Permalänk
Medlem

Runes of Magic

Tjenare, skulle vilja tipsa om ett gratis MMORPG som är i stil med World of Warcraft. Det heter Runes of Magic och har en hel del utstickande saker för att vara gratis. Här kommer hela listan från hemsidan.

  • 1. Free2play: no monthly fees, free to download
    2. Regular updates with new content, e.g. classes, races, game modes and much more
    3. Extensive dual class system with six primary classes and a selectable secondary class.
    4. Versatile spell and attack combinations
    5. Over 600 quests and comprehensive quest series with continuous storyline
    6. Integrated into an enthralling background story
    7. Already over 600 quests and level comprehensive quest series on launch
    8. Freely accessible game world in atmospheric 3D
    9. Instanced and persistent dungeons
    10. Individually developed skills and spells
    11. Armor sets with special bonuses
    12. Dynamic item system: Upgrades with hundreds of runes
    13. Activatable PvP system (Player vs. Player duels) with arena battles and guild wars
    14. Server vs. server PvP
    15. Ranking system: ranking lists
    16. Mounts: various unique mounts
    17. Epic crafting system with the chance to improve existing items
    18. Housing from the beginning: personalization of houses through
    individual furnishing
    19. Guild houses in special zones
    20. Reputation system
    21. Scalable user interface based on the users preference (development of ones own add-ons possible)
    22. In-game map and radar system to find dealers, resources and quests easily
    23. Auction house: auction off and purchase in-Game items
    24. Teleporting possibilities per runes
    25. Controlling with mouse (point & click) and/or keyboard (WASD or arrow keys) is possible

Det har även fin grafik, skulle behöva lite optimering men jag har inga problem med hack eller lagg (50-78ms till servern ) med min burk. Råder er verkligen att testa om ni är ute efter nått nytt, hemsidan hittar ni Här.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

har tittat lite på vidoes och ser faktisk skojj ut. Hur är det med levligen ? går det snabbt eller lagomt?

EDIT= Tankar

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

låter ju kul.. men hur mycket service och fixar och spelbart över huvudtaget kan man få ut när det är helt o hållet gratis?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Angående LVLingen kan jag säga att det går snabbt. Som i många andra MMORPG får man mycket exp igenom att questa, är lvl12 just nu och tycker inte att det är ett grindfest MMORPG precis.

crow2, de tjänar pengar på deras så kallade item shop.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Nån som kan ge en jämförelse.. detta med WAR, WoW och AoC? ..
Hur fungerar instancerna.. lika kassa som i WAR?

Om man beslutar sig för att inte köpa gear.. klarar man sig ändå?
Vad kostar gear / items?
Hur betalar man?

För er som spelat mycket mmo.. va ger ni detta i betyg 1-10?

Kan man få lite screenshots här direkt i tråden?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Hejsan,

Jo testade Runes of Magic. Inte så hög lvl ännu...spelat några gubbar upp till ca lvl 12, så inga instancer spelade ännu.

Personligen tycker jag spelet är mycket bra trots att det är en Beta fortfaramde. Flyter på bra har inte märkt någon bugg eller nåt ännu.

För att vara ett f2p 8/10. Har förutsättningar till att bli det bästa f2p.

jämfört med p2p....nja helt ok liknar WOW men har en mindre värld och behöver ordna till vissa saker tex crafting, pvp.

Angående item shop (köp av saker), så är det inte nödvändigt. Men om man spelar mycket vill man kanske kunna lagra många saker, då kostar det.

Inga gear finns att köpa för pengar. Det som man kan välja att betala för är typ:

Möbler
Massa potions som gör att man tex kan öka i lvl snabbare
Ökade lagringsmöjligheter
Hyra "mounts" för snabbare förflyttning.

Angående betalning så loggar min in via hemsidan och köper "diamonds" för riktiga pengar ( typ kreditkort, paypal funkar nog), som sedan kan använda is spelet.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara bumpa upp denna tråd för att folk ska få syn på spelet. Hur många här är det som spelar?

Permalänk
Medlem

Har installerat det men inte testat än.

En fråga om hemsidan: Detta "questionaire" om andra spel, vad fan är meningen? Det finns ju ingen ok/submit knapp, så man kan ha kul och klicka fram och tillbaka och inte göra nånting.

Om dom inte ens kan göra en hemsida så blir man ju tveksam om dom kan göra ett spel :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Har installerat det men inte testat än.

En fråga om hemsidan: Detta "questionaire" om andra spel, vad fan är meningen? Det finns ju ingen ok/submit knapp, så man kan ha kul och klicka fram och tillbaka och inte göra nånting.

Om dom inte ens kan göra en hemsida så blir man ju tveksam om dom kan göra ett spel :/

Tänkt på att du kanske inte behöver submita? Vilken hets över en så liten grej... Alla andra har ju såå perfekta hemsidor och deras produkter är helt perfekta också... suck...

Permalänk
Medlem

aldrig hört talas om spelet tidigare, sen dålig info här i tråden... Känner mig inte lockad att prova direkt ;b

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Hur är det med group content? Jag har en kompis som är lite sugen på att prova på ett MMORPG för första gången... är det här ett dugligt alternativ?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Om du tycker wow har group content så har detta det också. Om det är dålig info i tråden, varför inte söka upp hemsidan som finns länkad i första tråden?...

Permalänk
Medlem

ser ju svinkul ut, tokless på wow gjort allt där, verkar ju svincoolt med "dual class system" reggat mig, ska prova när jag kommer hem... återkommer

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt roligt spel.

Faktiskt det första MMO't jag fastnat för någonsin, lirar det med några polare sen två veckor tillbaka.

Själva spelet är fortfarande i beta, men det kommer en massiv patch om några dagar och hela spelet lanseras redan den 19 mars.

Här kommer några ingame print's jag tagit under min speltid. Lirar som mage/priest. (lvl 22/16 just nu)

Här kommer lite print's från instansen windmill i logar som jag lirade med min guild. Gick ganska bra fram till sista bossen, då vart det stenhård wipe.

(Lirade min andra klass, priest, därav endast lvl 14.)

Namnen är censurerade eftersom jag inte har någon lust att bli nerspammad ingame.

// Oscar.

Permalänk
Medlem

du missa censur på ett ställe...

har provat detta lite själv också men känns inte som jag vill börja med ett till MMO när jag spelar WoW
Men spelet är rätt skoj, sprang runt mest och plocka blommor och högg ned träd för några dagar sen. Tänker nog prova lite mer när spelet släppts

Permalänk

Synd att man inte kan få igång det i Ubuntu annars hade det varit kul att pröva.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett nice spel, påminner ganska mycket om wow iaf. Ska testa det under veckan som kommer.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Går snabbt att levla i början, du drar level 12-15 på 1-3 timmar, men blir sjukt drygt efter det ;/. Spelade i ungefär 3-4 dagar innan jag lessnade helt på det.

Permalänk
Medlem

Ren wow kopia detta spelet, en dålig kopia må jag säga. Såg bra ut på papperet men tröttnade på level 3. Fanns ingen känsla i spelet och otroligt dåligt optimerat. Även om de va gratis så förväntade jag mer.

Permalänk
Medlem

Ser verkligen ut som Wow. Och vad är det du slåss emot? Flugsvamp, gräs, och 'Goblin best tamer'?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Hur ligger det till med PvP?
Endast dueller, arena och andra arrangerade former?

Du kan inte attackera andra spelare out in the open?
Death penalty? Loot?

Permalänk
Medlem

Många som spelar detta spelet? Har precis tankat ner det, ser ju ut precis som WoW, och gratis.
Något man undrar är hur stor världen är? Är den stor som Kalimdor, ½Kalimdor, 1/4Kalimdor?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Många som spelar detta spelet? Har precis tankat ner det, ser ju ut precis som WoW, och gratis.
Något man undrar är hur stor världen är? Är den stor som Kalimdor, ½Kalimdor, 1/4Kalimdor?

½ Kalimdor, på ett ungefär.

Permalänk
Medlem

hej, är väldigt ny med RoM.. så vilken server är "bäst" om man säger så.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willesakken
hej, är väldigt ny med RoM.. så vilken server är "bäst" om man säger så.

Siochain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willesakken
hej, är väldigt ny med RoM.. så vilken server är "bäst" om man säger så.

Det beror på vad du vill spela.
Siochain - PVE
Smacht - PVP
De flesta här kör på Siochain så om du vill ha hjälp av andra Sweclockare så kanske det är bäst att köra på den. Jag själv kör på båda.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimonk
Det beror på vad du vill spela.
Siochain - PVE
Smacht - PVP
De flesta här kör på Siochain så om du vill ha hjälp av andra Sweclockare så kanske det är bäst att köra på den. Jag själv kör på båda.

Det var väll typiskt,. ja börja spela det lite casual, men som pvp freak så lirar jag ju på Smacht.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heroux
Hur ligger det till med PvP?
Endast dueller, arena och andra arrangerade former?

Du kan inte attackera andra spelare out in the open?
Death penalty? Loot?

Man kan börja PVP:a vid lvl 15 och det går inte att PVP:a i instancer och med partymembers men annars är det fritt fram att PVP:a vart man vill (även i städerna). Dör man i PVP finns det en risk att man dropar ett random item från din inventory eller ett item som du har equipat. (:

EDIT: Städerna är även det farligaste stället man kan hålla till i, inte ovanligt att man blir dödad av en 20-30 lvlar högre medan man står och kollar AH (dropar dock inget item om spelaren är 10 lvlar högre eller vad det nu är)

Communityn i spelet är dock riktigt trevlig och man får oftast hjälp ganska snabbt med en grupp quest eller vad man nu vill ha hjälp med men som i alla MMO:s så finns det ju tyvärr även rötägg också (tänker främst på dom som dödar låg lvlade).

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Nybörjarfråga; Hur ändrar jag "upplösning" på texten? Jag ser verkligen ingenting av vad som står, oavsett vad jag har för upplösning i övrigt. Texten är alldeles suddig.

Tacksam för hjälp

EDIT: N/m, det löste sig genom att höja Anisotropic Filt. och MipMap Detail till högsta i gfk- mjukvaran

Permalänk

Kan passa på att sprida lite guildreklam
Spelar på Siochain och är level 4 guild än så länge. Just nu så har vi 40 medlemmar, men ökar stadigt

Om ni vill joina kan ni fråga via PM, in game(Butchersguilt/Bestla/Angeyja) eller via vårat forum