Permalänk

betala tv licens ?

Hur många här pröjsar för sin tv licens?
Funderar på att sluta pröjsa för min, ligger ju på ca: 2100/års avgift.
Pengar som man hellre slänger ut på dator utrustning

är det lätt att säga upp säg ifrån tv licensen?
Kommer det någon pejlgubbe hem till en och kollar om man har tv osv?

Mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

som de står i tidigare tvlicens tråden så nej de kan inte bara storma in utan tillåtelse, tar de sig in så slå ner dem

Skit i betala avgiften du om du vill, hur många ser på svt iaf ?

Permalänk
Medlem

de kommer fråga dig vad som hänt med din tv osv osv i all oändlighet... tills du gråtande erkänner att du faktiskt HAR en tv...

för jag antar att du inte har en tv-mottagare om du nu inte vill betala tv-avgiften ^^

Permalänk
Medlem

Har aldrig pröjsat under de åren jag bott själv. Ingen har bett mig heller.

Permalänk
Medlem

Maila dem istället och säg att du sålt TVn.

fast undra om inte det jag skrev nu var uppmaning till brott :S

Permalänk
Medlem

Bara att ringa dom och säga att du har sålt tv:n eller att den har gått sönder så du har slängt den.

När jag sålde min TV så ringde jag dom bara och det var inga konstigheter.

Permalänk

Undrar om det inte kommer bli knepigare att komma undan tv-avgiften nu när dom försöker driva igenom att en dator med internetuppkoppling är en mottagare. I princip behöver dom bara kräva kundregister från internetleverantörerna.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Undrar om det inte kommer bli knepigare att komma undan tv-avgiften nu när dom försöker driva igenom att en dator med internetuppkoppling är en mottagare. I princip behöver dom bara kräva kundregister från internetleverantörerna.

Om jag inte är helt ute och cyklar är det olagligt att göra så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keso
Om jag inte är helt ute och cyklar är det olagligt att göra så.

Ja men är det inte det IPRED ska "råda bot" på?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Avstängd

Det är bara att ringa och säga att man inte har en tv.

Permalänk
Medlem

Hmm, lite irriterande att man gick och skaffa sig digitalbox för att slippa bara ha 1, 2 och 4an(och några till..) men måste ändå betala licens och nu kan man inte komma undan

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Hedersmedlem

Finns tidigare trådar i ämnet. Håll er till dem och tänk för all del på §8 i våra regler.
* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.