BlizzCon 09 bekräftat!

Permalänk

BlizzCon 09 bekräftat!

Citat:

BLIZZCON® 2009 ANNOUNCED

Blizzard Entertainment® gaming celebration to return to Anaheim Convention Center on
August 21-22

PARIS, France -- February 17, 2009 -- Blizzard Entertainment, Inc. today announced plans for its fourth BlizzCon® gaming convention, to be held at the Anaheim Convention Center in Anaheim, California on Friday, August 21 and Saturday, August 22. BlizzCon is a celebration of the global player communities surrounding Blizzard Entertainment®’s Warcraft®, StarCraft®, and Diablo® universes. In response to the festival’s increasing popularity, this year’s event has been expanded from three convention halls to four.

“We’ve been amazed by the incredible response to each of our previous BlizzCon events,” said Mike Morhaime, CEO and cofounder of Blizzard Entertainment. “We’re pleased to be bringing the convention back to Anaheim this year, and we look forward to this new opportunity to meet Blizzard gamers from around the world.”

BlizzCon will offer a wide variety of activities throughout the two-day event. In addition to serving as a gathering place for Blizzard Entertainment gaming communities, attendees will be able to enjoy:

• Hands-on play time with upcoming Blizzard Entertainment games
• Discussion panels with Blizzard Entertainment developers
• Competitive and casual tournaments for players to showcase their talents
• Community contests with great prizes
• Commemorative merchandise based on Blizzard Entertainment’s game universes
• A silent auction
• More exciting activities and attractions to be announced
Further details, including ticket availability and pricing, will be announced on the official BlizzCon website, http://www.blizzcon.com, as the event draws closer.

To keep pace with the continued growth of World of Warcraft as well as development on other Blizzard Entertainment games, the company is currently hiring for numerous open positions. More information on available career opportunities can be found at http://eu.blizzard.com/en/jobs/.

Källa: Incgamers

Jag ser fram emot det här. Har vi tur får vi kanske se en skymt av deras unannounced next-gen mmo, Jeffrey Kaplan som tidigare jobbade i WoW teamet bytte ju just position för att arbeta med just det

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

Tydligen så ska Blizzard börja släppa ett spel per år vilket känns lite negativt med tanke på att de är kända för kvalitet före kvantitet. Hoppas att de inte börjar bli som EA bara.

http://www.gamezine.co.uk/news/formats/pc/blizzard-big-title-...

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Tydligen så ska Blizzard börja släppa ett spel per år vilket känns lite negativt med tanke på att de är kända för kvalitet före kvantitet. Hoppas att de inte börjar bli som EA bara.

http://www.gamezine.co.uk/news/formats/pc/blizzard-big-title-...

Men det kan också betyda att de tex släpper ett spel 2009, ett spel 2010 och ett spel 2011, och alla spelen är från olika "serier". Alltså (I detta fallet) skulle det betyda att de har 3 år på sig på ett spel.

Permalänk

Hoppas att de avslöjar release-datumet för Diablo III. Hoppas ännu mer att det kommer inom kort efter det.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Tydligen så ska Blizzard börja släppa ett spel per år vilket känns lite negativt med tanke på att de är kända för kvalitet före kvantitet. Hoppas att de inte börjar bli som EA bara.

http://www.gamezine.co.uk/news/formats/pc/blizzard-big-title-...

Hehe, EA släpper vad... 50tal spel per år?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hehe, EA släpper vad... 50tal spel per år?

Fast nu är det inte EA som gör spelen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Fast nu är det inte EA som gör spelen.

Nån jämförde Blizzard (1 spel per år) med EA.. så det är därför han skrev sådär om du hade läst tidigare i tråden.

Blir det så att det är ett spel per år så gissar jag på Starcraft 2009 och D3 2010... dock önskar jag tvärtom.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Dit ska man kanske =DD

Permalänk
Medlem

Blizzard skulle väll släppa en ny WoW expansion varje år också men se hur det gick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Nån jämförde Blizzard (1 spel per år) med EA.. så det är därför han skrev sådär om du hade läst tidigare i tråden.

Eftersom det inte är EA som gör spelen, utan andra speltillverkare som EA slänger sitt varumärke på, så är det inte en särskilt bra jämföring.
Sen släpper "EA" dessutom mer än ett spel per år.
Jag har läst hela tråden.

Själv hoppas jag på att Blizzard släpper MER än ett spel per år. De har alltid gjort bra spel så jag tvivlar inte på att deras nästa blir bra de med. Sedan får de gärna skaffa mer personal så det går snabbare för dom.
Sen, som någon annan nämnde, tror jag inte att de bara spenderar några månader eller ett år på ett spel om de börjar producera mer. De kanske påbörjar ett spel 2010, släpper det 2013. Ett annat påbörjas 2011 och släpps 2014. Det har gett dom 3 år på vardera spel och kan kan finjustera så mycket de vill.

Permalänk
Avstängd

Hoppas de spenderar sjukt mycke tid på deras spel, hellre väntar jag på ett bra spel än spelar T ex Wrath of the lich king som man märker tydligt att det blev väldigt stressad, vilket också gör de väldigt mycke sämre än de 2 föregångarna.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att det ska ta den tid det behöver men Blizzard överdriver endå lite när dem säger sina datum för när spelet ska släppas.
Säger dem sommarn nått år exempelvis så kommer det 1 eller 2 år senare.
Istället för att säga att spelet ska släppas så vänta tills det är klart innan dem säger nått datum.

Har ingenting emot Blizzard annars och ja dem gör helt underbara spel det kan man lungt säga men som sagt WOTLK vart deras första skitspel xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz

Har ingenting emot Blizzard annars och ja dem gör helt underbara spel det kan man lungt säga men som sagt WOTLK vart deras första skitspel xD

Skit och skit, är ju 11 miljoner som spelar det.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

11 miljoner p12or xD

Permalänk
Entusiast

Schemat är släppt! För oss som beställt Blizzcon 09 PPV'n. Som ni förövrigt kan göra på http://blizzcon.rayv.com/ ni som inte gjort det än/känt till det.

Bara 2 dagar kvar

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jobbigt när vissa grejjer krockar tidsmässigt, se hur många olika streams det blir. Men ojoj vad det blir till att handla så man klarar sig dessa två kvällar, det börjar förövrigt kl 19:00 om jag räknat rätt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Jobbigt när vissa grejjer krockar tidsmässigt, se hur många olika streams det blir. Men ojoj vad det blir till att handla så man klarar sig dessa två kvällar, det börjar förövrigt kl 19:00 om jag räknat rätt.

Ja, om vi har räknat rätt så blir det 19:00. Slutar 5 på fredag ifall det stämmer också. Undra om de kommer köra på en gratis stream för att visa en del saker eller om det bara är PPV.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Eftersom det inte är EA som gör spelen, utan andra speltillverkare som EA slänger sitt varumärke på, så är det inte en särskilt bra jämföring.
Sen släpper "EA" dessutom mer än ett spel per år.
Jag har läst hela tråden.

Själv hoppas jag på att Blizzard släpper MER än ett spel per år. De har alltid gjort bra spel så jag tvivlar inte på att deras nästa blir bra de med. Sedan får de gärna skaffa mer personal så det går snabbare för dom.
Sen, som någon annan nämnde, tror jag inte att de bara spenderar några månader eller ett år på ett spel om de börjar producera mer. De kanske påbörjar ett spel 2010, släpper det 2013. Ett annat påbörjas 2011 och släpps 2014. Det har gett dom 3 år på vardera spel och kan kan finjustera så mycket de vill.

3 år är faktisk även om det inte låter som det en ganska tajt tidsplan. Jag skulle tippa på att även expansioner är inräknade på 1 spel/år för att göra arbetsbelastningen mer acceptabel.

SC2 : 2010
D3 : 2011
SC2 exp: 2012
D3 exp: 2013
SC2 exp: 2014
SC2 exp: 2015
Nytt MMO: 2016

Sådär någonting tror jag de har planerat

Permalänk
Medlem

Peo Bond: varför inte
D3 : 2009
SC2 en ras 2010
SC2 en annan ras 2011
SC2 en tredje ras 2012
D2 exp : 2013
SC2 exp : 2004
Nytt MMO : 2015

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Avstängd

Först o främst, inte en chans dom släpper nya raser i SC2. Det hade förstört hela esport aspecten av spelet och det håller dom jävligt hårt om.
Om ni nu inte enbart menar expansionerna med singelplayer delarna.

Du får nog ta och baka in WOW expansion i listorna.
SC2 kommer komma före D3.
WOTLK är Inget spel utan en expansion.
Blizzard kommer inte släppa ett SPEL varje år, det är skitsnack.
Har dom aldrig gjort och kommer aldrig att göra, dom arbetar självständigt utan krav från activision.

Permalänk
Medlem

Sry, menade singelplayer delarna
Vet att SC2 kommer antagligen komma före D3, men jag hade gärna sett det D3 sen SC2

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Avstängd

Tvärtom här
LAckade när dom sa SC2 blev försjutet till första kvartalet 2010 pga battle.net optimiseringar ;/

Men men, bra dom fixar ett rejält battle.net som funkar perfekt.

Permalänk
Avstängd

Lugnt, alla andra förstod att du menade nästa delar i kampanjen dvs Wings of Liberty.......Ev. expansion skulle kanske kunna bestå av Xel Nagas men jag tror inte det. I övrigt så tror jag singleplayer delen kommer att äga all konkurrens men hiten lär inte bli lika stor över nätet. Ex. på motstånd i SP är DOW2s kampanj som blev så hypad och var så bra:P

Annars så tror jag ett spel per år inte är något problem under de första 5-6 åren då de har sjukt med halvfärdigt material.

Permalänk
Avstängd

Det enda värda är starcraft tävlingar...

Sannerligen det bästa strategi spelet. Om det skulle fungera i 1280x1024 skulle jag spela fortfarande.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Ja, om vi har räknat rätt så blir det 19:00. Slutar 5 på fredag ifall det stämmer också. Undra om de kommer köra på en gratis stream för att visa en del saker eller om det bara är PPV.

Det som blir gratis är turneringarna, resten måste du betala för men det är småpotatis. Sen att få se Ozzy live är inte fel, ingen favoritartist men kul endå.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

vadå så det börjar kl 19:00 på Torsdag och håller å nonstop till kl 17:00 på fredag?

Och en sak till. Flera saker i schemat krockar med varann får man som PPV välja vad man ska se?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Börjar 19 fredag och slutar typ 04, samma på lördagen. Jag vet inte hur dom gör med streamen.

Känns som det borde vara flera streams

"This year we're able to provide the DirecTV coverage streaming that includes things like roving reporters, exclusive interviews, coverage of tournaments and _both_ panel stages, all the events and activities on the show floor, etc. Plus you get a Grunty."

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Börjar 19 fredag och slutar typ 04, samma på lördagen. Jag vet inte hur dom gör med streamen.

Känns som det borde vara flera streams

"This year we're able to provide the DirecTV coverage streaming that includes things like roving reporters, exclusive interviews, coverage of tournaments and _both_ panel stages, all the events and activities on the show floor, etc. Plus you get a Grunty."

Det börjar imorn, Torsdag

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Det börjar imorn, Torsdag

Ok, själv tänker jag börja kolla på fredag.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Ok, själv tänker jag börja kolla på fredag.

Juste är mellan 21-22 fick för mig att det var 20-21 :S

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR