Problem, vad ska jag göra med min Ikari Laser mus?

Permalänk
Medlem

Problem, vad ska jag göra med min Ikari Laser mus?

Hej, jag har en Steelseries Ikari Laser som jag köpte hos Kjell & Company för typ ett halvår sedan. Den första jag fick dog nästan direkt och fick en ny med garanti men nu har den andra jag fick börjat hålla på som en tok och ansluter och kapar anslutningen till datorn nästan varannan minut och ibland händer det inte på kanske 20 minuter.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Gå bara tillbaka och klaga(igen), har du kvitto och garanti kvar på den så bör det ju inte vara något problem?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Mm, letade nyss efter kvitto och det var borta så tror inte det kommer gå så bra, finns väl egentligen inget att göra om man inte har kvitto va?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Kvitto är inget krav för att reklamera en vara. Däremot måste du bevisa att du köpt varan just där. Betalade du med kontokort så ta med utdrag från banken.

Permalänk
Medlem

Kvitto är ju dock helt klart det enklaste och mest vedertagna sättet att bevisa var varan köptes.

Jag påstår inte att det inte går med ett utdrag från banken, men hur funkar det om man köpte flera saker samtidigt (och beloppet alltså inte stämmer), då är ju det enda man kan se vilken butik det är.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Tyvärr betalade jag cash =( Aja, vann en Roccat Kone på FZ som jag bara haft liggandes, får använda den istället. Eller finns det möjligen något annat sätt? Jag kan inte komma på något i alla fall.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Kvitto är ju dock helt klart det enklaste och mest vedertagna sättet att bevisa var varan köptes.

Jag påstår inte att det inte går med ett utdrag från banken, men hur funkar det om man köpte flera saker samtidigt (och beloppet alltså inte stämmer), då är ju det enda man kan se vilken butik det är.

Absolut, men rent juridiskt kan de inte kräva kvitto om han utnyttjar reklamationsrätten.

Om han däremot utnttjar garantin kan de naturlgtvis kräva kvitto.

Permalänk
Medlem

Kom på en helt crazy idé.
Ta med musen till kjell och förklara problemet.

De har erkänt hög servicenivå så chansen finns att de kan hjälpa dig ändå.
Annars brukar man kunna skicka till tillverkaren eftersom de oftast går efter serienumret.

Permalänk
Medlem

Okej, nu har jag fyllt i något sorts formulär på Steelseries hemsida, ska se vad de säger.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Annars brukar man kunna skicka till tillverkaren eftersom de oftast går efter serienumret. [/B]

Glöm det... har försökt med ett Razer tangentbord jag med, fick till svar att de kräver kvitto med inköpsdatum. De ger generös garanti på 1 år. Räcker i detta fall, men de ville som sagt se bevis :S

Ännu ett märke som jag undviker sedan dess, om man kan vända sig till alternativ som Logitech, som har utmärkt support.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JorisS
Glöm det... har försökt med ett Razer tangentbord jag med, fick till svar att de kräver kvitto med inköpsdatum. De ger generös garanti på 1 år. Räcker i detta fall, men de ville som sagt se bevis :S

Ännu ett märke som jag undviker sedan dess, om man kan vända sig till alternativ som Logitech, som har utmärkt support.

Men nu handlar det inte om Razer utan Steelseries som har 3år garanti dessutom.

Permalänk
Medlem

Ah my bad, sorry :$

Isåfall blir det intressant att höra hur deras support hanterar ärendet.

Permalänk
Medlem

Blir väl att se på måndag eller tisdag, tror inte supporten jobbar under helger.

Men i formuläret man fyllde i så fanns det "Problem Type" man valde.
Där fanns problemet jag har med "USB - Unplug <-> Replug Issue" som ett val så jag antar att det händer fler personer än mig och då troligtvis så kan de väl också hjälpa till med det hoppas jag.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Okej, gått en vecka nu sedan jag skicka in RMA och Steelseries verkar inte reagera på det överhuvetaget. Har inte fått nåt mail och sidan de har inte svarat på sidan där man skrev in allt, börjar tveka på att något kommer hända...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Testade du att prata med dem på Kjell?

Om du har tur så löser de ju problemet åt dig trots att du slarvat bort kvittot.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Okej, Steelseries (sjukt sega) support ville också ha bevis i form av kvitto eller liknande men ska till Kjell & Company i Farsta imorgon och snacka med de där.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Utan kvitto kommer det vara tämligen kört.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Inte da, fick musen utbytt utan problem hos Kjell & Company efter att anställda läst denna tråd. Var bara att gå dit och få den utbytt. Kjell & Company, Sveriges bästa service!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kul!

Kjell står upp till sitt goda rykte.