Plus för Logitechs kundtjänst

Permalänk

Plus för Logitechs kundtjänst

Ville bara ge Logitech ett plus i kanten för att de var vänliga att ge mig en ny mottagare till min MX1100 som jag hade sönder själv.

Var i kontakt med deras support som efter några samtal ordnade mig en ny mottagare, trots att jag hade sönder den själv.

Det är inte många företag som gör sånt här gratis. Så en eloge till dem!

(kanske lite onödig tråd men bra att veta om man själv råkar ut för det)

(se tidigare tråd, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...)

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk

Måste bara hålla med om Logitechs support, den är helt underbar. "Gummilagret" som finns på ena skalet till logitech g9 började lossna för mig så jag skickade in ett mail angående det. Fick snabbt svar där de bad mig fota min g9 bredvid en liten text. Efter det så skickade dem ett nytt skal med expressmail så jag hade det i dörren efter bara en dag.

Permalänk
Medlem

Håller faktiskt med. Jag hade slarvat bort AC adaptern till min Ratt jag ringde till dom för att beställa en ny. Dom frågade bara efter min adress och sen kom det en gratis efter ca 1v.

Suverän support

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Tror ni man får en ny Logitech G5 då? Den unpluggas då och då (asså inte från usb:n) utan den bara slutar fungera sen fungerar den igen så håller den på så ibland...

Permalänk
Medlem

Håller med, Logitechs kundtjänst är något för andra företag att eftersträva!
Var i kontakt med dom för någon vecka sen eftersom mina glides på min G7 var totalt utslitna, efter 2 dagar fick jag helt nya :)!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Indeed, dom är trevliga dom där Schweizarna. Minns när jag hade pajjat min MX500, drog ett mail och 3 dagar senare kom en låda där dom bad mig skicka iväg min trasiga mus med USB sladden avklippt samt en ny MX500. Likså vart mina "Skatez" sletna, de skickade nya inom en vecka.

Allmänt trevlig säljare har de också, många söta norskor.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Logitech låter riktigt bra! Har själv deras produkter och med denna info kännerm an sig mer trygg

Permalänk

Trevligt att höra att fler är nöjda med deras support.

Har köpt Logitech sedan första datorn, vilket är många år sedan nu. Har alltid gillat deras möss och tangentbord bäst.

Dock ska man väl inte säga kvalitén på deras Logitech UltraX tangentbord är bäst, har haft 3 st som knapparna lossnat på, men jag har köpt nytt varje gång för att det varit det skönast jag haft. Nu har jag dock köpt ett annat Logitech tangentbord så får se hur länge det håller

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Är bara Logitech som kan tillverka riktiga möss denna gedigna support motiverar iaf. till en del det högre priserna, men ska man ha det bästa så

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Är det gratis att ringa till deras support?

Permalänk
Avstängd

Jo Logitech är duktiga med support, för ca: 8år sen pajja min joystick och jag mejlade angående detta..
Dagen efter fick jag svar att kolla om det fanns någon återförsäljare i närheten och skicka in deras namn och telefon nummer, det gjorde det och dom bad mig lämna in den där och skulle få med mig en hem om dom hade någon inne.

Det var en tillverknings fel, joystiken hade en "damask" längst ner på spaken som gav rätt motstånd och detta hade spruckit en kvartsvarv och styrningen var inte så trevlig då.

Hur som helst så fick jag ett nytt med mig hem, dock version 2 av modellen utan damasken.. fast jag vet inte med säkerhet då jag öppna aldrig kartongen :rolleyes:.. hade ingen game/midi port på moderkortet då ljudkortet sluta fungera

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskingevär
Är det gratis att ringa till deras support?

08- nummer

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle ha tagit kontakt med Logitech när ens möss pajjade. Har väl brännt av en 15 (om inte mer, helt stört) möss på några år nu. Tre G5:or gick på torsk på exakt samma sätt. Det vill säga, de dog helt randomly för att sedan vakna upp 10s senare.

Nåväl, är man lat så är man.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Logitech har väl 3 års garanti också så? Kanske inte på allt, men mitt billiga Ultra-X var 3 år..

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

3 resp 5 år beroende på sak, de har skickat ut både möss, glidkuddar och sådant till mig utan bekymmer väldigt snabbt. Logitech äger på support.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Kul att så många har fått bra support, jag har dock inte fått ens i närheten av så bra behandling.

Jag råkade paja mottagaren till min MX Air. Efter ett samtal till supporten va det slutgiltiga svaret "Ring om en månad så kanske vi har en i lager åt dig som vi kan skicka."

Jag var måttligt road med en obrukbar mus för 1400:-.

Tio dagar senare kommer ett mail där dom ändrat statusen på mitt problem till "löst" eftersom jag inte hört av mig, en månad någon?

Ringde iallafall ytterligare en gång till supporten med ungefär samma resultat.

"Allt handlar om pengar, logitech har inte råd att tillverka separata mottagare. Om du har en vän i USA kan han beställa en och sedan skicka den till dig. Alternativt att vi kan ge dig 50% rabatt på en ny mus, 800:-+frakt."

Grym rabatt när en ny mus kostar 745:-+frakt som billigast på prisjakt.

Summa summarum verkar dom vilja att jag ska ringa då och då och kolla om dom kanske kan ha en usb-dongel i lager, men jag skulle inte hoppas på något.

Riktigt jävla dålig stil av supporten. Det här måste vara ett mycket vanlig problem, att man tappar bort / har sönder mottagaren och att dom inte ens verkar lyfta lillfingret för att lösa mitt problem är ju halvt ofattbart i mina ögon.

Vid frågan om jag kunde häva köpet eftersom jag har en obrukbar mus fick jag svaret: Nej det är ju du som har haft sönder den.

OffTopic: Har någon en mottagare till mX Air ni vill sälja?

Permalänk
Medlem

Tycker iofs det verkar ganska orimligt att Logitech ska skicka ut mottagare till alla som råkar ha sönder dom och att du inte kunde häva köpet måste väl ha varit ganska uppenbart? Snarare bevis på bra service att dom erbjuder att skicka ut en om dom skulle få in en i lager, det bör dom inte på något sätt vara skyldiga att göra om du själv har haft sönder mottagaren.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Tycker iofs det verkar ganska orimligt att Logitech ska skicka ut mottagare till alla som råkar ha sönder dom och att du inte kunde häva köpet måste väl ha varit ganska uppenbart? Snarare bevis på bra service att dom erbjuder att skicka ut en om dom skulle få in en i lager, det bör dom inte på något sätt vara skyldiga att göra om du själv har haft sönder mottagaren.

Jag har inte på något vis krävt att dom ska skicka en mottagare gratis, jag betalar gärna om dom nu kunde fixa en åt mig. Men det kan dom tydligen inte.

Om man tappar bort nyckeln till bilen, ska man behöva köpa en ny bil då?

Permalänk
Medlem

Om nyckeln kostade lika mycket procentuellt sett relaterat till bilen, som mottagaren gör i relation till musen, så hade det varit en någorlunda relevant liknelse.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har på senare tid råkat ut för liknande sak som Graniz. Det tog 6-7 mail fram och tillbaka innan de stod för den utlovade garantin (som fanns tydligt utskriven på deras sida).

Kanske även Logitech börjar känna av den sviktande världsekonomin och försöker slippa åtaganden om det går. De flesta orkar nog normalt sett inte skriva långa brev på engelska 6-7 gånger för att få en mus lagad eller utbytt enligt garantin.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Om nyckeln kostade lika mycket procentuellt sett relaterat till bilen, som mottagaren gör i relation till musen, så hade det varit en någorlunda relevant liknelse.

Spelar det någon som roll om jag har som avsikt att betala för mig?

Sen undrar jag lite vad du försöker säga egentligen. Tycker inte du jag är berättigad till en mottagare eller vad? Tom killen i supporten jag snackade med idag bad om ursäkt och sa att han också skulle ha varit mycket frustrerad om han hade hamnat i samma situation, och det hade nog du också varit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Graniz
Spelar det någon som roll om jag har som avsikt att betala för mig?

Sen undrar jag lite vad du försöker säga egentligen. Tycker inte du jag är berättigad till en mottagare eller vad? Tom killen i supporten jag snackade med idag bad om ursäkt och sa att han också skulle ha varit mycket frustrerad om han hade hamnat i samma situation, och det hade nog du också varit.

Framgick väl iofs inte i ditt första inlägg att du hade erbjudit dig att betala för den, bara att dom hade erbjudit att sälja en helt ny mus för 800 spänn. Försöker bara få fram om dom har nån skyldighet att ersätta något du har förstört själv, eller om dom ska ha reservdelar. Är det som Multiman säger, att dom faktiskt har garanti för det du råkade ur för, så stå på dig och begär en helt ny mus om dom inte kan få fram bara mottagaren, och givetvis inte för några 800 spänn.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med om att Logitech har bra kundtjänst.

Har varit med om att 2 av mina satelithögtalare (z5500) gått sönder och ett samtal till kundtjänst gjorde att jag fick två nya 3 dagar senare utan någon som helst kostnad för mig.

STORT plus till Logitech

Visa signatur

...dä ä moderbordet som int liirar me simmarna...

Permalänk

Graniz: Jo det stämmer, samma sak gällde för mig. Fick ringa flera omgångar för att få en mottagare, men till slut fick jag en, efter kanske 4 ggr jag ringt under 2-3 mån. Dock så eftersom jag hade sönder den själv så är jag väldigt nöjd över att de skickade mig en gratis. Ligg på, så får du en till slut..

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Graniz
Kul att så många har fått bra support, jag har dock inte fått ens i närheten av så bra behandling.

Jag råkade paja mottagaren till min MX Air. Efter ett samtal till supporten va det slutgiltiga svaret "Ring om en månad så kanske vi har en i lager åt dig som vi kan skicka."

Jag var måttligt road med en obrukbar mus för 1400:-.

Tio dagar senare kommer ett mail där dom ändrat statusen på mitt problem till "löst" eftersom jag inte hört av mig, en månad någon?

Ringde iallafall ytterligare en gång till supporten med ungefär samma resultat.

"Allt handlar om pengar, logitech har inte råd att tillverka separata mottagare. Om du har en vän i USA kan han beställa en och sedan skicka den till dig. Alternativt att vi kan ge dig 50% rabatt på en ny mus, 800:-+frakt."

Grym rabatt när en ny mus kostar 745:-+frakt som billigast på prisjakt.

Summa summarum verkar dom vilja att jag ska ringa då och då och kolla om dom kanske kan ha en usb-dongel i lager, men jag skulle inte hoppas på något.

Riktigt jävla dålig stil av supporten. Det här måste vara ett mycket vanlig problem, att man tappar bort / har sönder mottagaren och att dom inte ens verkar lyfta lillfingret för att lösa mitt problem är ju halvt ofattbart i mina ögon.

Vid frågan om jag kunde häva köpet eftersom jag har en obrukbar mus fick jag svaret: Nej det är ju du som har haft sönder den.

OffTopic: Har någon en mottagare till mX Air ni vill sälja?

När du lyckats förstöra din mottagare, så går det inte på garantin, så när dom ändå säger att dom kan skicka en när det dyker i listorna så är det väldigt hyggligt av dom, särskilt när dom inte ens tar betalt för det.
Så läs vad garantin omfattar innan du köper en produkt så vet du lite bättre vad som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apilas
När du lyckats förstöra din mottagare, så går det inte på garantin, så när dom ändå säger att dom kan skicka en när det dyker i listorna så är det väldigt hyggligt av dom, särskilt när dom inte ens tar betalt för det.
Så läs vad garantin omfattar innan du köper en produkt så vet du lite bättre vad som gäller.

Jag bryr mig inte om garantin, förstår att eftersom jag har haft sönder mottagaren kommer inte den på tal. Men det är ju otroligt löjligt om man inte ens ska kunna köpa en ersättningsvara.

Ska min dyra produkt vara för evigt obrukbar bara för att någon råkade förstöra usb-mottagaren?

Ni som nu tycker att jag är jättedum och orättvis i mina anklaganden, hur står ni er till att i exempelvis USA så finns möjligheten att köpa nya mottagare, men inte i Sverige?

Tänk va lätt allt hade varit om Logitech tillverkat musen så att den fungerade med Bluetooth.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johanjohnson
Kan bara hålla med om att Logitech har bra kundtjänst.

Har varit med om att 2 av mina satelithögtalare (z5500) gått sönder och ett samtal till kundtjänst gjorde att jag fick två nya 3 dagar senare utan någon som helst kostnad för mig.

STORT plus till Logitech

Hade exakt samma system, men jag hade problem med brummande ljud från subwoofern, ringde in till supporten o han tyckte vi skulle börja med att byta ut kontrollenheten, visst tänkte jag o trodde jag skulle behöva skicka tillbaks den ja hade. han skickade ut en ny kontrollenhet utan vidare och behövde inte ha tebax den gamla. Nu löste inte detta problemet för mig o jag hävde köpet av högtalarna istället då jag fick hela paketet utbytt en gång efter det utan resultat.

Men ändå, logitech har bästa supporten jag varit i kontakt med.

Permalänk
Medlem

Vem ska stå för portot om man ska skicka in något till Logitech Tyskland?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av direktiv
Vem ska stå för portot om man ska skicka in något till Logitech Tyskland?

Generellt brukar man få stå för portot dit oavett tillverkare.

När det gäller Logitech brukar de nöja sig med en
avklippt kontakt eller dylikt i retur.

Permalänk
Medlem

Hittar inte email adressen till deras support här i sverige, någon som kan ge mig den eller är ringa det enda som fungerar?

Visa signatur

Citera för svar.