Bluff på blocket ?

Permalänk
Medlem

Bluff på blocket ?

Tänkte köpa denna laptop från blocket

http://www.blocket.se/vi/20048018.htm?ca=10_s

Mailade o frågade om den fanns kvar vilken den fanns, säljaren bad mig då ringa honom vilket jag gjorde 3 ggr men han svarade inte. skickade sen ett sms o skrev att jag ville köpa datorn, som han svarade direkt på och bad mig ringa igen.

Då säger han att han lagt in fel och att den inte finns i Uppsala utan i Vänersborg men att han kan skicka den om jag sätter in hälften i förskott o hälften när jag sedan fått datorn.

Detta låter verkligen som en bluff så jag bestämde mig för att inte köpa datorn, vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Det låter lite mysko att han bytte till Vänersborg och att han vill göra delbetalning :S Tycker du gjorde rätt

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

Aa det tyckte jag också var mysko.

Sen att han inte svarade när jag ringde först utan bara när jag skickade smset får mig att tro att han är rädd att någon han "sålt" till tidigare ska ringa.

Permalänk
Medlem

men kör bara med internetgirot eller likn.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Han ville inte använda något sånt utan ville bara att jag skulle sätta in hälften innan o hälften efter

Permalänk
Medlem

Finns rätt många bluffare på blocket, låter det för bra för att vara sant... så.

Permalänk
Medlem

Låter lite suspekt kanske.. är jag det minsta osäker i sådana situationer så drar jag mig ut. Alltid

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Nej dissa honom, om han varit seriös skulle han inte hållt på sådär. Och hälften innan hälften efter låter inte så seriöst heller. Nej han är en bluffare

Permalänk

Japp luktar bluff lång väg.. dra dig ur!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Fråga efter en bild på datorn som HAN har tagit, inte nån googlad bild...
Men som sagt är det troligtvis en bluff!

Permalänk
Medlem

Stinker bluff lång väg, leta efter nån annan

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

luktar skumt, när man byter stad. Helst vill man se en egen bild på datorn.
Hade inte köpt den

Permalänk

hälften nu hälften efter låter ju inte allt för seriöst. det låter ju som om han vore en knarklangare med tanke på det förslaget^^

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Är det så dåligt att köra hälften först och resten efteråt? :/
Har själv kört på det tidigare när jag sålt då jag tyckte det kändes seriösare, men tydligen inte..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Det är ju precis det en bluffare vill, att det ska låta seriöst.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
hälften nu hälften efter låter ju inte allt för seriöst. det låter ju som om han vore en knarklangare med tanke på det förslaget^^

Och det var knarklangare gör, säljer datorer på blocket.....?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Ja jag skulle kunna få hämta den mot kontant betalning i Uppsala... Har han lurat tillräckligt många tro? :s , nej usch för blocket, jag använder tradera där det finns ett omdömessystem, handlar bara av 100% positiva /mejself aswell/

Permalänk

Hehe, som alla säger - onekligen suspekt. Jag har varit med om det en gång faktiskt, att jag satt in hälften innan .. och blivit blåst. Det var visserligen många år sedan nu men..

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Jag har också blivit blåst på hälften en gång.....var en aktiefond i Nordea...

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK