Permalänk
Melding Plague

Silverstone Raven

Silverstone är känt för exklusiva, om än klassiska chassin av aluminium. Den nya modellen Raven är dock någonting helt nytt. SweClockers testar och har resultaten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är det bara jag som tycker det är lite transformers känsla i designen?

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Hm, inget i min smak, men det verkar väl ok.
Förväntade mig mer av Silverstone dock...

Permalänk
Medlem

Jag gillade designen faktiskt. Någon som jag iaf skulle tycka se snyggt ut att stå framme, till skillnad från antec 900.

Permalänk
Medlem

Och folk som klagade på att CM Storm Sniper var fult, ser ju som sagt ut som en Transformers-chassi. Personligen anser jag att Dell XPS 730x är det snyggaste chassit:
http://pics.computerbase.de/2/3/8/4/1/1.jpg
Om man gillar lite annorlunda design-chassin. Men det här vete fan...
Eller vänta, nej tack.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Snarare en gimmick med utförandet på insidan än något funktionellt, dock ser det ut som man kan bygga en relativt tyst maskin med rätta metoder.

Tycker att saker och ting verkar onödigt komplicerade.

Permalänk
Avstängd

Jo dell XPS 730x ser faktiskt jävligt snyggt ut.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

Shit vad fult!

Ser ut som ett plastigt star trek-skepp

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kroolz
Jo dell XPS 730x ser faktiskt jävligt snyggt ut.

Är faktiskt inne på att beställa en XPS 730x, synd bara att lägsta priset ligger på 36.690 Har aldrig riktigt gillat märkesdatorer, och speciellt inte Dell då min förra Dimension krånglade nåt oerhört och gick i stupet till slut, fast det är ju andra sidan en bra PC man får. Något overkill kanske, men vafan

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

nej usch släng skiten det ska vara stilrent. sen så var det lite nytt ja.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

Har en Silverstone chassi, men är inte 100% nöjd med den, är konstiga lösningar i den och en 12cm fläkt som man inte kan byta ut om man inte tar bort popnitar...

Men designen på den här såg riktigt ful ut, men att moderkortet pekar uppåt såg intressant ut. kanske något de skulle bygga vidare på, men även ha en snyggare utsida

Visa signatur

Har en dator... så vet va jag snacka om vet du.

Permalänk
Medlem

Hahaha ja det ser ut som Optimus Prime´s livmoder. Men riktigt bra artikel.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem

Bara väntar på rapporter från USA där folk satt sig i chassit och försökt flyga ut genom fönstret. De är väl de enda som de skulle lyckas lura att det är ett flygplan och inget datorchassi. Fail.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Tycker det var bland de snyggaste chassin jag sett =P

Permalänk

Plastigt stort och fult.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

själv tycker jag att detta chassit var riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Helt okej chassi, men skulle vilja se mer metall och kanske inte lika mycket "utbyggnader".

Vridningen på moderkortet verkar grymt intressant, dels för värmen, om nu skillnaden blir så stor (tror inte det men ändå), men för att det är enkelt byta kontakter, är ett helvete börja krångla med bildkablar och sånt när man ska in bakom skirvbordet för att göra något litet man inte orkar släpa ut chassit för.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Inget som är värt att kallas Silverstone när det gäller kvalite eller utseende... Förväntade mig mer av ett chassi för 2000kr

Insidan såg dock intressant ut, om än komplicerad

Permalänk
Medlem

Två lök för det här? Nej du.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara helt ok, hade lätt köpt det om det kostade hälften så mycket.

Permalänk
Hedersmedlem

Moderkortet vridet som på denna lär vi se fler av kan jag gissa. Kan dock inte påstå att denna låda som helhet är den bästa. Bra i alla fall att någon vågar tänka lite nytt.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Hade denna plastorgie varit av aluminium hade det helt klart varit intressant.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Ser ut som någonting jag hade haft i sönder efter några timmar. Tyckte inte om denna asså.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk

Till skillnad från coolingen sniper var detta chassit snyggare. Verkar ha en del finesser, gillar den lodräta lutningen på moderkortet, verkar finnas potential till bra kylningsmöjligheter. Men ett chassi ska vara stilrent och stabilt, ingen plast!! De kraven verkar inte Raven uppfylla..

Permalänk
Medlem

Hahhaha, HAHAHHA, ahhahahah, patetiskt.

Plast, pyttepytteutbud av tillbehör, extremt hemsk design. Ja man kan likagärna skriva Alienware över hela skiten.

Köpte själv ett Lian Li chassie i samma prisklass och det enda negativa med den är fötterna som säljs med i EU, och att skruvlådan jag fick med inte var stor nog åt alla skruvar jag fick med. Ungefär tio ggr mer än vad man får med raven, plus verktyg för att montera distanser som inte heller följde med raven.

Nej åt det håll silverstone drar tillhör inte Lian Li som konkurrant, dock så finns det ju ett par hemska chassin från Lian Li's sida på senaste tiden med. Men inget så plastigt och fult .. jo lika fult men dem har iaf inte snålat på sina fula chassien.

Urk vart går chassiemarknaden egentligen! Jag tar nog och samlar på mig ett par A71 och V2100 chassien för framtida bruk. När det kommer till att bygga ny dator senare finns det väl bara sådana där fula icke stilrena chassien kvar på marknaden.

Permalänk
Medlem

Den var fanimej riktigt jävla snygg! Om jag hade råd skulle jag inte tveka.

Edit: Herregud det var fanimej riktigt jävla många småfel på denna, man kan INTE använda dvi-vga adapter?! VAD I HELVETET?!

Nej tack. =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Den var fanimej riktigt jävla snygg! Om jag hade råd skulle jag inte tveka.

Edit: Herregud det var fanimej riktigt jävla många småfel på denna, man kan INTE använda dvi-vga adapter?! VAD I HELVETET?!

Nej tack. =/

Vem använder DVI-VGA adapter? + dom menar förmodligen att toppen inte går på när man har adaptern ikopplad?

Tyckte att chassitet var ett riktigt kreativt verk, rätt så snyggt däremot så är det lite väl mycket plast.

Det kan ju vara värt de extra kronorna för den fina vinklingen på moderkortet. Mycket bra!

Permalänk
Medlem

Kul att se att det kommer lite nya fräscha idéer istället för samma referenschassi med varierande skal. Hurra för innovation och nytänkande!

Permalänk

"Observera att det inte är möjligt att använda DVI-till-VGA-adaptrar." Vilken 'major fail', Hur många av oss sitter inte på en sån? ok inte så många kanske då många har uppgraderat sina skärmar till widescreen TFT, men vi som sitter med DVI-till-HDMI då? Tänker dom inte på oss? Inte för jag ville ha chassit men det där var ingen smart idé. och ett midi tower som väger mer än ett fulltower i stål, och lika dyrt som ett som är i aluminium...det tänker jag inte ens kommentera. *end of whine-transmission*

Permalänk
Medlem

nästan lite småäckligt.
tackar vet jag lian li.

Visa signatur

smash?