Varför kan jag inte trycka ner flera tangenter?

Permalänk

Varför kan jag inte trycka ner flera tangenter?

hej. när jag spelar bil spel (t.ex nfs mw) så när jag ska ta lustgas, gasa och svänga samtidigt kan jag inte styra (svänga). går detta att fixa för jag är rätt kass på att lira annars.

mvh;;alexander

Permalänk
Inaktiv

Hänger troligtvis på begränsningar i ditt tangentbord. Prova ändra om i spelet till andra tangenter, annars får du nog köpa ett annat tangentbord som inte har detta problem. (De flesta tangentbord har mer eller mindre begränsningar).

Permalänk
Medlem

det beror på tangentbordet...vad har du för tangentbord?

Visa signatur
Permalänk

Saitek Eclipse.

Jag har ändrat kontroller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
det beror på tangentbordet...vad har du för tangentbord?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Hänger troligtvis på begränsningar i ditt tangentbord. Prova ändra om i spelet till andra tangenter, annars får du nog köpa ett annat tangentbord som inte har detta problem. (De flesta tangentbord har mer eller mindre begränsningar).

Permalänk
Medlem

Efter lite snabbt googlande visar det sig att dit tangentbord (Saitek Eclipse) inte klarar av så värst många nedtryckta knappar.

http://www.saitekforum.com/archive/index.php/t-7223.html

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Vad vit jag vet är det väl bara den där svindyra rektangulär klumpen som klarar av att ha alla knappar intryckta samtidigt? Ah jag har glömt vad det är för tangentbord.

Permalänk
Avstängd

Billiga Zboard Merc klarar av flera knappar, dock fungerar drivrutinerna lite lustigt i Vista..
Ibland kan någon knapp "fastna", oftast "D" när man springer åt sidan i spel, specielt S.T.A.L.K.E.R Clear sky och F.E.A.R 2 (kanske för alla jävla punkter i namnet )

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Razer Tarantula klarar typ hur många knappar som helst tror jag.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Medlem

Du har bara tio fingrar. Alternativt, du lägger inte dig över tangentbordet med tillräckligt mycket kroppsyta.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
Du har bara tio fingrar. Alternativt, du lägger inte dig över tangentbordet med tillräckligt mycket kroppsyta.

Hehe, tyvärr så är vissa tangentbord så dåliga att man inte kan ha mer knappar än 3 nedtryckta samtidigt, vissa fall är det mjukvara som har begränsningar.
Spelet I.G.I 2 fungerar det inte med fler än 3 knappar, W+A/D+C så hände det inget helt enkelt...

Tänka sig, jag tog upp ett spel till med punkter i namnet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.