Permalänk
Medlem

Funkar wifi skrivare dåligt?

Jag måste få det här verifierat.
Har länge tänkt köpa en multifunktions skrivare med WiFi anslutning, så att alla tre datorerna i hemnätverket kan använda samma.
Idag var jag ute på stormarknaden för att kolla lite närmare på den modellen som jag bestämt mig för efter att ha lusläst alla tester och omdömmen ( Epson Stylus Photo PX700W).
Säljaren där påstod att WiFi anslutning av skrivare överlag fungerar mycket dåligt, oavsett märke och modell.
Att en av tre utskrifter inte "kommer fram", förklarade detta med att "nätverkskorten" i skrivarna är för dåliga och inte klarar hantera den mängd information som finns i t.ex ett foto.
För mig låter det här lite underligt då skrivarnas "nätverkskort" bara är designade för en enda uppgift, att ta emot data för utskrift, dessutom kommer alla tillverkarna med fler modeller som har den haär funktionen.
Det finns säkert många som läser det här och har provat att köra skrivare över det trådlösa nätverket, kan ni verifiera eller dementera säljarens påstående innan jag köper något jag kommer att ångra.

Permalänk

Är inga problem med trådlösa skrivare idag, så länge dom har kontakt med trådlösa nätverket och man inte ställer dom 100m bort från routern så :). Har en trådlös hp bläckstråle skrivare och precis köpt en ny samsung multifunktions skrivare som också är trådlös och dom fungerar perfekt i både OS X Leopart 10.5.6 och i Windows XP/Vista som jag kör på några maskiner. Samsung skrivaren är en "CLX3175FW/SEE".

http://www.dataparadiset.com/prodinfo.aspx?pid=167028

Visa signatur

Mac Pro | OS X 10.11 | 3.7 GHz QC Xeon E5 | 16GB DDDR3 | AMD FirePro D300 | 256GB SSD | 3x 27" Thunderbolt Display

Permalänk
Inaktiv

Kör med en Brother DCP770CW, funkar bra.

Vill dock inte tänka på när det är dags att fylla på bläck, tur att det är tjejens skrivare....

Permalänk
Medlem

Det var skönt att höra, det kändes nästan som om försäljaren hade något personligt emot trådlös överföring(!?)
Skrivaren kommer att stå placerad bredvid en av datorerna och den har full signalstyrka på nätverket, så det ska nog inte vara något problem.

Permalänk
Inaktiv

Ställ den i ett skåp nånstans, iomed att den är trådlös behövs ju bara strömsladden.

Skrivare är inte så snygga bredvid all annan inredning...

Permalänk

Det kommer inte vara några problem alls. Det funkar perfekt med min HP multifunktion. Har aldrig tappat bort en enda bild

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Medlem

Kört väldigt lite med trådlös skrivare, men senast jag provade slutade det med att jag tog fram en USB kabel.

Alltså trådlöst brukar kunna jävlas, och lägga ytterligare en del i kedjan på en skrivare kan helt klart göra det besvärligare. Kan tänka mig att butiken fått en hel del problem relaterat till trådlösa nätverk, finns ju fler än ett alternativ för säkerhet och brandväggar när man ska börja prata med skrivaren och majoriteten av kunderna förväntar sig att det bara ska vara att slå på skrivaren och trycka print.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru