LÄS Får ingen bild På skärken Behöver Snabb hjälp LÄS

Permalänk

LÄS Får ingen bild På skärken Behöver Snabb hjälp LÄS

Tja det är så att jag får ingen bild på min skärm med mina nya delar i. dom nya är amd 6000+, asus m2n-sli-deluxe moderkort, 650watt nät agg, 4gb 800mhz minnen, gigabyte 8800gts 512 g92. som sagt får ingen bild på skärmen när jag startar datorn den startar och allt annat fungerar men får ingen bild, har testat att ta ur batteriet ur moderkortet och flyttat plats på minnerna kopplat ur alla onödiga grejjer men inget fungerar, har inte testat att upgradera bios men hur ska jag göra det när jag inte ser något??. Behöver tips/Hjälp sabbt!! Tack sålänge

Permalänk

Hej igen jag behöver värkligen hjälp ingen som kan hjälpa mej? jag har laddat upp en video här som ni kan kolla på http://se.youtube.com/watch?v=3dlFe3V0zXc

Permalänk

Sitter kabeln mellan särm och grafikkort i ordentligt? Den kanske glappar?

Har du testat båda utgångarna på grafikkortet?

Det är ju garanterat grafikkort/skärmrelaterat problem iaf, inget med BIOS att göra.

Permalänk

grafikkortet fungear ut märkt med mina gammla delar och det är inget fel på skärmen. dom andra säger att min bios inte är kompatibel med min proccessor men kan inte fixa ny bios för jag ser ju inget :S

Permalänk

Att du inte får bild men datorn verkar annars fungera som den ska tyder på att grafikkortet inte ger signal till skärmen. Det kan vara kortet i sig, skärmen eller kabeln mellan dessa.

Vilka "dom andra" nu än är så tror jag inte för fem öre på att din BIOS ställer till problem med processorn som yttrar sig i svart skärm. Då skulle du få felmeddelande från BIOS i uppstarten.

Sitter grafikkortet i ordentligt? Har du en annan kabel du kan testa med? Är några pinnar böjda i kontakterna? Är skärmen inställd på rätt signal?

Permalänk

använde exakt samma saker typ en timma innan till mina gammla delar. så tror inte det är något fel på grafikkort eller kablar mm. jag gråter snart

Permalänk
Medlem

Testa ploppa in din gammla CPU för att ta bort möjligheten att det är det som är felet.

Tråd nummer 5?

Permalänk

men det är en socket 939. Tråd nummer 2 eller 3

Permalänk
Medlem

Fråga en kompis om du får låna hans grafikkort och testa med den.

Permalänk

jag har redan ett annat grafikkort jag kan testa med. ska göra det sen men är tveksam att det är det som är felet några mera förslag??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaos_Kapten
jag har redan ett annat grafikkort jag kan testa med. ska göra det sen men är tveksam att det är det som är felet några mera förslag??

Då har du ju iaf uteslutit det och bevisat att jag har fel. Testa!

Permalänk

japp ska testa:P men ingen som har mera förslag när jag ändå går hem och testar? är inte hema nu. har ingen mera dator

Permalänk

Gå hem och testa för böveln! Kom sedan tillbaka om det inte löser problemen. Ta även med en annan kabel hem och testa det.

Permalänk

aja går väll o testar då skriv på medans jag är hema:P hörs snart

Permalänk

Hårda bud i mellerud... (kunde inte låta bli)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaos_Kapten
men det är en socket 939. Tråd nummer 2 eller 3

3 är 2 för mycket. Om moderatorerna är på gott humör slår de samman trådarna, i annat fall kommer de låsas och du får eventuellt en varning då du struntar i forumreglerna.

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning).

Åter till ämnet, de saknade pinnarna på processorn är kritiska för dess funktion. Den är död, och utan processor kan du inte få bild.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

fungerade inte med ett annat grafikkort.hardware guy är du säker på att den enda pinnen som är av (det var bara en när jag kolla) är den som ger bild:( :S ? . nu grinar jag snart. förlåt för flera trådar. men är du värkligen säker på att den enda som är av är den som ger bild?

Permalänk

Nu visste jag inte att din processor hade saknade pinnar. Ja, då lär den ju inte fungera, dom sitter ju inte där för att AMD tycker det är kul med massa pinnar bara...

Permalänk

men några sa att det fanns dubbletter mm. och nästan alla i den andra tråden så sa dom flesta att det garanterat inte var proccessorn som var fel utan bios mm!

Permalänk
Medlem

Innan du gör nånting annat så testa med en annan processor:P

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk

yes men jag har ingen annan bara min gammla 3800+ men den är socket 939 det går väll inte med en socket 939 på en am2?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||