Fick mail idag o va är detta!!

Permalänk
Avstängd

Fick mail idag o va är detta!!

Dear PayPal Member,

This email confirms that you have paid LWPELECTRONICS (sales@lwpelectronics.com) $474.99 USD using PayPal.

This credit card transaction will appear on your bill as "PAYPAL LWPELECTRONICS*".

--------------------------------------------------------------------------------
PayPal Shopping Cart Contents

Item Name: BRAND NEW NOKIA 8800 CELL PHONE
Quantity: 1

Total: $474.99 USD

Cart Subtotal: $454.99 USD
Shipping Charge: $20.00 USD
Cart Total: $474.99 USD

--------------------------------------------------------------------------------
Shipping Information

Shipping Info: Bill Chang
202 N Magnolia Dr.
Saco, ME 04072
United States

Address Status: Unconfirmed

--------------------------------------------------------------------------------
If you haven't authorized this charge, click the link below to cancel the payment and get a full refund.
Dispute Transaction

--------------------------------------------------------------------------------

Thank you for using PayPal!
The PayPal Team
Please do not reply to this e-mail. Mail sent to this address cannot be answered. For assistance, log in to your PayPal account and choose the "Help" link in the footer of any page.

PayPal Email ID PP120

Fick detta medelande på min mail idag o jag bara skakar på huvet .Va är detta?? Ett bluff mail eller, jag har inte ens ett kreditkort så jag känner mig ganska lugn.Addressen är inte ens med. Men ändå. Medelandet va skickat från denna mail address: paypal.com service@paypal.com. Nån fler som råkat ut för detta

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Inaktiv

Skulle tippa på att det är bluff.

Permalänk
Medlem

Högst sannolikt är det så att länkarna går till en sida som ser ut som Paypal, men bara finns till för att sno inloggningsuppgifter till Paypal-konton.

Vilken adress ett brev är skickat från är lika enkelt att förfalska som att skriva under ett vykort med "Pelle" om man egentligen heter "Lasse".

Edit: Just det där brevet du fick har cirkulerat minst sedan 2006...

Permalänk
Hedersmedlem

Om du aktiverar visning av "full headers" eller liknande kan du troligen se att det inte alls är skickat från paypal.com.

Permalänk
Avstängd

jag har inte alls våga klicka på det, just för det många nu säger att man kan bli lurad att skriva in eventuella uppgifter ,jag är rätt vaken på den biten så jag klickar inte i onödan om ni förstår:

--------------------------------------------------------------------------------
If you haven't authorized this charge, click the link below to cancel the payment and get a full refund.
Dispute Transaction

--------------------------------------------------------------------------------

denna länk text är en klick länk som jag inte alls klickat på så dom kan som inte blåsa mig på uppgifter. men jag ville i allfall fråga innan jag gör nått

som alla vet så har minhembio/prisjakt råkat ut för ett dator intrång. där koder i just forumet samt prisjakt.se har blivit stulna så jag undrar mest bara för det , kan det vara nått pucko som tagit mim mail o använt det för att handla på.

edit: http://www.askdavetaylor.com/how_do_i_dispute_a_false_charge_... fick detta på minhembio.com

verkar vara ett bluffmail som sagt . bra nu känner man sig lite lugnare i allafall

tack för er som svarat

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

klicka på länken så ser du vart du hamnar.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Högerklicka på länken och välj "Copy Link Location" (motsvarande på svenska är väl kopiera länk adress typ??) och klistra in i notepad. Så slipper du klicka på länken.

Permalänk
Medlem

Garanterat falskt, brevet börjar med "Dear PayPal Member" vilket ett riktigt brev inte gör. Skulle brevet varit äkta hade de använt ditt namn som finns registrerat hos dem, tex "Dear Andreas Eriksson".

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem

Logga in på ditt Paypal konto genom den riktiga sidan www.paypal.com

Där kan du se dina verkliga transaktioner, finns inte den där med så är det någon spammare som försöker med phising.

Permalänk
Avstängd

denna länk gav mig svaret ,men en en gång tack för att jag fick tjöta av mig hehe

http://www.askdavetaylor.com/how_do..._on_paypal.html

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.