Max Payne - Ren njutning!

Permalänk
Medlem

Max Payne - Ren njutning!

Tjena!

Idag så dammade jag av lite gamla lir. Installerade Max Payne igen, kommer ihåg att jag verkligen älskade det när det kom ut. Risken man tar när man testar gamla spel är att man blir grymt besviken, att det inte var alls lika bra som man kom ihåg det. Men fan Max Payne är lika bra än! Maxade grafiken och kör 1680 x 1050 på min 22" wide. Det ser riktigt bra ut!

Fortfarande lika skoj att leka med "Bullet time" och hoppa ut från ett hörn och mata med dual Barettas

Så, någon mer som diggar Max Payne? Så fort 1:an är avklarad så blir det 2:an

/Michael

Permalänk
Medlem

Oja, Max Payne-spelen är ju underbara, riktigt skön atmosfär.
Tråkigt att dom är så korta bara.

Permalänk
Medlem

Spelade igenom tvåan under julledigheten Riktigt mysigt. Jag blev minst sagt förvånad över hur bra grafik det var.

Han slänger ju så sexigt med skinnjackan i tvåan.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Spelade igenom tvåan under julledigheten Riktigt mysigt. Jag blev minst sagt förvånad över hur bra grafik det var.

Han slänger ju så sexigt med skinnjackan i tvåan.

Haha just det där med att skinjackan rörde sig när man gick blev jag grymt imponerad av, i 1:an alltså. Good old times

Permalänk
Inaktiv

Max payne 2 är ett av de bästa spelen jag lirat...

Permalänk
Medlem

grymma spel.. gjorda med extrem själ

Permalänk
Medlem

Letade efter skivorna för nån vecka sedan & tänkte testa ettan & tvåan, men kunde inte hitta skiten :/ vad jag kommer i håg så fungerade inte ettan på vista x64 i början, men det kanske är ändrat nu? Får leta vidare i helgen, jag har ett område med nyare, eller spelbara spel, sen en låda med de tråkigare... dock ligger inte max payne i nån av dom :/

Permalänk
Medlem

Max Payne = Max Game...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Max Payne....grym klassiker.

Jag installerade deus ex ( första ) i helgen. Skön nostalgikänsla trots hemsk grafik.

Permalänk
Medlem

tyvärr så verkar inte widescreen läge fungera i max payne 1

Permalänk
Medlem

Att dom inte gör en 3a, skulle kunna betala mycket för en längre story!

Har köpt Max Payne serien 2 ggr, skivor och Steam, lätt värt det!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Max Payne, ettan funkar i Windows Vista Ultimate (x86)?

//Z

Permalänk
Medlem

om jag minns rätt så har spelet texturer som mäter sig med dagens spel hur lätt som helst

riktiga kanonlir båda två gameplay mässigt

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic
Max Payne....grym klassiker.

Jag installerade deus ex ( första ) i helgen. Skön nostalgikänsla trots hemsk grafik.

Finns väl en fix för ATI ägare

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Max Payne är så sinnesjukt bra. Kommer ihåg när man satt och nötte det varje kväll, spelade om banor för att göra det coolaste liksom. Sjukt bra optimerade spel med tanke på att jag spelade det maxxat på min gamla p4:a med GeForce FX5600 utan något lagg alls.

Visa signatur

Gigabyte GA-X48-DS5, Intel e8500 @ 3.16, Adata 2x2gb, Powercolor HD4870 512mbit + ett random ljudkort och Vista Ultimate 64bit

Permalänk

Mas Payne is the shit!

Var på lan strax efter att ettan släppts, hade säkert spelat ut det 3-4gr innan lanet, men väl på lanet när alla andra sitter och spelar mot varandra i diverse spel så sitter man själv och nöter Max Payne som en galning <3

Visa signatur

[GA-EP35-DS4] [Q6600 2.4GHz] [4096MB] [GeForce GTX 260 896MB] [WD740ADFD 74GB] [Xilence 600W ] [SB 500GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamearN
Max Payne är så sinnesjukt bra. Kommer ihåg när man satt och nötte det varje kväll, spelade om banor för att göra det coolaste liksom. Sjukt bra optimerade spel med tanke på att jag spelade det maxxat på min gamla p4:a med GeForce FX5600 utan något lagg alls.

Ehmm den där hårdvaran fanns inte ens när Max payne kom, så det e inte så konstigt att det flöt bra på den, å var ju spelet "gammalt". Vet att ja spelade det på en p3:a.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Så sjukt bra Noir story i båda spelen! Berättaren tar fram historien riiiiktigt bra. Jag har inte ens vågat titta på filmen för det kommer vara en sådan fruktansvärd besvikelse.

Skall fasen dra igenom spelen en gång till, blev sugen som fasen nu!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Ehmm den där hårdvaran fanns inte ens när Max payne kom, så det e inte så konstigt att det flöt bra på den, å var ju spelet "gammalt". Vet att ja spelade det på en p3:a.

Hehe kommer ihåg när jag lirade Black & White, Operation Flashpoint och Max Payne på min PII 266 MHz, 64 MB RAM och 16 MB Voodo 2 Banshee. Gick lite segt men funkade faktiskt. Tog väl en halvminut att få upp kikarsiktet i OF men det kunde man leva med på den tiden.

Det var typ då jag insåg att jag behövde en ny dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Finns väl en fix för ATI ägare

Ja, med uppdatering och inställd på 32bit färg är det faktiskt rätt ok.

Permalänk
Hedersmedlem

Max Payne är bäst

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Helt underbart! en riktig fröjd för ögat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
tyvärr så verkar inte widescreen läge fungera i max payne 1

Jag kör widescreen, 1680x1050. Dock patchade jag det innan (v1.05) så jag vet inte hur det är utan patch...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zithos
Någon som vet om Max Payne, ettan funkar i Windows Vista Ultimate (x86)?

//Z

funkar för mig iaf om jag inte minns fel

Permalänk
Medlem

Soft, tack for svaret. Ska nog fixa fram spelet och lira ut det

Permalänk
Medlem

Det funkar men behövde köra en ljudfix för att få ljud.

finns på sida 2 i denna tråd..

http://forums.3drealms.com/vb/showthread.php?t=27985&page=2

Permalänk
Medlem

Total Overdose är ju ett spel i den typen...Ganska coolt för oss som gillar spel som Max Payne....

http://www.youtube.com/watch?v=3R63FVOycYM

Permalänk

Quake 1 ser fan helt ok ut i maxxade upplösningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Total Overdose är ju ett spel i den typen...Ganska coolt för oss som gillar spel som Max Payne....

http://www.youtube.com/watch?v=3R63FVOycYM

Bara för att man kan hoppa i slowmotion betyder ju inte det att det är som max payne. tycker spelet var ohyggligt dåligt och konsoligt.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Bara för att man kan hoppa i slowmotion betyder ju inte det att det är som max payne. tycker spelet var ohyggligt dåligt och konsoligt.

samma här :/