Bästa spelen de senaste 5 åren?

Permalänk
Medlem

Bästa spelen de senaste 5 åren?

Tjena!

Vilka är de stora titlarna man inte får missa från de senaste 5 åren? Har inte hängt med vad som har hänt på spelsidan den senaste tiden. Sitter dock på en sprillans ny dator och tänkte börja spela lite igen.

Har kollat igenom spelsidor och satt ihopp en liten lista på vad som ska införskaffas:) några titlar som jag bara inte får missa som inte är med på listan?

left 4 dead
fable 2
F.E.A.R
Mass Effect
Dead Space
Fallout 3

/Mvh

Permalänk
Inaktiv

Du borde nog också köpa Crysis. Ett spel som du inte ska missa. Tror det blev utnämnt till bästa spel 2007.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Crysis är helt ok vet inte om ja skulle kalla det årets bästa spel dock.

Halflife 2 och följande episoder är ett måste, ingen frågan om det!
(För att hänga med i hela storyn, köp HL1 Serien, grymma spel!!)

Permalänk
Medlem

Var uppe en sån här tråd för ett par veckor sen eller nåt. Sök så kan du kanske hitta den.

Permalänk
Medlem

Starwars: Knight Of The Old Republic 2
Black & White 2 - Ytterst underskattat
Farcry
Jade Empire

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Vampire: The Masquerade – Bloodlines

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Half-Life 2 + Eps
Team Fortress 2 bästa MP på länge.

Dessutom vafan, Crysis är nog det mest överskattade spelet under min livstid.
Visst det är otroligt snyggt, kul en stund men optimeringen är ju horribel.

Permalänk

Bioshock
F.E.A.R
Fable 2 (Synd bara att det har en fatal bugg i sig =( )
Rome: Total war (Lätt spelet som jag spelat mest)
Doom III

Permalänk

Var det inte Crysis som bara var ett jippo för att pracka på användare DX10 ?

Permalänk

Oblivion om du gillar rollspel.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem

Command & Conquer 3, om du gillar RTS då.

Permalänk
Medlem

OBLIVION
CRYSIS
COD4
GRID
HALFLIFE 2

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk

COD4, HL2, (BF2) är bra spel. Du har inte missat så jättemycket, eftersom det endast har släppts ett fåtal bra spel till PC de senaste 5 åren.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Psychonauts!

Permalänk
Medlem

HL2 med episoder..
Racedriver Grid
Gears Of war
Call Of Jaurez
Fear 2
Mirrors Edge
Portal
Max Payne 2 (visserligen 5 år 3 månader;) )

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulrapist
Var det inte Crysis som bara var ett jippo för att pracka på användare DX10 ?

Lol! Det kan väll stämma, men det är fortfarande ett grymt spel. Spela det. Finns från 99 kr och det har bra spelbarhet och bra action.

Min egen top five last five PC:

-GRAW2 (endast PC versionen) - har spelats väldigt mycket online! Bra grafik (med rätt gamma), ljud och fysik förutom spelbarheten.

-Splinter Cell: Chaos Theory - stealthfavorit.

-HL2 + CS:S och TF2 - blablabla

-Rainbow Six: Vegas 1&2 - Raven Shield är för gammalt för att platsa.

-Crysis - Frihetskänsla som ersätter GTA för min del.

-Måste klämma in Dirt här också...

Det var spelen som givit MIG mest som är släppta de senaste fem åren. Sedan spelar jag massor som är släppt tidigare.

De man SKA ha spelat är väll en annan sak.

Typ: Crysis, Oblivion, COD4, WOW, GTAIV...

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Avstängd

Skriver en lista på spel du SKA missa

Farcry2 (GTA : Somalia)
RedAlert 3, tyvärr inget mot övriga C&C spel, bara en färgglatt barnspel... fan kan man säga, min 3åriga son klara av en del uppdrag fast han inte spelat någon dator spel tidigare.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl och S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

Man får inte glömma mafia dock släpptes det 2002 men men....

Visa signatur

pff

Permalänk
Inaktiv

Fem år är väl ingenting? Tackar vet jag Fallout 2 från 1998.

Inom de sista fem åren, Thief: Deadly Shadows, bara för att minnas denna sista release i en unik, kortlivad och död genre.

Annars tycker jag nog att sandbox-spelen har tillfört mest de närmaste åren, likväl alla dessa MMORPG, som iof. växer på träd i dessa dagar, men som ger många timmar av spelglädje.

Assassins Creed hade bra potential men som tyvärr föll rätt platt, annars hade jag lovordat det spelet.

Permalänk

STALKER, Mass Effect.

GTA4 är grymt överskattat om du inte VERKLIGEN gillar att åka till plats A, jaga person/bil/båt B och skjuta ihjäl honom så pass mycket att du orkar göra det i tio timmar i streck.

Permalänk
Medlem

STALKER shadow of Chernobyl
Company of heroes, tycker det är fantastiskt mycket bättre än C&C 3
Europa Universalis 3
Call of duty 4 och Bioshock kanske...

Permalänk
Medlem

The Witcher Enhanced Edition plus en hel del som redan nämnts.
Ett tips är dock att köpa "vanilla" The Witcher och sedan ladda ner Enhanced Edition gratis från tex fz.se eller direkt från officiella hemsidan. Den är som sagt gratis om man äger originalet och förbättrar framför allt inventorysystemet som annars kan upplevas som ganska störande.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk

Oblivion + Shivering Isles + massvis av moddar är en klar 1a! Många hundra timmars nöje.

Stalker och Clear Sky är också två riktigt härliga spel som måste upplevas!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrStupid
Psychonauts!

Så fruktansvärt bra spel men jag hade för mig det var äldre än fem år så jag fick göra en Wikipediasökning. Det går nog inte beskriva Psychonauts egentligen, det är så annorlunda från alla andra spel och har dessutom riktigt bra humor. Finns att få tag på billigt genom Steam.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Såg att mänga nämnde STALKER spelen här i slutet, och jag kan inte annat än att hålla med (: Blev rädd när jag inte såg dom i början Med rätt moddar och patchar så är de två väldigt fängslande spel! Glöm inte att läsa på om Tjernobyl och allt som har med det att göra, spelupplevelsen blir något helt annat!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Så fruktansvärt bra spel men jag hade för mig det var äldre än fem år så jag fick göra en Wikipediasökning. Det går nog inte beskriva Psychonauts egentligen, det är så annorlunda från alla andra spel och har dessutom riktigt bra humor. Finns att få tag på billigt genom Steam.

Skönt att någon håller med. Bästa spelupplevelsen jag haft sen Grim Fandango, och det säger inte lite. Synd att spelet är så bortglömt...

Permalänk

Sitter i samma sits, ny dator ska komma med posten om ett par dagar så jag sitter med nerladdningar på en massa spel nu. Skriver egentligen bara i tråden för att lättar kunna följa den.

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R.
Left 4 dead
Fallout 3
Call of duty 4
GRAW 2

Är väl de spel jag spenderat mest tid med.