Permalänk

Metaltown 09

Hej. Den 26-27 juni i kommer ännu en gång Metaltown till Göteborg med band som Disturbed, Slipknot, Marilyn Manson och Dir En Grey i spetsen.

Någon mer som ska gå?

Permalänk

Förra året var det klockrena band, lite för mycket mainstream hållet i år. Men jag ska gå ändå med tanke på att flickvännen vill se...dom flesta

Permalänk
Medlem

Förra året var väldigt bra faktiskt. Speciellt Clutch, hoppas verkligen dom kommer till sverige och spelar igen inom en snar framtid.

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Självklart ska man dit igen, har fortfarande armbandet på mig från förra metaltown. Banden ser ju inte så roliga ut än så länge.. hoppas Opeth kommer då de ställde in förra gången.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

Förra året var ju grymt men i år verkar det än så länge lite tamt.

August Burns Red och Municipal Waste är höjdpunkterna än så länge.

Men ska nog dit ändå, trevligt med stadsfestivaler nu när man börjar bli äldre och inte orkar kladda med lera och tält.

Hoppas för övrigt att man får anledning att besöka West Coast Riot också. Visserligen var typ alla bra punkband där förra året, så jag vet inte vad dom ska hitta på i år.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Får typ samma känsla i magen som man fick när man såg tubgirl för första gången när jag ser den där linuepen, så nej.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Är sugen på att åka dit i år igen bara för August Burns Red och Municipal Waste. Två klockrena band!

Permalänk

Vill ha Rise Against, kanske inte hör hemma på metaltown så får hoppas på West Coast Riot.

Permalänk

usch ångrar att jag inte gick på förra metaltown eller jag kunde inte sommarjobbade då :(...

kommer soilwork så kanske jag orkar palla mig ner till göteborg. det värsta är att man måste hitta nånstans att sova sen har jag inte köpt biljett än...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
usch ångrar att jag inte gick på förra metaltown eller jag kunde inte sommarjobbade då :(...

kommer soilwork så kanske jag orkar palla mig ner till göteborg. det värsta är att man måste hitta nånstans att sova sen har jag inte köpt biljett än...

Camping!

Permalänk
Medlem

Tjejen och jag drar dit, samt några polare.

Dir En Grey, MUCC, Girugamesh är dom som står närmast på plats

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jävla J-rock festival

Haha, skämtåsido. Municipal Waste till trots så blir det SRF för mig i år. ej metaltown.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Men det kommer vara massa j-rockare som man kan mosha

Permalänk

Vad fan är j-rock?

Är det något hippt modernt uttryck som jag inte är bekant med?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Vad fan är j-rock?

Är det något hippt modernt uttryck som jag inte är bekant med?

Japansk rock

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Camping!

går det att campa på metaltown? iofs så bor jag en timme ifrån gbg kanske kan åka buss...

får se om jag komemr att ha råd tar studenten i vår o det kostar en del sen skall jag till arvika fast jag inte gillar musiken som spelas där fick bara ett fnatt och så hade jag en biljett i handen...

Permalänk
Medlem

DIRU!

Tyvärr lite för dyrt då jag endast vill höra dem =/

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk

Kommer det inte bättre band blir det nog bojott för min del är jag rädd.

Visa signatur

"?"

Permalänk

Ja, det känns hårt och betala 1300 spänn för detta. Hoppas det blir bättre som sagt. Nu menar jag inte att det ska komma massa headliners, det är ju oftast dom mindre som är bäst ändå. Sen är det tråkigt med band som nyss släppt en platta, då blir det mest en promotion-turné för den.

The Haunted vill jag gärna se igen, var så jävla trött förra gången.

Unearth hade varit en dröm. Grymt tighta live och något jag måste se nån gång.

Nåt tungt hardcoreband i Hatebreed-skolan hade varit kul med. Mosha lite.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
The Haunted vill jag gärna se igen, var så jävla trött förra gången.

Unearth hade varit en dröm. Grymt tighta live och något jag måste se nån gång.

Nåt tungt hardcoreband i Hatebreed-skolan hade varit kul med. Mosha lite.

The haunted skulle jag helt klart vilja se igen, underbart liveband.

Och jag skulle inte tacka nej till chimaira, musiken är väl sisådär att bara lyssna på, men som moshmusik verkar dom vara överlägsna.

Permalänk
Medlem

det är februari.. knappt 1/4 är klart likzom.
synd att sweden rock bara har ett fåtal roliga, hoppas innerligen att det kommer lite roligare. Annars får det bli metal town då de har hitentills en trevligare line up..

donic: ne metaltown är såvitt jag vet en stadsfestival, utan camping dvs.

Permalänk

Min lillebror ska dit... han ska se jävla slipknot. Fy fan alltså.

Permalänk
Medlem

jrock börjar bli riktigt stort i sverige haha

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
går det att campa på metaltown? iofs så bor jag en timme ifrån gbg kanske kan åka buss...

får se om jag komemr att ha råd tar studenten i vår o det kostar en del sen skall jag till arvika fast jag inte gillar musiken som spelas där fick bara ett fnatt och så hade jag en biljett i handen...

Nej inte på metaltown, men det finns campingplatser. Har vart på samma senaste två åren nu, men kommer inte ihåg vad den heter.

Ni som vill mosha; August Burns Red kommer det helt klart bli röjj på, och municipal waste är ju kända för sina livespelningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Men det kommer vara massa j-rockare som man kan mosha

Mobbar du mig lovar jag att tvinga dig dricka öl-slattar <3

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Mobbar du mig lovar jag att tvinga dig dricka öl-slattar <3

Haha öl-slattar är inte kul Men jag kan inte garantera något Kommer hålla utkik efter dig eller du kanske inte ser ut som en j-rockare?

Permalänk
Medlem

Metaltown är givet när Trivium, Municipal och Napalm dyker upp!
Blir massa bira, minibuss och ett flock med polare. Övernattar gör vi på frihamnspiren direkt intill. Ses i moshen!

Visa signatur
Permalänk

Hell Yeah

Permalänk
Medlem

Är sjukt kluven, Metaltown har ju Slipknot, medans P&L fick Mötley, vill se bägge ju!!!!!! Jävla arrangörer att lägga festivalerna samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Haha öl-slattar är inte kul Men jag kan inte garantera något Kommer hålla utkik efter dig eller du kanske inte ser ut som en j-rockare?

Nej inte längre
Gjorde förr till en viss del.
Är en vanlig grabb, men musikstilen lever kvar i mig

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.