Permalänk
Medlem

Projekt rädda världen.

Allt verkar gå åt helvete, Obama fick igenom sitt konstgjord-andningspaket och kommer i bästa fall fungera ett par månader.

Vad tycker Du ska göras för att få världen på rätt knöl igen?

Själv tycker jag att ett bra första steg vore att förbjuda alla fordon som går på fossila bränslen till.. låt oss säga 2014.
På 6år ska en hel värld byta ut sina bilar till miljöbilar. Sätter inte det fart på marknaden så vete sören vad man kan göra faktiskt.

Räntan är låg, man kan låna, investera i dessa tekniker som behövs utan att företaget går åt helvete, och eftersom man
har en lagstiftning att luta sig mot, som i stort sett garanterar en försäljning utan dess like så borde nåt i den stilen vara bra!

Dom gamla bilarna ska givetvis återvinnas, metallerna plockas ut bla bla bla. Ja , givetvis kommer tunga jävla maskiner som vi inte
reder ut att ge tillräckligt med kräm att få vara kvar, men i det stora hela menar jag.

Ja, oljeländerna kommer nog få det tufft, men samtidigt kan man ju hoppas att ett par miljarder av dom pengar de tjänat
förhoppningsvis har gått till forskning inom andra områden. Att vi är en värld beroende av olja är en tunnel vi förmodligen
börjar närma oss slutet på.

Lite natt-filosofi, jobb om 4h och jag är inte ett dugg trött. Wee..

Permalänk

Förbjuda bilar med fossila bränslen? Nej usch, hur kul är det med en eldriven Ferrari?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Ja första steget vore väl att ta bort alla politiker. Världen borde styras av ekonomer och forskare. Då prioriteras tillväxt, effektivitet, teknologi och mångfald.

Sen att satsa på Afrika. Det svåraste blir väl att få bort korruptionen... men vi antar att det blir prioritet nummer 1 och vi lyckas få bort den. Just i Afrika finns det ju sjukt mycket resurser.. istället för att bara kasta pengar på dom kanske det vore bra att bygga fabriker och skapa jobb där istället. Och tänk hur många som dör av svält och sjukdom.. så många potentiella Einsteins och Nikola Teslas som dör varje vecka.. så mycket waste liksom. Om vi kunde rädda dom hade det blivit helt underbart.

När man då kanske stimulerat några av dom afrikanska ländernas ekonomi kanske det vore en bra idé att satsa hårt på billig medicin och AIDS/Cancer forskning. Sätta en deadline på 10 år och x antal triljoner dollar. "Då ska det inte finnas dödliga sjukdomar längre". Med pengar och tid kan alla problem lösas.

Efter att Afrika är "fixat" och det finns vaccin mot AIDS och cancern kan behandlas då är det nog viktigt att kunna förse hela världen med mat och bekämpa fattigdom. Det finns gott om plats och resurser på jorden för att förse alla med mat och pengar, helt klart.

Då, när alla sjukdomar kan behandlas, då ingen är fattig och alla är fria. Då kan vi börja tänka på miljön.

När då hela jorden är glatt och allt är bra då kan vi börja med det absolut bästa, och det är att utforska rymden. Tack för mig.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

jag håller med, bort med alla fordon som går på fossila bränslen..

Sen, bra skrivet Cloudstone..

Sen till lite egna åsikter... Jag tycker man ska sätta en begränsning på hur mycket folk det får finnas i varje land. Total max 7000 Miljoner (7 miljarder) människor i hela världen.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
jag håller med, bort med alla fordon som går på fossila bränslen..

Sen, bra skrivet Cloudstone..

Sen till lite egna åsikter... Jag tycker man ska sätta en begränsning på hur mycket folk det får finnas i varje land. Total max 7000 Miljoner (7 miljarder) människor i hela världen.

Ja överbefolkningsproblemet löser man ju lätt med att stoppa all hjälpverksamhet till exempelvis Afrika.
Eller var det mer Kinas linje du vill använda?
Eller Hitlers?
Om vi nu råkar ha en person för mycket i Sverige, offrar du dig själv?

Och vem ska betala utbytandet av alla fordon? Du? Jag? Staten?
Det handlar ju om några tusen miljarder som måste komma från nånstans.

Permalänk
Medlem

Vilka fantasier

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Angående bilar drivna (och inte drivna) med fossila bränslen... här har ni framtiden!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
jag håller med, bort med alla fordon som går på fossila bränslen..

Sen, bra skrivet Cloudstone..

Sen till lite egna åsikter... Jag tycker man ska sätta en begränsning på hur mycket folk det får finnas i varje land. Total max 7000 Miljoner (7 miljarder) människor i hela världen.

tror inte han menar att skjuta dem, bara flytta dem lite:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
tror inte han menar att skjuta dem, bara flytta dem lite:)

Och vart flyttar vi folk när vi uppnått maxgränsen på 7 miljarder för hela jorden?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Och vart flyttar vi folk när vi uppnått maxgränsen på 7 miljarder för hela jorden?

månen?

7 miljarder är dock en gräns vi alldeles för snart kmr spräcka dock:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Kinas alternativ om begränsande av barnafödsel är bra, borde införas i fler länder. Sen så skall man vara medveten att jorden lider inte mest av att det föds X antal miljoner i afrika, utan de själva. Jorden tar stryk av i-ländernas levende primärt. Många av u-länderna är överpopulerade i förhållande till vad de klarar av, många afrikanska länder är ett bra alternativ. Om jag inte minns fel så har zimbawes befolkning mer än fördubblats de senaste 20 åren. Svensken får runt 2.5 / 3 barn per person om jag inte minns fel, siffrorna i många u-länder ligger runt 8. (ledsen att jag inte har kvar källan, ni får gärna rätta mig då jag kan minnas fel) Ett ofött barn är inte ett liv förlorat. Världen står inför rejäla problem de närmaste 10-30 åren (förutsatt att oljan sinar), och man får väll sätta sitt hopp till alternativa energi-källor. Kärnkraft är inte den bästa lösningen men kommer troligen bli ett av de sätt vi kan fortsätta leva våra liv som de är idag.

Mänskliga rasen har klarat sig utan olja tidigare - och kan göra det igen. Frågan är bara till vilket pris.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk

Att återvinna alla gamla bilar och bygga en miljard nya lär påverka miljön mer än lite avgaser. Sen alla industrier som används för att producera fossila bränslen, dom måste skrotas. Massor av nya kärnkraftverk måste byggas osv osv.

Om världen ska räddas måste avdemokratiseringen och övervakningssamhället som håller på att skapas i USA och Europa stoppas, miljön hamnar rätt långt ner på listan om man har lite vett i skallen.

Permalänk
Avstängd

De här isbjörnarna som håller på och dör ut för att de tydligen är dåliga simmare och allmänt kassa på att anpassa sig.
Vad ska vi med dem till?

Vi kan ju lika gärna redan nu skjuta dem. Det blir ju ett par exotiska maträtter för dem som har råd och pengarna kan vi använda för att betala av vår statsskuld.
Vi kan sedan göra jackor av pälsarna och värma oss i vintern och i triumf pryda våra väggar med deras huvuden.
Isbörn BBQ FTW

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Och vart flyttar vi folk när vi uppnått maxgränsen på 7 miljarder för hela jorden?

Jag menar inte att man måste döda folk när maxgränsen är nådd men man måste begränsa antalet födslar.
Det som Otec88 sa är ju en bra riktlinje (Kina).

Okej att dom vill föda sin egen personal till bondgården o.s.v men då får dom skylla sig själva när man föder så många barn och inte kan ta vara på dom.

Dom länder som skulle göra mest skillnad om dom gjorde något är ju Amerika,Ryssland och Kina/Japan. Då både i befolkningssammanhang och ur miljösynpunkt.

Sen så skulle det kunna bli fler vegetarianer så skulle ännu mer miljö kunna räddas.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Ja överbefolkningsproblemet löser man ju lätt med att stoppa all hjälpverksamhet till exempelvis Afrika.
Eller var det mer Kinas linje du vill använda?
Eller Hitlers?
Om vi nu råkar ha en person för mycket i Sverige, offrar du dig själv?

Och vem ska betala utbytandet av alla fordon? Du? Jag? Staten?
Det handlar ju om några tusen miljarder som måste komma från nånstans.

Den lilla människan kommer få betala, givetvis. Lite därför allt går åt helvete nu för ingen konsumerar.

Permalänk

Eh, rädda världen med förbjud?
Suck. Hur kan människor som du ha dessa åsikter? Jag tvivlar på att du är seriös.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Det måste finnas regler...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
SERIOUS CAT

<3

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

Jag tror att det var Marvin Minsky som kom med ett rätt annorlunda förslag till hur vi ska minska befolkningsmängden och ändå tillfredsställa vårt behov att skaffa ungar. Nämligen att vi ska vara fler än två personer på varje barn.
Det finns inga uppenbara problem med att skapa en människa där de 46 kromosomerna kommer från fler än två individer, vi får bidra med färre än vad vi gör idag.
Jag har lite svårt att se hur det skulle gå till rent praktiskt, men lite rolig idé ändå.

Han tycker att 0.1 miljarder människor är lagom.

Permalänk
Medlem

Det kanske helt enkelt är så att det inte finns något enkelt recept på att rädda världen. Olika delar av världen lider av olika problem, så någon mirakelkur som ska fixa allt är dömd att misslyckas.

Förklaringar finns: de har funnits i alla tider, för det finns alltid en enkel lösning på varje problem - elegant, trovärdig och felaktig.

- H.L. Mencken

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Re: Projekt rädda världen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Allt verkar gå åt helvete, Obama fick igenom sitt konstgjord-andningspaket och kommer i bästa fall fungera ett par månader.

Vad tycker Du ska göras för att få världen på rätt knöl igen?

Själv tycker jag att ett bra första steg vore att förbjuda alla fordon som går på fossila bränslen till.. låt oss säga 2014.
På 6år ska en hel värld byta ut sina bilar till miljöbilar. Sätter inte det fart på marknaden så vete sören vad man kan göra faktiskt.

Räntan är låg, man kan låna, investera i dessa tekniker som behövs utan att företaget går åt helvete, och eftersom man
har en lagstiftning att luta sig mot, som i stort sett garanterar en försäljning utan dess like så borde nåt i den stilen vara bra!

Dom gamla bilarna ska givetvis återvinnas, metallerna plockas ut bla bla bla. Ja , givetvis kommer tunga jävla maskiner som vi inte
reder ut att ge tillräckligt med kräm att få vara kvar, men i det stora hela menar jag.

Ja, oljeländerna kommer nog få det tufft, men samtidigt kan man ju hoppas att ett par miljarder av dom pengar de tjänat
förhoppningsvis har gått till forskning inom andra områden. Att vi är en värld beroende av olja är en tunnel vi förmodligen
börjar närma oss slutet på.

Lite natt-filosofi, jobb om 4h och jag är inte ett dugg trött. Wee..

Keep your day job, skaffa lite sömn och lämna dina galna tankar åt dom som kan

Nästintill skrämmande tankar du kommer med.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Eh, rädda världen med förbjud?
Suck. Hur kan människor som du ha dessa åsikter? Jag tvivlar på att du är seriös.

Utveckla!

Vad menas med människor som jag?

EDIT, från förra inlägget.

Varför är det skrämmande? Jag förstår inte. Utveckla era tankar om varför det skulle vara hemskt att förbjuda fossila bränslen för fordon som, ja, ingen idagsläget ändå köper?

Permalänk
Medlem

NWO och grabbarna Rockafeller mfl har redan lösningen åt oss, de kommer iscensätta en plan för att minska befolkningen på jorden till optimala 300 Miljoner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Varför är det skrämmande? Jag förstår inte. Utveckla era tankar om varför det skulle vara hemskt att förbjuda fossila bränslen för fordon som, ja, ingen idagsläget ändå köper?

Man ska inte försöka _styra_ folket genom förbud, censur, skatt eller såna medel för att det fungerar inte i längden. Man ska genom utbildning få människor att hålla med varandra på så många punkter som möjligt, det håller.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Re: Projekt rädda världen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Allt verkar gå åt helvete, Obama fick igenom sitt konstgjord-andningspaket och kommer i bästa fall fungera ett par månader.

Vad tycker Du ska göras för att få världen på rätt knöl igen?

Avskaffa bistånd, tullar, kvoter och subventioner. Vi kan börja där.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Man ska inte försöka _styra_ folket genom förbud, censur, skatt eller såna medel för att det fungerar inte i längden. Man ska genom utbildning få människor att hålla med varandra på så många punkter som möjligt, det håller.

Väldigt längesedan jag logga in här för att svara någon, men nyfiken i en strut så ser man vad man skrev förr och ibland?
... Njaemjao?

Ta en titt på världen Cloudstone, hur får vi saker & ting hända egentligen? Jag är helt med dig men vad som
stämmer idag stämmer tyvärr då jag skrev det 2009 men jag ska utveckla mitt svar till aktuella klockslaget.

Jag tror, väldigt tråkigt nog att där kommer alltid stå en person som är beredd att göra samma uppgift för 5:- mindre
än föregående. Tillslut konkurrerar alla med alla och vad som skulle bli den riktiga maffian, arbetsledarna/företagarna
som förser folk med arbetsrotation helt korrupt.

Vårt samhälle är felbyggt och just nu måste vi spela med för att sedan kunna göra krafttag mot det generella tänket
som ofta hos folk är väldigt märkligt. Jag undrar egentligen ifall en människa inom Sverige har en genuin, ärlig känsla
om sitt parti t ex. Att där finns ett parti som står exakt och drag vad man står för utan en massa kompromisser med
det ena eller andra. Ett Utopia-tänk som blir farligt här & nu.

Förbud gör vi för att påskynda saker som t ex, hade vi förbjudit alla fossilbränslen 2014 som föreslogs hade vi aldrig
haft en lågkonjunktur, Detroit i USA hade varit en stad och vidare i många år till. Att förbjuda är inte samma som att
inte tillåta en vettig övergångstid och att egentligen förbjuda något som förhoppningsvis hade varit
förbjudet/i ditt fall Cloudstone otänkbart ifall vi hade haft den kunskap då blir inte fel.

Vi visste inte. Och snabbaste sättet i den värld som våra morföräldrar och de folk innan dom byggt åt oss är att förbud
går snabbast. Världen har pengar, allt annat är lögn vänner. Den ekonomiska krisen hade försvunnit imorgon om ekonomin
hade haft ett tak. Nu har den inte det och folk som har mycket pengar blir mer & mer osäkra på vad pengar egentligen
är värda och hamstrar, hamstrar och hamstrar. Rikedom föder ny rikedom är en sanning UTAN någon som helst modifikation
men eftersom den vanliga working-class-hero inte får låna x till vad som helst så hålls illusionen uppe.

Sätt ett förbud t ex att din privata förmögenhet får max vara 1 miljard. Resten ska återgå till det företag som gjort dig
såpass rik. (Vad ska du med mer till även idag?) Marknaden hade svämmat över redan här med pengar och alla hade haft jobb.

Företag får max ha en kassa som motsvarar personalkårens omsättning x10/x15 (till exempel) - resten ska gå till
forskning/underhåll av maskinpark/samhällsnytta , detta sätt hade fått snurr på världen olikt tidigare.

Nej, jag kan inte tycka att förbud som är rätt är fel i den värld vi lever i idag. Ja, i en bättre värld hade det varit otänkbart.

Ja, jag är väldigt seriös.

Vi har själva gjort pengar till roten av allt ont. Enbart för att vi inte fördelar den rättvist. Och det ligger helt på oss.

Permalänk
Medlem

Antar att TC inte är särskilt gammal, jag hoppas inte det iaf.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om sådant när folk krigar ihjäl vår planet ändå.

Sen är det nära omöjligt att få igenom 1 lag som gäller alla länder och som dom måste följa, finns inte ens en enda lag som alla länder följer idag.

Hur vi än gör är våran planet dömd.