Warhammer: Dawn of War 2

Permalänk
Medlem

Warhammer: Dawn of War 2

Förhandsboka mitt ex på webhallen å kunde i dag den 19/2 hämta ut de.. skit glad kom jag hem å skulle börja installera de. Men efter jag skrivit in min kod stod de..

"Sorry, but the following items are not availible in this country. Your purchase has been cancelled."

sen står de STEAM i en ruta under texten och kan så klart inte trycka på next för att gå vidare med installationen! Blev skitförbannad å börja svära å ha mig =/ men så slog de mig att på webhallens hemsida står de ju release datum 20/2 dvs i morgon. Kan de va så enkelt att de funkar inte förrens i morgon att installera spelet då de krävs steam för att köra spelet?

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

Men wtf. jag känner med dig.. skulle bli asförbannad. Steamskit Får hoppas att det löser sig till imorgon. Ring webhallen och kolla för säkerhets skull!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det och det var vad de sa på Webhallens kundservice.
Om du kollar och försöker köpa DoW II genom Steam står det att det finns tillgängligt för större delen av världen. Europeiska kunder får vänta till fredag morgon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarigan
Jag hoppas det och det var vad de sa på Webhallens kundservice.
Om du kollar och försöker köpa DoW II genom Steam står det att det finns tillgängligt för större delen av världen. Europeiska kunder får vänta till fredag morgon

Synd att europa alltid prioriteras sist när det gäller releaser...

Finns nog lika många i hela europa som spelar som i nordamerika.

Rätt dumt av webhallen att skicka det en dag innan om man ändå inte kan spela det xD

Permalänk
Medlem

Att dom aldrig lär sig att släppa spel samtidigt över hela världen.

För övrigt så längtar jag som fan till Imorgon (fredag) så man kan köpa det och börja med SP delen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Att dom aldrig lär sig att släppa spel samtidigt över hela världen.

För övrigt så längtar jag som fan till Imorgon (fredag) så man kan köpa det och börja med SP delen.

Hehe, längtar också ^^ Ska bli kul att lira Campaign co-op med en polare som också beställt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Hehe, längtar också ^^ Ska bli kul att lira Campaign co-op med en polare som också beställt

samma här....

jo verkar va så att de inte kommer å funka förrens i morron bitti eller så..

btw.. steam suger.. hatar skiten... =(

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

kl 00:00 fick jag ett mail från webhallen... så jag å min polare testade att installera dawn of war 2 å de gick inget sömn i natt då med andra ord!!

ha de gött...

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

Jag fick också ett mail från Webhallen med förbokningskod. Anger man den istället för den som står på baksidan av manualen eller ?

Permalänk
Medlem

Jaha. här sitter man. utan pengar förns på sönda.

jag som såg framemot och lira detta game online

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

:/

Håller på själv på att installera nu. Det är alltid nåt man hatar när man betalar dyrt för ett lir. I detta fall notisen som kommer pre-install:

'The installation process will be as follows.
1. 3rd party apps will be installed
2. Install Steam Client
3. Create Steam Account and login to Steam
4. Install game
5. Create a Games for Windows LIVE! - account
6. PLAY!
'
Wow,
1. Vilka 3:e-partsapplikationer var?
2. Varför säger Steam att en 2.5gigsenhet är för liten för att installeras på..? 3. Jaja
4. Tack
5. Mwn vafan, jätte-Steam OCH MS LIVE! Tänk så vill jag inte ens spela multiplayer?
6. Tack så jävla mycket

Edit. Aha, spelet installeras i Steamkatalogen och aktiveras via Steam. Man måste även vara inloggad hos Steam för att ha tillgång till ens Steamköpta saker, står det.(Antar att de menar DoW2, då de två verkar dela säng) Måste ha internetanslutning för att spela, är det så? Varför står det 'Internet connection required for activation' på kartongen då; folk kan ju få för sig att activation bara sker en gång?

Edit2. Fick nån slags nyckelringrem att ha runt halsen också. Jaha, tack, tack, ska jag bli pacificerad nu eller? Ska detta ge mig själsfrid? Eller menar ni att jag ska hänga mig i den efter att jag svurit åt steam och MS LIVE i tre timmar??

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
:/

Håller på själv på att installera nu. Det är alltid nåt man hatar när man betalar dyrt för ett lir. I detta fall notisen som kommer pre-install:

'The installation process will be as follows.
1. 3rd party apps will be installed
2. Install Steam Client
3. Create Steam Account and login to Steam
4. Install game
5. Create a Games for Windows LIVE! - account
6. PLAY!
'
Wow,
1. Vilka 3:e-partsapplikationer var?
2. Varför säger Steam att en 2.5gigsenhet är för liten för att installeras på..? 3. Jaja
4. Tack
5. Mwn vafan, jätte-Steam OCH MS LIVE! Tänk så vill jag inte ens spela multiplayer?
6. Tack så jävla mycket

Edit. Aha, spelet installeras i Steamkatalogen och aktiveras via Steam. Man måste även vara inloggad hos Steam för att ha tillgång till ens Steamköpta saker, står det.(Antar att de menar DoW2, då de två verkar dela säng) Måste ha internetanslutning för att spela, är det så? Varför står det 'Internet connection required for activation' på kartongen då; folk kan ju få för sig att activation bara sker en gång?

Edit2. Fick nån slags nyckelringrem att ha runt halsen också. Jaha, tack, tack, ska jag bli pacificerad nu eller? Ska detta ge mig själsfrid? Eller menar ni att jag ska hänga mig i den efter att jag svurit åt steam och MS LIVE i tre timmar??

vad är det som e krångligt?
bara klicka på akrivera spel på steam, skriv i din cd key, sen ladda ner spelet och starta sen, sen så skapar du windows live, det går med din hotmail eller xbox live account

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så vad tycker alla om spelet, själv tycker jag det är väldigt roligt, dock inte så mycket rts men man är väl lite svag för hela warhammer 40k universumet

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Behöver några att spela med. Kan vi inte skriva upp lite namn att kontakta här? Eller finns redan en sån tråd?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Riktigt roligt spel... dock så är det inte så mkt rts som man hade hoppats men dem har fan lyckats än en gång ^^ hur långt har ni kommit da? mina gubbar är runt lvl 9-10 och snart äre dags för tyrannid hive Synd dock att man bara kan lira som "hero soldaten". Hade gärna lirat som engineerer, går i MP ju! :/ Dock så kan man ju fixxa sentry kanoner om man hur

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
vad är det som e krångligt?
bara klicka på akrivera spel på steam, skriv i din cd key, sen ladda ner spelet och starta sen, sen så skapar du windows live, det går med din hotmail eller xbox live account

Vad är det som är krångligt? Tja, allt jag listade är då mer än vad jag gjort för nåt annat spel.

'Bara att'..lol, efter min lista patchade det i en halvtimme, sen hängde det sig vid start. Anade nästan det. Efter ett par resets hittade jag problemet dock. (Inte tack manualen - 'readme på dvd för ts' - finns ingen sådan dock. och Kbasen? lol)

Men ett par saker kvarstår.

1. Man verkar behöva internetanslutning (och steam) för att kunna starta spelet ens?
2. Det installerar saker man inte har någon aning om?

Men är det något livet lär en, något alls, så är det att springa för livet när någon yttrar de ödesdigra orden '..bara att..'

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Vad är det som är krångligt? Tja, allt jag listade är då mer än vad jag gjort för nåt annat spel.

'Bara att'..lol, efter min lista patchade det i en halvtimme, sen hängde det sig vid start. Anade nästan det. Efter ett par resets hittade jag problemet dock. (Inte tack manualen - 'readme på dvd för ts' - finns ingen sådan dock. och Kbasen? lol)

Men ett par saker kvarstår.

1. Man verkar behöva internetanslutning (och steam) för att kunna starta spelet ens?
2. Det installerar saker man inte har någon aning om?

Men är det något livet lär en, något alls, så är det att springa för livet när någon yttrar de ödesdigra orden '..bara att..'

Du kan köra steam i offlineläge också, så du ska kunna spela det offline också...

Vad nu det skulle spela för någon roll, har du 56kb/s modem som du betalar för per minut eller? ^^

Eller bara jävligt ostadig uppkoppling

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Vad är det som är krångligt? Tja, allt jag listade är då mer än vad jag gjort för nåt annat spel.

Förutsatt att man inte redan har steam och GFLW... Vilket många redan har tror jag, eller åtminstone ett av dom. Om inte annat, installera skiten så slipper du ju problemen nästa gång du skaffar ett Steam/GFWL spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
Riktigt roligt spel... dock så är det inte så mkt rts som man hade hoppats men dem har fan lyckats än en gång ^^ hur långt har ni kommit da? mina gubbar är runt lvl 9-10 och snart äre dags för tyrannid hive Synd dock att man bara kan lira som "hero soldaten". Hade gärna lirat som engineerer, går i MP ju! :/ Dock så kan man ju fixxa sentry kanoner om man hur

Det hade varit nice, dock så tycker jag bättre om librarians än force commander, hade hellre haft en sådan

undrar dock hur man får terminator armor hos sina gubbar, uppfyller kraven, poäng alltså, står att de kan equippa sådan armor men vet inte vart knappen är...

Dold text
Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Du kan köra steam i offlineläge också, så du ska kunna spela det offline också...

Vad nu det skulle spela för någon roll, har du 56kb/s modem som du betalar för per minut eller? ^^

Eller bara jävligt ostadig uppkoppling

Jag talar ju uppenbarligen inte samma språk som andra i tråden, menmen.

Dock: Går att köra Steam offline, så det var ju bra. Det klagar, MSN live klagar, när man försöker köra singleplayer, men det får man väl stå ut med. Och surveysn'shit ska steamklienten spamma mig med när jag gör nåt helt annat. Bläsch.

Som en vis man en gång sa: Det är rätt otroligt vad mänskan kan vänja sig vid. Och det verkar lite kul hittils iaf. Inget basbyggande känns mest..befriande.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

[quote]

undrar dock hur man får terminator armor hos sina gubbar, uppfyller kraven, poäng alltså, står att de kan equippa sådan armor men vet inte vart knappen är...

Dold text

[/QUOTE]

terminator armor får du som reward för missions runt lvl18 och dyker upp mer frekvent vid lvl20, dock så droppar vapen till terminator-armor väldigt sällan, själv körde jag bara med terminator på mitt jump-squad då heavy-weap hade så fet gun och commander gjorde mycket mer skada utan terminator-armor

Dold text
Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Entusiast

Finns det en tutorial i detta spelet? Testade betan men fattade ingenting då jag inte lirat DoW 1.

Riktigt sugen på ett nytt RTS och om den har en bra tutorial så blir det ett garanterat köp.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Det var kul i några timmar iallafall... sen blev det avinstallation.

Är inte sådär vidare förtjust i det här ypperligt konstiga Warhammer-universumet helt enkelt.

Permalänk

Har fått en massa terminator gear och dreadnought gear... vilka kan använda dessa och hur? Hur skriver man så det blir så där svart? ^^

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
Har fått en massa terminator gear och dreadnought gear... vilka kan använda dessa och hur? Hur skriver man så det blir så där svart? ^^

... terminators och dreadnoughts kan använda dom?

Permalänk

då komemr ju uppföljningsfrågan När får man tillgång till dem? Har för mig att man kan ge Tarkus en Trait så han kan använda terminator gear, eller har jag dåligt minne? ^^

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

har bara sätt lite bilder på det och då ser det nästan ut som 1an fast lite bättre grafik, nån annan skilnad?

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Finns det en tutorial i detta spelet? Testade betan men fattade ingenting då jag inte lirat DoW 1.

Riktigt sugen på ett nytt RTS och om den har en bra tutorial så blir det ett garanterat köp.

Kan ju säga så här, dow 1 och 2 har väldigt lite gemensamt när det gäller spelstilen, så även om du har spelat dow 1 så tar det ändå tid att lära sig att spela 2:an.

Det enda jag kan rekommendera är väl att du köper spelet och kör kampanjen, det finns ju ingame tutorials/hjälp. Allternativt så kör du skirmish till du fattar hur man gör, är trots allt rätt logiskt så efter 5-10 matcher så borde du ha hyffsad koll.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Kan ju säga så här, dow 1 och 2 har väldigt lite gemensamt när det gäller spelstilen, så även om du har spelat dow 1 så tar det ändå tid att lära sig att spela 2:an.

Det enda jag kan rekommendera är väl att du köper spelet och kör kampanjen, det finns ju ingame tutorials/hjälp. Allternativt så kör du skirmish till du fattar hur man gör, är trots allt rätt logiskt så efter 5-10 matcher så borde du ha hyffsad koll.

Finns det en tutorial eller inte? Eller är tutorialen i form utav de första kampanj uppdragen?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

dum fråga kanske men bygger man inte byggnader o så som i första?

Visa signatur

Data 00110011