spelade med 2400ms igår t.ex tills dom stänge ner servern.

Permalänk
Medlem

Nej, har inte testat andra servers. Men om det var servern det berodde på så borde jag väl ha dålig ping på laptopen också. :/

Permalänk
Medlem

Vad händer med hennes ping om hon kör med sladd istället?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

med eller utan addons ? om du har addons så gör en klassisk delete på wtf och interface folder och testa igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Vad händer med hennes ping om hon kör med sladd istället?

Hon kör med sladd, det är jag som kört trådlöst.
Men jag ska prova koppla in sladd i min med och se om det kan förbättra hennes ping.

cosmo189, inga addons.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Hmm... Vet inte vad det kan vara då tyvärr. Jag har iaf haft enorma problem med WoW och trådlöst...

Vad bestog dina problem i med trådlöst?
Kör själv det och är inte helt nöjd så det skulle vara intressant att höra dina erfarenheter

Permalänk
Medlem

Pingen i WoW är ju totalt värdelös. Det kan vara 5 sekunders fördröjningar vid exempelvis en instant spell. Men pingen står fortfarande runt 80.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Pingen i WoW är ju totalt värdelös. Det kan vara 5 sekunders fördröjningar vid exempelvis en instant spell. Men pingen står fortfarande runt 80.

Pingen i WoW är egentligen relativt stabil. Du får ju ändå ta och tänka över faktan. Hur många Andra är det inte som sitter och spelar på samma server, och drar minst lika mycket internetkraft?

Och din 5-sekunders fördröjning på en instant spell... Säker på att du inte bara har undvikit att läsa "Next melee" eller något liknande?

TommyL79: När det gäller ditt problem, är det enbart i WoW som hon har lagg, eller sker det i andra spel/vanliga internet-applikationer också?

Har det fungerat bättre förut med XP på datorn? Testa XP igen kanske?

Off-topic: Hur många är det av er som bara läser två rader av inlägget och tror att ni kan allt om ämnet? Det handlar inte ens om den trådlösa datorn.

Permalänk
Medlem

WOW och Vista är inget problem! Kolla däremot upp om det finns nyare drivrutiner för hennes nätverkskort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silenz
WOW och Vista är inget problem! Kolla däremot upp om det finns nyare drivrutiner för hennes nätverkskort.

Wow ska väl vara ett av de spel som verkligen rullar på fint i Vista?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Dom spel jag prövat rullar på helt ok.

Permalänk
Inaktiv

WoW + Vista är absolut inga problem. Att du har problem med ping står enbart för ren inkompetens.

Permalänk
Medlem

Det behöver det verkligen inte göra. Hur som helst, har haft liknande problem, berodde på routern (och nej, den var inte felaktigt inställd, den var delvis defekt). Testa att göra ett tptest på hennes dator och se vad hon får för värden.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Finns ett program som optimerar inställningarna för det trådlösa nätverket i Vista som heter VAL (Vista Anti Lag)
Hjälpte mig att få bort lagspikes i Wow, men det verkar som att det inte längre går att ladda ner någonstans.

Visa signatur

Opteron 165@2250Mhz, Asus 7900GT, 1.5Gb, 2*200Gb Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Pingen i WoW är egentligen relativt stabil. Du får ju ändå ta och tänka över faktan. Hur många Andra är det inte som sitter och spelar på samma server, och drar minst lika mycket internetkraft?

Och din 5-sekunders fördröjning på en instant spell... Säker på att du inte bara har undvikit att läsa "Next melee" eller något liknande?

TommyL79: När det gäller ditt problem, är det enbart i WoW som hon har lagg, eller sker det i andra spel/vanliga internet-applikationer också?

Har det fungerat bättre förut med XP på datorn? Testa XP igen kanske?

Off-topic: Hur många är det av er som bara läser två rader av inlägget och tror att ni kan allt om ämnet? Det handlar inte ens om den trådlösa datorn.

Shaman frost shock, instant. Ingen felläsning där.
Det jag säger är att nästa gång det blir fördröjning i spelet, så pass mycket att man känner att det verkligen är segt. Kolla pingen. Den kommer troligtvis ligga på runt 80 ping även fast det toklaggar. Pingen i wow är irrelevant.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?