Google Earth 5.0 – res i tiden och ta en titt under vattnet

Permalänk
Melding Plague

Google Earth 5.0 – res i tiden och ta en titt under vattnet

Den senaste versionen av kartprogrammet Google Earth adderar funktioner som att bläddra bakåt i tiden och att kunna dyka under vattenytan.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande! Måste testas. Så tufft att spola tillbaka i tiden:)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Medlem

Verkar rätt så häftigt, men inte så väldigt användbart.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Hihi coolt de dära med att ändra tiden:)

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Fast när man bara kan gå tillbaka 60 år i tiden, kartorna över sverige fortfarande är kassa (tack för det eniro eller vilka det nu var...) och att undervattenskartorna var föga upphetsande så vet jag inte om det är så mycket att ha som nyhet.

Permalänk
Medlem

Glöm inte Mars. Otroligt mäktigt att kunna titta på en annan planet långt, långt borta i närbild. Slår all Sci-Fi jag sett iaf

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Lömska google som inkluderar Chrome i installationen..

Men google earth e nice.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Helt otroligt häftigt grymt.
Google Earth är det häftigaste programmet någonsin, och det blir bara bättre och bättre.
Väldigt trevligt med tid, och undervatten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Lömska google som inkluderar Chrome i installationen..

På sidan med Agree and download-knappen finns en kryssruta där man kan välja om man vill ha Chrome eller inte.

Permalänk
Medlem

Wuut gå tillbaka till 1940? Fan va ballt att beskåda andra världskriget från flygplansbilder

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk

Varför flyttade Google Earth 5.0 balken som ligger nere (Taskbar) med start, klocka o.s.v. till högra sidan av rutan utan att fråga lov???
Hur får jag den flyttad tillbaka?

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | MSI P45 NEO-F | 2 x 2GB A-Data Vitesta | Sapphire Radeon HD4850 512MB | Intel X25-M G2 80GB SSD | 320 Samsung SpinPoint F1 | Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

väl bara å ha ett lager Chroniton particles eller vad de heter från Star Trek så kan satelliterna se bakåt tusentals år =P men fortfarande problemet med att upplösningen av Sverige är så dålig. Kan inte se mitt hus =(

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Jag vill se kartor över ledningar, rör och kloaker, nedlagda lokaler och annat under jord.
I Google Earth vill säga.

På det vill jag sen se trafiken i realtid on the Internets. Ååå gärna sen vattenströmmar, luftströmmar, moln och is och allt som vi får via väderleksrapporten.

Trafiktäthet.
Handel.
Transfereringar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Coolt med att gå bakåt i tiden! Man kan se statsbildningar över tid. Det hade varit än häftigare om man kunde gå tillbaka miljarder med år och se kontinenter bildas och upplösas, istider breda ut sig och tillbaka, osv. Hoppas på Google Earth 6.0...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Fast när man bara kan gå tillbaka 60 år i tiden, kartorna över sverige fortfarande är kassa (tack för det eniro eller vilka det nu var...) och att undervattenskartorna var föga upphetsande så vet jag inte om det är så mycket att ha som nyhet.

Jomen visst, det fanns folk på den tiden som tog grymma bilder med fetaste systemkamerorna osv...

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

pff

Permalänk

Få ta och testa detta!

Ingen som kommer och tänka på ' Om Google tog över världen' ??

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Jag vill se kartor över ledningar, rör och kloaker, nedlagda lokaler och annat under jord.
I Google Earth vill säga.

På det vill jag sen se trafiken i realtid on the Internets. Ååå gärna sen vattenströmmar, luftströmmar, moln och is och allt som vi får via väderleksrapporten.

Trafiktäthet.
Handel.
Transfereringar.

realtid skulle vara så grymt häftigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Jomen visst, det fanns folk på den tiden som tog grymma bilder med fetaste systemkamerorna osv...

Haha, givetvis inte men eftersom vi kan simulera hur landmassorna rört sig så borde det väl inget större problem att implementera i google earth.

Permalänk
Medlem

Synd att det bara är fin upplösning i Sverige på tex militärbaser

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Få ta och testa detta!

Ingen som kommer och tänka på ' Om Google tog över världen' ??

Åjo, det har jag suttit och tänkt på, hela dan faktiskt. Jag tror faktiskt att det skulle, bli en väldigt informativ värld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Synd att det bara är fin upplösning i Sverige på tex militärbaser

Det här är kanske bra för terrorister...

Visa signatur