Bredband 2 har urusel telefonsupport!

Permalänk
Medlem

Bredband 2 har urusel telefonsupport!

Igår kunde jag inte komma åt internet, så jag ringde kundsupporten hos Bredband 2, min internetleverantör. Jag hamnade i telefonkö och fick veta att min plats i kön var sju. Frustrerande 30 minuter senare var jag nere på plats fyra, då plötsligt får jag veta att min plats i kön är sjutton! Vad i hela helskotta?! Jag måste ha hört fel. Jag en stund till och får bekräftat att jag har plats nummer sjutton i kön. Gissa om jag lade på i vredesmod då! Vad är det för kösystem de tillämpar egentligen?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

låter som Telia för länge sen.. fan va kasst

Permalänk
Medlem

Intressant, bredband 2 skall tillhandahålla internetuppkoppling i min lägenhet inom kort..

Telia fungerar ju iaf

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Noterat. Bredband 2 blir det inte om jag skulle byta i framtiden.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

har också Bredband2 nu efter att Adamo drog sig ur den svenska marknaden, riktigt usel support katastrof väntetider... från att ha varit max 10 min när jag först skaffade Fiber (adamo) för ett tag sen till minst 20-30 min nu... SKIT och när man väl snackar med dom så verkar fittorna inte bry sig de minsta, detta är dom bra på att säga: "skickar en rapport till stadsnätet så får vi se" ... jag: hmm ok, klick...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
har också Bredband2 nu efter att Adamo drog sig ur den svenska marknaden, riktigt usel support katastrof väntetider... från att ha varit max 10 min när jag först skaffade Fiber (adamo) för ett tag sen till minst 20-30 min nu... SKIT och när man väl snackar med dom så verkar fittorna inte bry sig de minsta, detta är dom bra på att säga: "skickar en rapport till stadsnätet så får vi se" ... jag: hmm ok, klick...

Du tror dom kan göra något mer? Seriöst det är en seriös fråga
Eftersom jag själv suttit i samma sits som "fittorna" så kan jag säga att 100% av dom fallen jag satt med kunde man inte göra något annat, det fanns inga verktyg och inte heller hade man befogenheter till något annat.

Permalänk
Medlem

Jo..det är sällan vettigt att skylla på supportarbetarna, speciellt när det är långa väntetider.

Det man lär sig av att jobba som support är antingen att man måste skrika efter chef som en demon(läs: kvinna 25-40 år, London alt. man 17-24 år, London) för att komma nån vart,
eller,
att för guds skull aldrig nånsin ringa support.

Det sistnämnda är dock sälla praktiskt möjligt, varvid man får försöka vara ohyggligt vänlig de få gånger man faktiskt ringer. Till att börja med. Låter supportarbetarn som rena mongot är det fritt fram att terminera samtalet. Och råkar man ut för ett telefonkösystem det uppenbarligen går troll i..ja, då är det väl så att säga kört från start

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Re: Bredband 2 har urusel telefonsupport!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Igår kunde jag inte komma åt internet, så jag ringde kundsupporten hos Bredband 2, min internetleverantör. Jag hamnade i telefonkö och fick veta att min plats i kön var sju. Frustrerande 30 minuter senare var jag nere på plats fyra, då plötsligt får jag veta att min plats i kön är sjutton! Vad i hela helskotta?! Jag måste ha hört fel. Jag en stund till och får bekräftat att jag har plats nummer sjutton i kön. Gissa om jag lade på i vredesmod då! Vad är det för kösystem de tillämpar egentligen?

En del i processen vid val av tjänster såsom bredband bör med andra ord vara att provringa deras support innan man signat på, verkar det...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick höra av en i korridoren att det kostade per minut att vara i tele med deras support, dvs under kön med.

Stämmer detta?

Permalänk
Medlem

Håller med TS!!!!

Adamos telefonsupport funkade nästan perfekt. Det tog kanske max 10 minuter att komma fram och personerna man fick snacka med var trevliga osv. Nu för nån dag sen ringde jag telefonsupporten som numera leder till Bredband2 såklart, jag fick vänta i kö i kanske 30 minuter innan jag kom fram och personen jag snackade med var ett jävla ballöga.

Shit asså, detta ger mig minnen från Bredbandsbolaget-tiden. Riktigt jävla sämst support. Väntetider på kanske 40 minuter, och personerna man fick snacka med fatta noll.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Fick höra av en i korridoren att det kostade per minut att vara i tele med deras support, dvs under kön med.

Stämmer detta?

Mjo så är det för dom flesta, riktigt trist att sitta och försvara sig som kundtjänst-hora åt något man själv tycker är åt helvete

Permalänk
Medlem

Ringer man till Radiotjänst för att anmäla att man inte längre kommer att inneha någon tv-mottagare så kommer man till en punkt där man ska välja ett nummer mellan 0 och 9 på sin knapptelefon. Väljer man fel så läggs det på.

För mig:
Knapp 1, det är många som ringer just nu försök senare.
Knapp 3, vi har inte öppet just nu för öppettider tryck 1: våra öppettider är 9-17 vardagar... bla bla bla, min klocka var 14:05
Knapp 5, du kopplas just nu till kundtjänst. ...

Det mest störiga är att de inte har något 020-nummer utan nummret dit är ett 0771- som kostar som vanligt lokalsamtal....

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

30 minuter är ingenting... har väntat i flera timmar.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Det är inte bara telefonsupporten som är seg. Mailade fakturaavdelningen den 28:e december och fick svar för några dagar sedan. Strax över en månad i svarstid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror jag vet varför din köplats blev 17. Systemen som oftast har hand om kön samt vilka agenter som får samtal kan vara lite jobbiga. Låt säga att du får ett samtal och efter en stund lägger du på. Ärendet du precis hade är något som du måste jobba vidare med. Problemet är att du ofta bara har sekunder på dig att antingen logga ut alternativt ta en paus (om det är kö). Misslyckas du med detta så vill du ju inte låta kunden sitta och höra "ditt samtal kopplas till kundtjänst" konstant i flera minuter. Därför svarar då agenten, mutear för att sedan koppla om samtalet till växeln igen. Detta leder då till att din köplats förändras.

Ganska vanligt förekommande fenomen - kan jag tänka mig.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Jag tror jag vet varför din köplats blev 17. Systemen som oftast har hand om kön samt vilka agenter som får samtal kan vara lite jobbiga. Låt säga att du får ett samtal och efter en stund lägger du på. Ärendet du precis hade är något som du måste jobba vidare med. Problemet är att du ofta bara har sekunder på dig att antingen logga ut alternativt ta en paus (om det är kö). Misslyckas du med detta så vill du ju inte låta kunden sitta och höra "ditt samtal kopplas till kundtjänst" konstant i flera minuter. Därför svarar då agenten, mutear för att sedan koppla om samtalet till växeln igen. Detta leder då till att din köplats förändras.

Ganska vanligt förekommande fenomen - kan jag tänka mig.

I dom flesta fall bestämmer Agenten själv när han ska svara på ett samtal. Så detta borde varit antingen någon systembugg som kasta om han i kösystemet eller liknande. Gällande förlängda kötider hos bredband2, vet jag att dom sa att dom inte skulle skaffa mer kundservice/personal, fast dom förvärvade våra 20.000 kunder.

Så det är givetvis en del av det hela. Den sög tidigare. Och nu suger den nog mer än nåt annat.

Lite kuriosa är att Adamo endast hade 6-8 personer som jobbade med support/kundservice. Men det fungerade ju bra med tanke på folks reaktioner på forumet.

Permalänk
Medlem

Jo, visst väljer han själv när han ska svara på det. Men det kopplas ofta nontheless fram tills "sista instansen". Dvs, fram till den telefon som blir tilldelad samtalet. Därefter svarar man ju.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Håller med TS. Jag funderar på att mynta ett nytt ord för det hat jag känner mot det företaget just nu för det finns ingen bra ord för det. Citerar mig själv från en tråd jag skapade för ett tag sen:

Citat:

Hej!

Alltså, jag är så arg just nu. Skaffade Bredband2 för lite mer än 3 månader sen. Har inte fått någon faktura av dem så jag tänkte ringa till dem och be dem skicka en.

I alla fall. Jag har nu 2 veckors tid vid flertalet tillfällen försökt att ringa deras kundtjänst. Antingen tutar det bara upptaget direkt, eller så säger de att det är många som ringer just nu och att man får ringa tillbaka senare. Två gånger har jag hamnat i kön men sen har jag inte kommit längre. Har säkert suttit 40 minuter, det bara tutar... Har också skickat mail till dem, inget svar. Alltså vad fan är detta för jävla kundservice? Hur fan ska man göra för att komma i kontakt med dem?!

Någon annan som har liknande erfarenhet av Bredband2?

/Michael

Länk till tråden; http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=82294...